کد خبر 895910
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
شفر

بحران در یکقدمی اردوی استقلالی‌ها قرار دارد.

به گزارش مشرق، وینفرد شفر آلمانی در دومین فصل حضورش در فوتبال ایران نتایج به دور از انتظاری با باشگاه استقلال تهران گرفته است. او که با آمدن به استقلال توانست این تیم بحران زده‌ را احیا کند، با قهرمانی در جام حذفی اولین جام خود را با این تیم بدست آورد، آبی پوشان پایتخت را به رده‌ی سوم لیگ برتر ایران برساند و در نهایت در گروهی که می‌توان گفت یکی از گروه‌های دشوار لیگ قهرمانان آسیا بود، به عنوان تیم اول همراه با استقلال به مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و بعد از صعود به جمع شانزده تیم برتر آسیا، این تیم را به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا هم رساند، در این فصل نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند.

استقلال شفر برای اولین بار در لیگ برتر در ۳ بازی پیاپی موفق به گلزنی نشده و کمتر از ۳ امتیاز هم بدست آورده. آن‌ها مقابل نساجی و فولاد با تساوی بدون گل متوقف شدند و مقابل پارس جنوبی جم با یک گل شکست خورده‌اند.


پیرمرد آلمانی دومین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر است. اولین خارجی‌ای که در لیگ برتر هدایت آبی پوشان پایتخت را بر عهده گرفت هم آلمانی بود. رولند کوخ دستیار اسبق کریستوف دام سرمربی شناخته شده‌ی آلمانی، اولین خارجی‌ای بود که در لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست. او که با سروصدای زیاد به استقلال آمده بود و در اوایل حضورش با رایکوف فقید بهترین سرمربی خارجی‌ای که روی نیمکت استقلال نشست و با آن‌ها جام‌های مختلف کسب کرد و نسل طلایی باشگاه استقلال را ساخت، مقایسه می‌شد، اصلا نتوانست نتایج قابل قبولی در استقلال بگیرد و حضورش در این تیم پرطرفدار تا پایان فصل هم طول نکشید. کوخ در لیگ دوم هدایت استقلال را بر عهده داشت. استقلالی‌ها در لیگ اول در حالی که در یکقدمی قهرمانی در لیگ برتر قرار داشتند روز آخر در انزلی به ملوان باخته بودند و با برتری پرسپولیس مقابل فجرسپاسی در تهران، قهرمانی را از دست داده بودند و فشار زیادی روی این تیم بود تا بتواند انتقام فصل قبل را همراه با این سرمربی آلمانی از رقیب سنتی خود بگیرد و قهرمان لیگ برتر شود.

استقلال بعد از نتایج خوبی که فصل گذشته با شفر گرفت در این فصل هنوز نتواسته نتایج قابل قبولی با او بگیرد. آبی‌پوشان که تمرینات پیش فصل خود را دیر شروع کرده‌اند، چند مهره‌ی کلیدی خود را از دست داده‌اند و نتواسنتند بازیکنان همسطح با آن‌ها را جذب کنند، از لیگ قهرمانان آسیا در حالی که رقیب سنتیشان برای دومین سال متوالی راهی نیمه نهایی شده، حذف شده‌اند و در لیگ برتر در پایان هفته‌ی هفتم از ۶ بازی‌ای که انجام داده‌اند، فقط ۷ امتیاز دارند و این در حالی است که تیم صدرنشین لیگ برتر پدیده با ۱۵ امتیاز، ۸ امتیاز بیشتر از استقلال امتیاز بدست آورده است. نتایج شفر در فصل دومش در استقلال و در ۶ بازی اول این تیم در لیگ برتر حتی از رولند کوخ هم ضعیف‌تر است. شفر از ۶ بازی ۷ امتیاز بدست آورده و کوخ از ۶ بازی اولش در استقلال یک امتیاز بیشتر از شفر و ۸ امتیاز بدست آورده بود. ۸ امتیاز کوخ در حالی بدست آمده بود که این تیم در رده‌ی چهارم جدول رده بندی قرار داشت اما استقلال شفر این روزها با هفت امتیاز در رده‌ی یازدهم جدول رده بندی قرار دارد. کوخ در حالی قبل از هفته‌ی بیستم از استقلال کنار رفت که این تیم در رده‌ی هفتم جدول رده بندی قرار داشت و برخی کارشناسان اعتقاد داشتند که به او باید بیشتر فرصت دهند اما مدیرعامل وقت استقلال او را کنار گذاشت و جواد زرینچه را جایگزین او کرد. کوخ در حالی از استقلال کنار رفت که این تیم در دره‌ی هفتم جدول رده بندی قرار داشت و با آمدن زرینچه و در پایان فصل نه تنها استقلالی‌ها نتوانستند رتبه‌ی بهتری را بدست آورند بلکه با دو پله سقوط به رده‌ی نهم جدول رده‌بدی سقوط کردند.

آن چیزی که مشخص است دربی بزرگ پایتخت که در روز پنجشنبه برگزار می‌شود علاوه بر تمام حساسیت‌هایی که همیشه داشته، این بار نتیجه‌اش برای شفر و استقلالی‌ها که در ۸ بازی گذشته‌ی خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فقط یک برد داشته‌اند، خیلی مهم است و اگر آن‌ها مقابل رقیب سنتی خود شکست بخورند، بحران کامل وارد اردوی آبی‌پوشان پایتخت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس