وزارت کار

نمایندگان کارگری با ابراز مخالفت با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این اقدام را سمی مهلک برای حیات سازمان تأمین اجتماعی برشمردند.

به گزارش مشرق، فعالان حوزه کارگری مخالفت خود را با تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند.

فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: ما از یک سو مکلف به کوچک‌سازی دولت هستیم اما از سوی دیگر با درخواست دولت برای تفکیک وزارتخانه‌ها مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سم مهلکی است که به بقای سازمان تأمین اجتماعی وارد می‌شود و تفکیک این وزارتخانه به تنهایی آخرین میخ بر تابوت تأمین اجتماعی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

استعفای دو معاون وزارت کار

وی با بیان اینکه مشکل تأمین اجتماعی بازپس ندادن بدهی‌های دولت است، گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بین‌النسلی و غیرانتفاعی است و اینکه دولت‌ها تصور می‌کنند باید مخارج خود را از این سازمان تأمین کنند فکر غلطی است.

این نماینده کارگری تأکید کرد: سازمان تأمین اجتماعی متعلق به خانواده بزرگ کار است و دولت هیچ نقشی در آن ندارد جز اینکه هزاران میلیارد به این سازمان بدهکار است که اگر سود ۱۵ درصد بانکی را برای آن حساب کنیم تا به حال بسیار بیشتر هم شده است.

وی به دولت توصیه کرد که وظایفش را انجام دهد و به دنبال حاشیه نباشد.

توفیقی تأکید کرد: متأسفانه دولت واقف نیست که جدا شدن وزارت رفاه از کار و تعاون جز اضافه شدن مشکلات بر مشکلات پیشین دولت نتیجه دیگری ندارد و عجیب است که عزیزان قوه مقننه هم بیشتر به دنبال رأی آوردن هستند تا واقعیات امروز جامعه.

وی گفت: اگر بیمه سلامت به مشکل برخورده بهتر است دولت راهکار دیگری برای آن در نظر بگیرد نه اینکه حیات تأمین اجتماعی را که متعلق به خانواده بزرگ کار است به خطر بیاندازد.

وی به دولت توصیه کرد که به جای این حواشی مدیر درستی برای این وزارتخانه انتخاب شود و گفت: متأسفانه چون براساس دستپاچگی و لابی افرادی را منتسب می‌کنند که هیچ تعهد و تجربه و شناختی از این حوزه ندارند مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند.

براساس این گزارش کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران نیز در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با تفکیک این وزارتخانه اعلام کرد اعتقاد داریم روابط کار و حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی دو مقوله جدایی ناپذیر بوده و سازمان تأمین اجتماعی را یک نهاد عمومی غیردولتی، بین‌النسلی و مصداق بارز حق‌الناس می‌دانیم که باید به صورت مستقل و با اراده شرکای اجتماعی مدیریت شود. 

در این بیانیه تأکید شده است: تشکیل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با نام یک وزارتخانه جدید فرصتی پیش خواهد آورد تا دولتمردان سیاسی، سازمان تأمین اجتماعی را حیاط خلوت خود برای دست اندازی به منابع سازمان تأمین اجتماعی بدانند.

کانون شوراهای کاری استان تهران از نمایندگان مجلس تقاضا کرده با لایحه دولت مبنی بر تشکیل وزارت جدید رفاه و تأمین اجتماعی مخالفت کنند، در غیر این صورت برای دستیابی به حقوق مسلم کارگران اقدام به حرکت‌های اعتراض آمیز در قالب تجمع و راهپیمایی براساس اصل ۲۷ قانون اساسی خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس