خبر ویژه

نمایندگان منفعلی که جرأت کمترین اظهارنظر درباره قراردادهای نفتی و کوتاهی‌های مالیاتی دولتمردان نداشته‌اند، حق ندارند درباره نظارت استصوابی و از این قبیل حرف بزنند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

وبسایت الف با اشاره به اظهارات اخیر پروانه سلحشوری عضو فراکسیون امید علیه نظارت استصوابی شورای نگهبان نوشت:


خانم سلحشوری نظارت استصوابی شورای نگهبان را موجب حذف نیروهای توانمند و به تبع آن تشکیل مجلسی ضعیف و استقرار رئیس‌جمهوری با حداقل ویژگی‌های لازم می‌دانند. این درحالیست که در چهار دهه گذشته افراطی‌ترین چهره‌های اصلاح‌طلب هم سابقه عبور از این فیلتر و کسب مسئولیت را داشته‌اند.


همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می‌گردد. در شورای اول تهران سیاسی‌کاری اعضای اصلاح‌طلب به حدی بود که در زمان حاکمیت دولت اصلاحات مجبور به انحلال شورا شدند. و اکنون در شورای شهر پنجم تهران از تندترین چهره‌های سیاسی اعتماد ملی و اتحاد ملت تا خانمی که علیرغم فرهنگ عمومی ابایی ندارد که از نگهداری گربه در خانه سخن بگوید تا منتخب دیگری که با افتخار خبر از حضور فرزند خردسالش در کانادا می‌دهد، حضور دارند. خانم سلحشوری در این مدت شورای شهر و شهرداری مطبوع شما در تهران به‌دور از سایه نظارت استصوابی برای شهر چه کرده‌اند؟ چند پروژه حتی نیمه‌تمام را به اتمام رسانده‌اند؟ انصافا این سبک از مدیریت فرتوت خسته را با عملکرد عمرانی محمد باقر قالیباف مقایسه کنید. در این خصوص هم شما را به نظرسنجی‌های صورت گرفته از مردم پایتخت ارجاع می‌دهم.


نویسنده می‌افزاید: آقای روحانی چهاردهه در حساس‌ترین سمت‌ها از جمله دبیری شورای عالی امنیت ملی حضور داشته‌اند مگر می‌شود فردی تا این حد به ساختار قدرت آشنا باشد و بدون اطلاع از آنچه شما ادعا می‌کنید در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کند؟ اگر انتظارات از رئیس‌جمهور بیش از اختیارات اوست بهتر است شما به عنوان نماینده مردم و البته حامی دولت تدبیر و امید از آقای روحانی سؤال کنید مبنای سراب وعده‌های انتخاباتی ایشان چه بوده است؟


الف یادآور شد: مدل جدید قراردادهای نفتی IPC توسط وزارت نفت تدوین و تصویب شد. در آن روز امثال شما منتقدین IPC را به مخالفت با سرمایه‌گذاری خارجی و... متهم کردید و امروز پس از خروج آمریکا از برجام طبق مفاد همان قرارداد شرکت توتال بدون پرداخت حتی یک دلار غرامت ایران را ترک کرد. به همین راحتی.


همچنین طبق تبصره ۷ ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی، وزارت راه و شهرسازی مکلف به ایجاد سامانه ملی املاک و اسکان کشور به منظور اخذ مالیات بر خانه‌های خالی بود. اما وزیر مورد علاقه جریان سیاسی شما در دولت با عدم اجرای قانون مذکور از سال ۹۴ موجب زیان سالانه حداقل ۳۲۰ میلیارد تومانی به بیت‌المال شده است.


خانم سلحشوری به‌راستی شما و دوستانتان در مجلس چه موضعی در قبال حداقل مصادیق مذکور داشته‌اید؟ اعمالشان نظارتی‌ در مجلس چه ارتباطی با نظارت استصوابی و... دارد؟ گویا درک شما از قدرت یک نماینده محدود به نطق‌های جنجالی جهت دیده شدن بیشتر است.


شما با همکاری همان ادعای شایستگان، طرحی برای حل مشکلات ارزی تهیه می‌کردید اما نکردید چون صادق نیستید. شما حتی نمی‌توانید از وزارت عدم نظارت بر بازار توسط وزارت صنعت که گویا بستگان شما در آنجا مشغولند، سؤال و انتقاد کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    0 6
    چه ربطی به هم داشت؟
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    5 0
    با این افتضاحات مالی که رجل سیاسی در دولت و مجلس ایجاد کرده اند نظارت استصوابی میبایست در تمامی ارکان جاری وساری شود. نهادهای نظارتی مالی و قوه قضاییه که خواب تشریف دارند و به نظر میاد اینبار هم دود از کنده باید بلند شود و حضرت آیت الله جنتی که خداوند به ایشان طول عمر عطا فرماید این وظیفه را عهده دار شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس