کد خبر 895736
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
بی‌بی‌سی نمایه

بی‌بی‌سی مهربون، برای هموطنان یک دوره مفصل «آموزش مقابله با #حملات_تروریستی» گذاشته است؛ چقدر انسان‌دوستانه؟ چقدر دلسوزانه و چقدر حقوق بشری؟

به گزارش مشرق، مطهر محمدخانی، کارشناس رسانه در یادداشتی با عنوان  «عملیات تروریستی بی‌بی‌سی، هنوز خنثی نشده»  در واکنش به حمله تروریستی در اهواز مراسم رژه ارتش در اهواز که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از هموطنانمان شد نوشت: 

بی‌بی‌سی مهربون، برای هموطنان دوره مفصل «آموزش مقابله با حملات تروریستی»گذاشته است. چقدر انسان‌ دوستانه؟ چقدر دلسوز؟ چقدر حقوق بشر؟

بیشتر بخوانید:

تلاش بی‌بی‌سی برای تروریسم زدایی از حادثه اهواز +عکس

‌ اما  بی بی سی فارسی با اون سابقه روشن در همراهی با تروریست‌های قاتلِ مردم ایران، از ریگی و منافقین تا همین گروهک الاحوازیه چرا داره اینکار رو می‌کنه؟ چطور از یک طرف از تروریست‌ها حمایت و به اون‌ها تریبون میده و از طرف دیگه به مردمی که احتمالاً هدف این حمله‌ها هستند، آموزش مقابله با همون تروریست‌ها رو میده؟ این دوتا چطور با هم جمع میشه؟

 پاسخ ساده است: با این آموزش به ظاهر بشردوستانه، در واقع داره به طور ناخودآگاه به من و شما این احساس رو منتقل می‌کنه که در ایران، هر لحظه ممکنه دچار یک حمله تروریستی بشیم و باید برای اون اتفاق هولناک آماده باشیم.

 نتیجه زیرپوستی و عمیق این آموزش در مخاطب اینه: هر ایرانی هر لحظه و در هر جا باید منتظر افرادمسلح یا بمب گذار باشه و جون خودش، خانوادش و دوستانش رو در خطر ببینه. این دقیقا همون چیزیه که در ذهن ما بعد از خواندن این آموزش‌ها نقش می‌بنده.‌

 شبیه آموزش‌های پرتکرار مقابله با زلزله در رسانه ها، بلافاصله بعد از یک زلزله بزرگ که به طور ضمنی این احساس رو به مخاطب منتقل می‌کنه که همین حالا باید منتظر و آماده زلزله بعدی باشی.

این یعنی القای احساس_ناامنی شدید در سطحی گسترده از مردم. یعنی کار گذاشتن یک بمب_ساعتی روحی و فکری در لایه‌های عمیق روان مخاطبان این شبکه به صورت مستقیم و بخش دیگری از مردم_ایران که با مخاطبان این شبکه ارتباط دارند به صورت غیرمستقیم. یعنی اضطراب دائمی و ترس عمیق در میان زنان، کودکان و حتی مردان بزرگسال.

 و شما بهتر از من می‌دونید که همیشه احساس عدم امنیت از خود ناامنی خطرناکتره. احساس ناامنی بیشتر فلج‌کننده و ویران‌کننده است. حتی احساس ناامنی، با از بین بردن پایه‌ها و ستون‌های پایدار کننده ثبات در جامعه، امنیت واقعی و عینی رو هم کاهش میده.

 در واقع اگر الاحوازیه با عملیات امروز به زعم خودش توانست چند ده نفر رو بکشه و مجروح کنه، بی‌بی‌سی بالاتر از یک حامی رسانه‌ای تروریست‌ها، به عنوان یک گروه تروریستی مدرن، یعنی رسانه تروریستی در حال انجام یک عملیات تروریستی، در یک میدان چند میلیون نفری، با ایجاد احساس عدم امنیت در میلیون‌ها ایرانی است.

 راستی! می‌دونید که ترور یک واژه یونانی به معنای وحشته؟! و تروریست ایجاد کننده وحشت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 0
    کاملا موافقم
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 3
    الان بمب ساعتی بی ثباتی ارزه.اونو دریابید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس