ادیداس

فدراسیون فوتبال ایران با گذشت بیش از 2 ماه از اهانت اسپانسر تیم ملی به ملت شریف ایران همچنان مبلغ این شرکت است.

به گزارش مشرق، بحث اسپانسری البسه تیم ملی فوتبال کشورمان شاید موضوع تکراری باشد ولی باید به این موضوع پرداخت چون فدراسیون فوتبال کشورمان در برخورد با این موضوع کاملا منفعل عمل کرده است. جنجال شرکت آدیداس بعد از مسابقات جام جهانی 2018 هنوز از ذهن ملت ایران پاک نشده است. شرکت آلمانی با کمال وقاحت علی رغم اینکه اسپانسر تیم ملی کشورمان است اما در سایت فروش خود ارائه البسه تیم ملی ایران را تحریم کرد و به نوعی ایران را در لیست تحریم های خود قرار داد.

*واکنش منفعلانه فدراسیون به توهین آدیداس بعد از 2 ماه!

پس از این اقدام توهین آمیز شرکت آدیداس فدراسیون فوتبال کشورمان واکنش نشان داد و این اقدام شرکت آلمانی را محکوم کرد و خواستار عذرخواهی شد. اما این توهین به ملت شریف ایران نه تنها با عذرخواهی آدیداس همراه نشد بلکه نماینده این شرکت با کمال وقاحت اعلام کرد که ایران در لیست تحریم های آمریکا است و به خاطر این تحریم ها نمی توانند البسه تیم ملی ایران را به فروش بگذارند.

پس از این جواب توهین آمیز شرکت آلمانی بازهم مسئولان فدراسیون اقدامات منفعلانه خود را ادامه دادند و هیچ اقدامی جدی از سوی اصلی ترین نهاد فوتبالی کشور صورت نگرفت. با گذشت 2 ماه از این اقدام شرم آور آدیداس همچنان اسپانسر تیم ملی است و علی رغم تحریم شدن پیراهن تیم ملی ولی فدراسیون همچنان مبلغ این شرکت آلمانی است!

سوالی که مطرح می شود این است. چرا اسپانسری که به شرف و عزت ملت ایران توهین کرده کماکان باید اسپانسر تیم ملی باشد؟ اسپانسرهای زیادی اکنون حاضرند حمایت همه جانبه خود را از تیم ملی اعلام کنند اما پافشاری برای پوشیدن پیراهن آدیداس برای چیست؟ این اقدام فدراسیون ابهامات زیادی را در ذهن ملت ایران ایجاد کرده است.

* پیروزی فلسطینی‌ها مقابل شرکت آدیداس/رژیم اشغالگر تحریم شد!

نکته جالب توجه این است که فلسطینی ها (همزمان با این توهین شرکت آلمانی به ملت ایران) 2ماه پیش به شرکت آدیداس اعتراض کردند و خواستار این شدند که آدیداس به عنوان یک شرکت بین المللی نباید اسپانسر فدراسیون فوتبال رژیم اشغالگر قدس باشد و این اقدام شرکت آلمانی نقض واضح حقوق بشر و به نوعی حمایت از رژیم جعلی صهیونسیتی است.

 بیش از 130 باشگاه ورزشی فلسطینی در کنار هم و متحد این شرکت آلمانی را تحریم کردند و پای نهادهای حقوق بشری نیز به این قضیه باز شد. در نهایت مقاومت فلسطینی ها جواب داد و این شرکت مجبور شد تا از اسپانسری فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی انصراف دهد.

با نگاه به این موضوع نتیجه می گیریم که فلسطینی ها با همدلی و اتحاد موفق شدند شرکت بین المللی را وادار کنند تا اسپانسری رژیم اشغالگر قدس را قبول نکند. چرا مسئولان فدراسیون ما توانایی این را ندارند که به خاطر توهین این شرکت به ملت ایران با این شرکت قطع همکاری کنند و اسپانسر جایگزینی پیدا کنند. چرا با وجود جایگاه بالای ایران در فوتبال آسیا باید مقابل این توهین شرکت آلمانی سرفرود بیاوریم و همچنان مبلغ لباس های این شرکت باشیم. تمام این قضایا نشان دهنده این است که در پس پرده اسپانسری تیم ملی دست هایی وجود دارد که نمی خواهند سودهای هنگفت خود را از دست بدهند و اهانت به ملت ایران برای این افراد پشت پرده اهمیتی ندارد. چون هیچ ایرانی ای حاضر نیست مقابل توهین ها سرخم کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس