زیاد النخاله

برخی منابع عربی امروز از تغییر دبیر کل جنبش جهاد اسلامی و انتخاب اعضای جدید دفتر سیاسی این جنبش خبر دادند.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع مطلع در جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از تغییر دبیر کل این جنبش بر اساس نتیجه انتخاباتی خبر دادند که طی سه ماه گذشته در درون جنبش برگزار شده است. 

بیشتر بخوانید:

درخواست حماس برای آماده‌باش عمومی و دفاع از مسجدالأقصی

ورود غیرقانونی ۱۰۰۰ شهرک‌نشین به مسجدالاقصی

وبگاه خبری «الخلیج اونلاین» امروز پنجشنبه نوشت که «زیاد النخاله» به جای «رمضان شلح» برای دبیر کلی این جنبش انتخاب شده و اعضای دفتر سیاسی نیز انتخاب شدند. 

الخلیج اونلاین به نقل از منابع مطلع نوشت که «جنبش در چند ساعت آینده، در یک کنفرانس خبری، این خبر را به همراه اسامی جدید عضو دفتر سیاسی جنبش، اعلام خواهد کرد». 

هنوز این خبر رسما تایید یا اعلام نشده است.

همچنین وبگاه خبری «عربی۲۱» نیز با اعلام این خبر به نقل از یک عضو بلندپایه جهاد اسلامی که نام آن را ذکر نکرد، نوشت: جهاد اسلامی زیاد النخاله را برای دبیر کلی به جای رمضان عبدالله شلح برگزید. النخاله تنها نامزد بود و نتیجه انتخابات [درون جنبش] طی ۲۴ ساعت آینده رسما اعلام خواهد شد».

طبق گفته این وبگاه «انتخابات طی سه ماه گذشته در عرصه‌های مختلف انجام شده است». 

النخاله متولد ۱۹۵۱ در نوار غزه است که کار سیاسی خود را از سال ۱۹۸۲ به همراه «فتحی الشقاقی» موسس جهاد اسلامی آغاز کرد و گفته می‌شود در تشکیل «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نقشی مهم داشته است. 

طبق این گزارش، رمضان عبدالله شلح در بیمارستان الرسول الاعظم بیروت تحت عمل جراحی قرار گرفته و حال او مساعد گزارش شده است. شلح بعد از الشقاقی دبیر کلی جهاد اسلامی را بر عهده داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس