کد خبر 895756
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
مسی و پله

لیونل مسی در عرصه گلزنی برای یک باشگاه، اسطوره فوتبال را در مقابل خود می‌بیند.

به گزارش مشرق، لیونل مسی تاکنون ۵۵۹ گل در مسابقات رسمی برای بارسلونا به ثمر رسانده است. در نگاه اول به نظر می‌رسد از نظر گلزنی برای یک باشگاه خاص در طول فوتبال کسی نتوانسته این آمار را تکرار کند اما بنا به داده های فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، مسی در این زمینه یک بازیکن بزرگ را در پیش می‌بیند.

پله، اسطوره دنیای فوتبال و برزیل در دوران حضور خود در باشگاه سانتوس در سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ در ۷۵۷ بازی رسمی موفق شد ۶۴۳ گل به ثمر برساند تا بیشترین تعداد گل زده شده برای یک باشگاه در تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کرده باشد.

لئو مسی با هت‌تریک در مقابل آیندهوون در لیگ قهرمانان اروپا به آمار ۵۵۹ گل در ۶۳۷ بازی رسید. از این تعداد گل مسی ۳۸۷ گل در لالیگا، ۱۰۳ گل در لیگ قهرمانان، ۴۸ گل در کوپا دل‌ری، ۱۳ گل در سوپرکاپ اسپانیا و ۵ گل در جام جهانی باشگاه ها وارد دروازه رقبا کرده است.

در نتیجه او حالا به ۸۴ گل دیگر برای رسیدن به رکورد پله نیاز دارد، رکوردی که در گام اول رسیدن به آن دشوار به نظر می‌رسد اما کافی است بدانیم برای مثال، مسی در فصل ۱۲-۲۰۱۱ به تنهایی ۷۳ گل برای بارسا به ثمر رسانده و در طول ۱۰ فصل گذشته، آمار گل های او در تمامی رقابت ها حداقل ۴۱ گل در طول فصل بوده است.

مسی فصل گذشته در این جدول گرد مولر را پشت سر گذاشت که در سال های ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۹، ۵۲۵ گل برای بایرن مونیخ به ثمر رسانده بود. البته ادعاهایی وجود دارد مبنی بر این که ۲۷ گل بمب افکن آلمانی در این آمار محاسبه نشده چرا که این گل ها نه در لیگ سراسری، بلکه در لیگ محلی به ثمر رسیده اند. البته با اختلاف ایجاد شده بین مسی و مولر، به نظر می‌رسد محاسبه آن گل ها نیز دیگر فایده چندانی نداشته باشد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس