کد خبر 896114
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کشتی

افزایش چشمگیر هزینه‌های حضور در مسابقات خارجی و عدم اختصاص ارز دولتی به فدراسیون‌ها ممکن است به عدم اعزام تیم امید به مسابقات جهانی منجر شود.

به گزارش مشرق، فدراسیون کشتی به دلیل داشتن چند تیم ملی در رده‌های سنی مختلف و در رشته‌های آزاد، فرنگی، پهلوانی، آلیش، سنتی، کشتی کلاسیک و... این روزها بیش از سایر رشته‌ها با کمبود منابع مالی برای اعزام‌های خارجی و همچنین برپایی اردوهایی تدارکاتی مواجه شده است.

چند برابر شدن هزینه اعزام‌های بین المللی باعث شده که تا امروز 7 اعزام بین المللی کشتی به دلیل عدم تامین ارز لازم، منتفی شود؛ 7 مسابقه‌ای که به عنوان تورنمنت تدارکاتی در راه حضور در رقابت‌های جهانی در نظر گرفته شده بود. همچنین شورای برون مرزی با اعزام تیم‌های آزاد و فرنگی پیشکسوتان که قصد داشتند با هزینه خود به مسابقات جهانی بروند به دلیل عدم خروج ارز از کشور، مخالفت کرد.

 تیم‌های جوانان، امید و بزرگسالان خود را برای شرکت در مسابقات جهانی پیش‌رو آماده می‌کردند، بنابراین منتفی شدن این تعداد مسابقه برون مرزی در مدتی کوتاه، اتفاقی غیرمعمول محسوب می‌شد و کادرفنی تیم‌های ملی برای انتخاب نفرات مورد نظر خود و همچنین محک بین المللی کشتی گیران پیش از اعزام به مسابقه رسمی با مشکلات زیادی مواجه شدند.

بعد از قهرمانی نوجوانان آزاد و فرنگی کار در کرواسی، تیم جوانان فرنگی هم در روزهای گذشته با اقتدار برای دومین بار متوالی قهرمانی جهان را به خود اختصاص داد و آزادکاران نیز به عنوان سومی رسیدند.

بعد از جهانی جوانان، بزرگسالان ایران باید در مسابقات جهانی بوداپست روی تشک بروند، سپس امیدها در آبان ماه مسابقات جهانی رومانی را پیش‌رو دارند.

پیش از این نیز مسئولان فدراسیون کشتی بعد از لغو حضور در تورنمنت‌های بین المللی یکی پس از دیگری، تاکید کرده بودند که حتی برای اعزام تیم‌ها به مسابقات جهانی نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و در مورد حضور در آنها نیز نمی‌شود با اطمینان حرف از انجام سفر زد.

با توجه به اینکه غیبت در مسابقات جهانی بزرگسالان جریمه برای فدراسیون کشتی به همراه دارد، شواهد گویای این است که شاید فدراسیون به دلیل هزینه‌های بالای سفر به رومانی، از حضور تیم امید در رقابت‌های امیدهای جهان که قرار است آبان ماه برگزار شود، صرف نظر کند.

پیش از این نیز یکی دو مرحله از اردوی آماده سازی امیدها به دلیل آنچه که شلوغی خانه کشتی عنوان می‌شد، لغو شد و در حالی که گفته می‌شد دور جدید تمرینات از اول مهر ماه (با توجه به اعزام جوانان آزاد و فرنگی به جهانی اسلوواکی) استارت خواهد خورد اما این اتفاق رخ نداد و از کادرفنی دو تیم امید خواسته نشده لیست نفرات مورد نظرشان برای دعوت به اردو را به فدراسیون کشتی تحویل دهند.

در این شرایط شاید حتی اعزام تیم به امیدهای جهان منتفی شود، اتفاقی که قطعا برای کشتی خوشایند نخواهد بود آن هم در شرایطی که این روزها بار دیگر به دوره اوج خود بازگشته و با اقتدار در مسابقات جهانی و آسیایی نوجوانان و جوانان قهرمان شده‌ایم. در واقع این یک شوک به کشتی ایران خواهد بود.

کشتی با توجه به گستردگی کارش و همچنین حجم اعزام‌ها، بیش از هر رشته دیگری به حمایت مسئولان ورزش نیاز دارد تا بتواند برنامه‌هایش را پیش ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس