کد خبر 895956
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
محمد  شریعتمداری نمایه

در حالی که قرار بود در هفته جاری استیضاح شریعتمداری در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شود اخباری مبنی بر استعفای شریعتمداری مطرح شد که عملا استیضاح وی را به کما می‌برد.

به گزارش مشرق، در حالی که قرار بود استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هفته جاری کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شود امروز موضوع استعفای وزیر صنعت، معدن و تجارت به نقل از الیاس حضرتی در رسانه‌ها منتشر شد. 

استعفای شریعتمداری ساعتی پس از انتشار خبر ، توسط حضرتی تکذیب شد و پس از آن پایگاه اطلاع رسانی دولت نیز به نقل از وزارت صنعت  آن را تکذیب کرد. البته خبر تکذیب نیز از خروجی سایت وزارت صنعت حذف شد. انتشار این خبر به این شکل توسط یکی از نمایندگان نزدیک به دولت و سپس تایید و تکذیب‌های متوالی آن این سوالی را  در اذهان عمومی ایجاد کرد که آیا شریعتمداری برای رهایی از استیضاح مجلس استعفا کرده است؟

بیشتر بخوانید:

سه تغییر در انتظار کابینه دوازدهم

وزارت صنعت خبر «تکذیب استعفای وزیر صنعت» را حذف کرد +عکس

ماجرای استعفای وزیر صنعت و تکذیبیه‎ای که کسی گردن نمی‎گیرد +عکس

در رابطه  با اینکه  که چرا وزیر صنعت قبل از استیضاح و به جای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم از سمت خود استعفا کرده است، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:  بحث استعفا نیست، بلکه آقای رئیس جمهور قصد تغییراتی در کابینه را دارد و یکی از این تغییرات هم در وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بعد از بازگشت رئیس جمهور از سفر نیویورک تغییراتی در کابینه ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید التهابات را کم کرد و افزایش التهاب به نفع کشور نیست، گفت: آقای رئیس جمهور به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است که در جای دیگری به آقای شریعتمداری مسئولیت خواهد داد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جابه‌جایی وزیر صنعت ابلاغ شده است، گفت: همه چیز که نباید ابلاغ شود، در جمعی با حضور فرماندار و استاندار تصمیماتی اعلام می‌شود و موضوع کناره‌گیری آقای وزیر صنعت هم چون به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مربوط می‌شده است، ما را در جریان قرار داده‌اند. 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: با توجه به شرایط  اقتصادی پیش آمده یک نفر و یا یک وزیر مانند وزیر صنعت نباید پاسخگوی وضعیت بازار خودرو باشد یا اینکه وزیر اقتصاد به تنهایی مسئول وضعیت پیش آمده در بازار ارز نیست، بلکه عوامل مختلفی باید پاسخگو باشند و نظام باید یک اندیشه جدید را برای این وضعیت معرفی کند. 

اگرچه اقتصاد کشور در شرایط خاص جنگ اقتصادی قرار گرفته اما این بدان معنا نیست که مسئولانی که به عنوان نماینده ملت موظفند در هر شرایطی اوضاع یک کشور را به لحاظ سیاسی و اقتصادی مدیریت کنند و  از عهده مسئولیت واگذار شده برنیامده‌اند، در مقابل مجلس و مردم پاسخگوی عملکرد خود نباشند.

طبعا مدیریت شرایط اقتصادی یک کشور در وضعیت عادی از عهده مردان و زنان زیادی بر می‌آید و اگر فردی این مسئولیت خطیر را می‌پذیرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد و در مقابل مردم شجاعانه و با افتخار از عملکرد خود حمایت کند نه اینکه چند روز مانده به استیضاح با استعفا از تمام وظایف محوله شانه خالی کند.

بر اساس این گزارش، ششم شهریورماه ۱۳۹۷ طرح استیضاح محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت با ۵۱ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. 

طرح استیضاحی که به گفته حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس در  ۱۵ محور تدوین شده و از جمله محورهای آن عدم مدیریت بازار خودرو و افزایش قیمت، عدم کنترل و مدیریت بازار و در نتیجه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و احتکار کالا، عدم مدیریت صحیح بر تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی که منجر به تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید هزاران واحد صنعتی و کارگاه‌های صنفی تولیدی شده و امثال آن شده است.

گفتنی است تا این ساعت خبر موثقی از استعفای وزیر صنعت در دست نیست  و حتی یک مقام آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار صدا و سیما  اعلام کرده که خبر استعفای وزیر نه تائید و نه تکذیب می شود و بزودی دراین باره اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس