فیلم/زنگنه:اگر مجبور شویم از کارت سوخت استفاده می کنیم

وزیر نفت گفت: اگر آمریکا می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت‌های بی‌جا و تنش زا در خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود.

به گزارش مشرق، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات ترامپ، گفت: رئیس جمهور آمریکا باعث بالارفتن قیمت نفت و بی ثباتی در بازار است اما اپک را متهم به این کار می کند در حالی که اوپک تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است.

وی افزود: به قول ایرانی‌ها نمی شود هم خدا را خواست و هم خرما؛ ترامپ تلاش می کند تا صادرات نفت ایران را بطور جدی کاهش دهد و از طرفی می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود، این دو با هم نمی شود.

بیشتر بخوانید:

پاسخ ماکرون به گلایه ترامپ درباره قیمت نفت

زنگنه ادامه داد: اگر ترامپ می‌خواهد قیمت نفت بالا نرود و بازار بی ثبات نشود، دست از دخالت‌های بیجا و تنش‌زا در منطقه مهم خاورمیانه بردارد و مانع از تولید و صادرات نفت ایران نشود.

وزیر نفت با اشاره به سخنان شب گذشته رئیس جمهور فرانسه، تصریح کرد: دیشب آقای مکرون در سخنرانی خود گفت که متهم اصلی افزایش قیمت نفت و عامل اصلی بی ثباتی بازار آقای ترامپ و سیاست های اخلال گرایانه اوست.

وی با اشاره تصمیم ۱+۴ در مورد صادرات نفت ایران، خاطرنشان کرد: باید این مسئله را دو طرف عملیاتی کنند و به نظر من آنها اراده سیاسی برای این کار دارند. فکر می کنم این اقدام انجام خواهد شد و برداشت من این است که اروپایی ها جدی هستند.

وزیر نفت در مورد ضمانت قرارداد اخیر اپک و عدم تخطی برخی کشورها از آن، بیان داشت: اوپک هیچ ضمانت اجرایی عملی ندارد ولی به نظر من در حال حاضر کسی توان بیشتری برای تولید ندارد و اگر هم حرف می زنند، به قول ایرانی ها برای خودشان می گویند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما نسبت به تصمیمات نفتی روس‌ها اعتراضی نکردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    1 0
    امریکا از خداش قیمت نفت بره بالا چون عربا پولدار میشن به نفع امریکاست خودشم که نفت میفروشه پس همه چی به نفع امریکا حتی روسیه است فقط ماضررر میکنیم جز ما هرکی نفت میفروشه سود میکنه حالا اروپا چین هند بدبخت بشن براشون مهم نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس