کد خبر 897613
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه محسن مسلمان باید ۴ برابر پرسپولیس در ذوب آهن دوندگی داشته باشد، گفت: این بازیکن تاکنون به تعهداتش عمل نکرده و می‌توانیم او را راحت کنار بگذاریم.

به گزارش مشرق، سعید آذری ضمن حمایت از امید نمازی سرمربی این تیم تاکید کرد که ذوب آهن به روزهای خوبش بر می گردد. وی همچنین ضمن رد خبر جدایی رشید مظاهری در نیم فصل، به محسن مسلمان هافبک این تیم هشدار داد و گفت: دوست ندارم موضوع پرسپولیس برای مسلمان تداعی شود. بازیکن نمی تواند برای ما تعیین تکلیف کند و می توانیم مسلمان را راحت کنار بگذاریم.

مشروح گفتگوی آذری در ادامه می آید:

مقابل صنعت نفت مستحق برد بودیم
مقابل صنعت نفت بازی خوبی انجام دادیم ولی متاسفانه توام با کسب سه امتیاز نشد. توانستیم حداقل امتیاز را بگیریم. مستحق برد بودیم ولی همیشه متغیرهای کنترل نشده ای ممکن است شما را از نتیجه دور کند؛ متغیرهایی مثل اشتباه مدیر، مربی، بازیکن یا داور. با این حال بازیکنان ما بعد از ۱۰ نفره شدن با تمام وجود جنگیدند و بازی باخته را به تساوی کشاندند. یک بازیکن ما اخراج شد و ۱۰ نفره بازی کردن مقابل تیمی مثل صنعت نفت که با تکنیک است، دشوار بود. از عملکرد بازیکنان ذوب آهن راضی هستم و از بازیکنان  و کادر فنی تشکر می کنم.

یک بازیکن داخلی دیگر می گیریم
وقتی تیمی ۴ هفته پیاپی شکست می خورد، تغییر دادن شرایط سخت خواهد بود. ما ثابت کردیم هنوز تیم بزرگی هستیم و آماده روزهای خوب می شویم. با همین روند خوب موفق خواهیم شد. این هفته رحیم زهیوی را به خدمت گرفتیم که فوق العاده موثر بود. دنبال جذب یک بازیکن ایرانی دیگر هم هستیم که به محض نهایی شدن قرارداد، نامش را اعلام می کنیم.

ایستادگی کردیم و نتیجه گرفتیم
با بازی روز گذشته، به تیمم امیدوار و مطمئن شدم که از این وضعیت خارج می شویم. سال گذشته هم در هفته هشتم، ۹ امتیاز داشتیم. همان موقع هم با چالش مواجه بودیم ولی ایستادگی کردیم و اعضای هیات مدیره هم از ما حمایت کردند. در نهایت توانستیم بیشترین امتیازات را در نیم فصل دوم بگیریم. این پتانسیل هنوز هم در ذوب آهن هست.

مقابل فشارها کمر خم نمی کنم
من آدمی نیستم که مقابل یکسری فشارها تسلیم شوم. از سالهای گذشته هم باتجربه تر شده ام. ۹۰ درصد فشارها و انتقادات مغرضانه است ولی مقابلش کمر خم نمی کنم. کاری که ما می کنیم درست است. ما برای ذوب آهن همان کاری را می کنیم که سال ۸۵-۸۶ کردیم. آن زمان جورجوویچ سرمربی بود و حاصل کارش این شد که توانستیم تا فینال آسیا برویم. دگردیسی در ذوب آهن باید اتفاق می افتاد. امسال مهدی رجب زاده هم بازنشسته شد و مرتضی تبریزی هم به استقلال رفت. باید نگرش دوران دگردیسی را خوب پشت سر بگذاریم.

سه دسته منتقد داریم
منتقدان ذوب آهن سه دسته هستند. عده ای فرصت طلبند تا از آشفته بازار برای خودشان کلاهی بدوزند. دومین دسته مغرضانه انتقاد می کنند چون دنبال منافع باشگاهی بوده اند و حالا دستشان به جایی بند نیست. عده ای هم نقد سازنده دارند که گوشمان برای نقد آنها شنوا است. ممکن است در باشگاه ایرادهایی باشد ولی برنامه هایی که برای تیم های پایه تدوین کرده ایم، ویژه است. همین الان در تیم بزرگسالان هم هفت بازیکن داریم که امید نمازی مترصد فرصت دادن به آنها است.

به معنای واقعی باشگاه هستیم
فراموش نکنید مدیریت باشگاه ذوب آهن بسیار سخت است. ما هفت رشته در بخش بانوان و  ۶ رشته در بخش مردان داریم. دقت کنید که ما فقط یک تیم فوتبال نداریم و به معنای واقعی باشگاه هستیم. مدیریت این باشگاه واقعا سخت است و مشکلات خودش را دارد. ضمن اینکه مشکلات اقتصادی ما کاملا رفع نشده است. باید از تلاش های آقای یزدی زاده، فاضل و اعضای هیات مدیره کارخانه تشکر کنم که اگر نبودند تا الان بخاطر مشکلات زانو زده بودیم. همانطور که گفتم افق ذوب آهن روشن است. من ۱۴ سال با این شیوه مدیریت کرده ام. فقط ۱۴۰ پرسنل در خود باشگاه هستند. مدیریت به این شکل فرق می کند با مدیریتی که فقط ۱۴ بازیکن فوتبال داشته باشید، پایتان را روی پایتان بیاندازید، پول برایتان از جای دیگری برسد و ۶۰ میلیارد تومان هم در جیبتان باشد. ما ناامید نمی شویم و با تمام وجود می جنگیم چون این راه، درست است.

حمایت قاطع از سرمربی ذوب آهن
از امید نمازی کاملا حمایت می کنیم چون دارد کارش را درست انجام می دهد. روز گذشته روی دو اشتباه گل خوردیم. آیا باید بگوییم این تقصیر نمازی است؟ اگر امید نمازی کارش درست نبود که تیم به بازی بر نمی گشت و ۱۰ نفره نتیجه را جبران نمی کرد. ضمن اینکه شهاب گردان دروازه بان صنعت نفت که زمانی در ذوب آهن بود، انگیزه زیادی برای این مسابقه داشت و چقدر توپ گرفت.

علت تغییر عضو هیات مدیره باشگاه
تغییر در هیات مدیره باشگاه فقط به خاطر مصوبات کارخانه صورت گرفت. طبق مصوبات، یک فرد نمی تواند همزمان عضو دو هیات مدیره از شرکت های تحت پوشش کارخانه باشد. آقای دشتیانه فوق العاده تاثیرگذار بود و به ما کمک کرد. ظاهرا ایشان در شرکت دیگر هم عضو هیات مدیره بود و برای همین از باشگاه رفت. آقای پیمان صداقت نیا هم به جای ایشان آمد. صداقت نیا همان موقع هم که در باشگاه نبود، همیشه به ما کمک می کرد.

مسلمان تمرکز ندارد
درباره محسن مسلمان باید بگویم باشگاه ذوب آهن ثابت کرده است که به مفاد قراردادش متعهد است و نفراتی که در این تیم هستند با تمام وجود تلاش می کنند. ذوب آهن باشگاهی نیست که ورزشکارش به باشگاه قبلی اش اشاره کند و بگوید من از منچستریونایتد یا فلان تیم آمده ام. مسلمان ساخته و پرداخته باشگاه ذوب آهن است ولی تمرکز کافی ندارد. مسلمان باید بداند ما به اسم و رسم بازیکن پول نمی دهیم. محسن مسلمان با نظر امید نمازی جذب شد. زمانی که امید نمازی آمد، نظرش را درباره این بازیکن جویا شدیم و او هم رای به جذب مسلمان داد. مسئولیت بازی دادن و بازی ندادن به بازیکن با نمازی است. اینکه باشگاه و سرمربی چه انتظاری از بازیکن دارند، تعریف شده است. بازیکن باید با تمام وجود در زمین بدود و انتظارات را برآورده کند. اگر محسن مسلمان کوتاهی کند تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

مسلمان را راحت کنار می گذاریم
نمی خواهیم موضوع پرسپولیس برای مسلمان تداعی شود. اگر او می خواهد در ذوب آهن بماند باید ۴ برابر پرسپولیس بدود و تلاش کند. اگر این حس نباشد راحت مسلمان را کنار می گذاریم و حذف می کنیم چون تعهداتش را انجام نداده است. در ذوب آهن بازیکن نمی تواند تعیین تکلیف کند. بنده اینجا مسئولیت دارم و این اجازه را نخواهم داد. بازیکن باید تمام انرژی خود را بگذارد. مسلمان اگر نمی خواهد انرژی اش را در زمین بگذارد، باید ساکش را بردارد و به منزل برود.

مظاهری جایی نمی رود
رشید مظاهری تا پایان فصل با ما قرارداد دارد و می ماند. رشید در چهار سال گذشته یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان ذوب آهن بوده است. ضمن اینکه بنده به محمدباقر صادقی دیگر دروازه بان تیم هم ایمان دارم. صادقی هم گلر توانمند و با اخلاقی است. رشید همیشه قهرمان اخلاق بوده است و در بازی با صنعت نفت هم منهای صحنه ای که توپ جلویش زمین خورد، عالی کار کرد. ما کارهای مهمی داریم و فقط یک سوم لیگ سپری شده است. یکسری افراد سال گذشته به من و امیر قلعه نویی توهین کردند ولی آن موقع هم تسلیم نشدیم و کار خودمان را کردیم.

واکنش به خبر حضور اخباری در تمرین ذوب آهن
اصلا و ابدا بحث حضور محمدرضا اخباری در ذوب آهن مطرح نیست. برای اخباری احترام قائلم ولی این موضوع شایعه است. ما چهار دروازه بان عالی داریم که هر تیمی آرزوی داشتن آنها را دارند. آینده نشان می دهد که ما در ذوب آهن چه کار کرده ایم.

دو شکایت از شکاری در فیفا ثبت کردیم
همچنان پیگیر شکایت از رضا شکاری هستیم. هم شکایت حق آموزش و هم شکایت زیر پاگذاشتن قرارداد از این بازیکن در فیفا ثبت شده است. این حق و حقوق من نیست که راحت از آن چشم بپوشم. این حق باشگاه ذوب آهن است و تا آخر پیگیر کار هستم. بر خلاف بعضی از عزیزان که بدون تخصص به ذوب آهن آمدند و مشکلاتی را هم ایجاد کردند و در نهایت رفتند، بنده روی منافع باشگاه حساس هستم.

تقدیر من هم اینطور است
نمی دانم چرا تقدیر ما این است که همیشه در اوج سختی کار کنیم ولی خدا را شکر می کنم. کار کردن در سختی توانمندی آدم را بیشتر نشان می دهد. ما کار سختی در پیش داریم ولی به روندی که در پیش گرفته ایم ایمان داریم و همین راه را ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس