کد خبر 897547
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
چلسی و لیورپول

حساس ترین بازی هفته هفتم لیگ برتر شنبه در استمفوردبریج برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، در یکی از جذاب ترین مسابقات این فصل لیگ برتر شنبه از ساعت ۲۰ (به وقت تهران) دو تیم چلسی و لیورپول در بازی هفته هفتم در ورزشگاه استمفوردبریج در مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. لیورپول با ۱۸ امتیاز صدرنشین جدول است و چلسی ۱۶ امتیازی با قرار گرفتن در رده سوم، قرمزها را تعقیب می‌کند. چلسی در صورت کشیدن ترمز لیورپول می‌تواند مانع بزرگی در جهت رسیدن تیم کلوپ به رکورد دست نیافتنی ۹ برد متوالی چلسی مورینیو در فصل ۰۶-۲۰۰۵ باشد. 

دو تیم روز چهارشنبه نیز در دور سوم جام اتحادیه در مقابل هم قرار گرفتند که چلسی در آنفیلد ۲-۱ حریف را شکست داد و از گردونه رقابت ها کنار زد. به بهانه فرارسیدن این دیدار جذاب نگاهی خواهیم داشت به آمار و ارقام این مسابقه از نگاه اوپتا:

-بازی فصل قبل دو تیم در استفموردبریج با تک گل اولیویه ژیرو به سود چلسی به پایان رسید. در صورت برد مجدد چلسی، آبی ها برای اولین بار در ۱۲ سال گذشته می‌توانند در دو بازی متوالی خانگی لیورپول را شکست دهند. آخرین بار چلسی تحت هدایت مورینیو در فاصله اکتبر ۲۰۰۴ تا سپتامبر ۲۰۰۶ توانست در ۳ بازی متوالی، لیورپول را در استمفوردبرجی مغلوب کند.

-لیورپول در ۱۴ مسابقه اخیر لیگ برتری مقابل چلسی موفق به کلین شیت نشده است. بعد از روند ۱۷ بازی ناکامی در بسته نگه داشتن دروازه مقابل بلکبرن (حد فاصل سال های ۱۹۴۷ تا ۱۹۹۵) این ضعیف ترین آمار لیورپول در ثبت کلین شیت در مقابل یک حریف لیگ برتری است.

-قرمزها در فضای لیگ برتر ۲۰ بازی را به چلسی باخته اند. در بین تمامی تیم های لیگ برتر، لیورپول تنها در مقابل منچستریونایتد (۲۸) شکست های بیشتری را تجربه کرده است.

-لیورپول به دنبال آن است تا برای دومین بار در تاریخ خود، در ۷ بازی نخست سطح اول پیروز باشد. (اولین بار در فصل ۹۱-۱۹۹۰) در فضای لیگ برتر تنها تیمی که توانسته ۷ بازی اول را با پیروزی پشت سر بگذارد چلسی در فصل ۰۶-۲۰۰۵ بوده است. (این تیم در ۹ بازی ابتدایی خود برنده شد.)

-هیچ تیمی در فصل جاری لیگ برتر ، به اندازه لیورپول در نیمه اول موفق به گلزنی نشده است. (۱۰ گل، در کنار منچسترسیتی) همچنین لیورپول تنها تیم این فصل است که هنوز دروازه اش در نیمه اول باز نشده است.

-از ۸ بازی اخیر دور از خانه مقابل Big Six لیورپول تنها در یک بازی پیروز شده (۳ تساوی و ۴ باخت) این پیروزی نیز در همین فصل و با نتیجه ۲-۱ مقابل تاتنهام حاصل شد.

-اولیویه ژیرو مهاجم فرانسوی چلسی در ۶ مسابقه قبلی که برابر لیورپول به صورت ثابت بازی کرده ۵ گل به ثمر رسانده است. از جمله تک گل بازی فصل قبل دو تیم در استمفوردبریج.

-ادن هازارد ستاره بلژیکی چلسی در دو مسابقه اخیر آبی ها در استمفوردبریج ۴ گل به ثمر رسانده است. پیش از این او در ۱۷ مسابقه قبلی چلسی در این ورزشگاه نیز همین تعداد گل را به ثمر رسانده بود.

-یورگن کلوپ سرمربی آلمانی لیورپول در ۳ سفر خود به استمفوردبریج ۲ پیروزی داشته است. با ۶۷ درصد برد، او موفق ترین مربی مهمان در استمفوردبریج محسوب می‌شود. (در بین مربیانی که حداقل ۳ بار مهمان این ورزشگاه شده اند.)

-محمد صلاح و سادیو مانه در این فصل ۱۰ موقعیت گل برای یکدیگر ساخته اند تا موفق ترین زوج لیگ برتر از نظر خلق موقعیت گل برای یکدیگر باشند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس