کد خبر 895937
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
هواشناسی نمایه

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۸ درجه خواهد بود.

به گزارش مشرق، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی، در ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان و تهران افزایش ابر، بارش پراکنده، با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود و در مازندران و گیلان افزایش ابر همراه با بارش باران خواهد بود.

امروز شدت بارش‌ها در ارتفاعات البرز، سمنان و گلستان و روز دوشنبه در دامنه‌های البرز در استان‌های تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی ارتفاعات کرمان و روز سه‌شنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

امروز و فردا در استان‌های مرکزی، جنوب تهران، قم، جنوب سمنان و شمال اصفهان و فردا در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد وزش باد شدید، گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه با تقویت سامانه بارشی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی ادامه ابرناکی و بارش باران، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در غرب کرمان و روز سه شنبه در شمال و غرب هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان در ساعت بعدازظهر رشد ابر، وزش باد شدید موقت و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه افزایش ابر همراه با بارش باران، گاهی رعدوبرق در خراسان‌های رضوی و جنوبی رخ خواهد داد.

به سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق کوهپایه‌ای استان‌های ذکر شده وجود دارد از این رو توصیه می‌شود  از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و  مسیل‌ها در مناطق ذکر شده خودداری شود.

همچنین روز دوشنبه ۹۷/۷/۲ وزش باد شدید و احتمال وقوع گرد و خاک در خوزستان‌، شمال استان مرکزی، جنوب استان‌های البرز ، تهران و سمنان ، قم و شمال اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۸ درجه خواهد بود.

فردا اهواز با بیشینه دمای ۴۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۳۱ شهریورماه سال جاری ۱۶۷.۶ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۱۳.۲ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۱.۴ درصد کمتر از سال گذشته است. همچنین میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۳۲.۲ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۷.۸ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پنجاه و دوم سال زراعی متعلق به منطقه رامسر در استان مازندران به میزان ۱۲۶.۴ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه کشور در هفته پنجاه و دوم سال زراعی آبادان در استان خوزستان به میزان ۴۹.۱ درجه سلسیوس و خنک‌ترین منطقه خیرآباد در استان زنجان به میزان کمتر از یک درجه سلسیوس ثبت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس