کد خبر 896778
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
حسین کلانی

حسین کلانی می‌گوید بعد از دربی شش‌تایی‌ها، بازیکنان تیم پرسپولیس در رختکن تیم استقلال حاضر شده‌ بودند.

به گزارش مشرق، حسین کلانی درباره برگزاری دربی ۸۸ تهران و وضعیت دو تیم استقلال و پرسپولیس در جدول رده‌بندی لیگ برتر اظهار کرد: این بازی بی‌توجه به جدول رده بندی نیست اما شرایط بازی داربی را طوری به وجود آوردند که مجزا از بازی های لیگ برتر و حذفی است. حساسیت زیادی روی این بازی است.

او با اشاره به نقاط مشترک استقلال و پرسپولیس گفت: بازی بین دو تیم همشهری است که مورد توجه مردم هستند. بین دو تیمی که بازیکنانش بیش از سایر بازیکنان با هم رفیق هستند. بازیکنان هر دو تیم خارج از رقابت‌هایی که در داخل زمین دارند، خارج از زمین با هم دوست هستند و بعضا با هم در یک خانه زندگی می‌کنند. قبلا پیش می‌آمد که بازیکن تاج و پرسپولیس هم خانه بودند.

مهاجم سال‌های دور پرسپولیس و شاهین با بیان اینکه رسانه‌ها و طرفداران حساسیت این بازی را بالا بردند، گفت: دوستان رسانه‌ای و طرفداران سعی کردند این بازی را به شکل دیگری نشان دهند تا هیجان بیشتری داشته باشد و برای افزایش کری خواندن و هیجان، این بازی همانند رقابت‌های محلی می‌شود. این موضوع ایجاد حساسیت بیشتر می‌کند. هر دو تیم ستون فوتبال مملکت هستند. درست است که بازیکنان اصلی تیم ملی در خارج از کشور هستند اما اساس و بنیان لیگ برتر و ستون مسابقات باشگاهی این دو باشگاه هستند.

مهاجم سابق تیم ملی در واکنش به اینکه تیم بهتر از نظر فنی شانس بالایی برای پیروزی دارد گفت: نمی‌توانیم بگوییم کدام تیم از نظر فنی بهتر است. هر دو تیم بهترین بازیکنان کشور را دارند و مربیان هر دو تیم از کارآمد و کاربلد هستند. قضاوت خیلی مشکل است. بارها اتفاق افتاده که یک تیمی در بهترین شرایط بوده و کار فنی و تاکتیکی تیم بسیار خوب انجام شده و همه در اوج به سر می‌بردند. یا بعضا در آستانه مسابقه یک اتفاق ناخوشایند برای تیمی رخ داده و پای بازیکن قبل از ورود به زمین پیچ خورده و آن را به اطلاع مربی نرسانده و وارد زمین شده است. همین بازیکن موجب ضعف تیمش می‌شود. این قبیل مسائل هم در داربی دخیل هستند.

او درباره پیش بینی خود از این دیدار گفت: پیش‌بینی مشکل است. چیزی که بسیار اهمیت دارد، مسئله انگیزه بازیکنان است. تیم پرسپولیس از نظر روحی و روانی و هم بستگی و انگیزه‌ای که از هواداران به تیم می‌رسد، نیروی مضاعفی دارد. احتمالا استقلال هم چنین شرایطی دارد. این تیم بازیکنان، مربیان و کادر مدیریتی خوبی دارند. خود بازیکنان هم مرد شرایطی هستند که برای پیروزی در بازی تلاش می‌کنند.

کلانی که از حاضران در داربی معروف ۶ بر صفر است و در این بازی گل هم زده، در واکنش به اینکه بازیکنان تاج سابق معتقدند پرسپولیس آن روز کاملا بی‌نقص کار کرده و اختلاف دو تیم این تعداد گل نبود، تاکید کرد: همیشه گفتم اختلاف استقلال و پرسپولیس بیش از دو، سه گل نبوده است. البته اگر گاهی از این تعداد تجاوز کرده است، یک استثناء محسوب می‌شود. در بازی شش تایی‌ها و پیروزی چهار بر یک پرسپولیس، شرایط روحی  و روانی باشگاه استقلال تا جایی که از دوستانم در استقلال پرسیدم، نامناسب بود. البته استقلالی‌ها به هر دلیلی وارد جزئیات نشدند و به من جزئیات مسئله را نگفتند. پرسپولیس در شرایط روحی و روانی بسیار خوبی بود. شرایط بدنی دو تیم کاملا یکسان بود. من همیشه معتقدم که مسائل روانی حدود ۵۰ درصد از عملکرد بازیکنان را تحت الشعاع می‌گذارد. ما در آن روز در شرایط خوبی بودیم. شروع بازی برای ما خوب بود.

او خاطرنشان کرد: وضع نابه‌سامان دوستان استقلالی ما مزید بر علت شد و تیم آن نتیجه را گرفت. هیچ وقت اختلاف ما این قدر نبود. بعد از بازی هم ما به خودمان آمدیم و متوجه شدیم دوستان ما در شرایط خوبی نیستند و ما به رختکن آن‌ها رفتیم و به آن‌ها گفتیم حقتان نبود اینطور ببازید و شما موجه‌تر از این نتیجه هستید. این نتیجه اتفاق افتاد و ان‌شاءالله شما به توفیقات بیشتری دست پیدا می‌کنید.

کلانی درباره اینکه امروزه کمتر اتفاق می‌افتد بازیکنان دو تیم هم خانه شوند، اظهار کرد: شرایط عوض شده و ورزش به یک شغل بدل شده است. ما از دوران دبیرستان با هم بودیم. عملا در یک دبیرستان درس می‌خواندیم. یک گروه بودند که در تیم دارایی، شاهین و تاج بازی می‌کردند. این‌ها تفکرات یکسانی داشتند. مقایسه این موضوع مقداری مشکل است. قضاوت شرایط حال و گذشته منصفانه نیست.

بازیکن سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که خاطره جالبی از آن سال‌ها دارد، گفت: اصولا هر موفقیتی برای هر ورزشکار یک خاطره است. خوشحالی دوستانش یک خاطره است. وقتی هم محلی‌ها خوشحال می‌شوند، این بزرگترین خاطره است. پیروزی در هر مسابقه برای یک ورزشکار بهترین خاطره است. نمی‌توانم مقایسه کنم. همیشه خاطرات خوبی داشتم. حتی شکست‌ها هم خاطره انگیز است چون با هم همدرد می‌شدیم. همه مشترکا غمگین بودیم. هیچ وقت سعی نمی‌کردیم پیروزی را به دوش کسی بیاندازیم. یکی از علل ماندگاری شاهین، پرسپولیس و استقلال مسئله همبستگی بود که از بدو تولد به بازیکنان تزریق شد که تیم مجموعه ای از چندین نفر است که آن ها باید یک روح مشترک داشته باشند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس