لیپی

سرمربی تیم ملی فوتبال چین بر این باور است که تیم ملی ایتالیا اوج خواهد گرفت و یوونتوس به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید.

سرویس ورزش مشرق مارچلو لیپی ابرستاره سالهای دور دنیای فوتبال و مرد محبوب فوتبال ایتالیا و مسئول پیشین کمیساریای فنی تیم ملی ایتالیا در جام جهانی 2006 و مدیر فنی و مشاور عالی فنی سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا این روزها در سمت سرمربی تیم ملی فوتبال چین فعالیت می‌کند.

لیپی این بار هم کلام رادیو Sportiva ایتالیا شد کعه سخنانش بازتاب جالبی در رسانه های مکتوب داشت و در این میان گازتا دلو اسپورت حرفهای این پیرمرد مردمی را در تیتر یک خود حک کرد:

لیپی با بیان این جمله، اصحاب رسانه ایتالیا را کمی دلخور کرد، چرا باید صبور باشیم، صبر کنیم که بار دیگر شاهد ناکامی ایتالیا باشیم؟ البته لیپی مرد با تجربه است و شاید آینده را بهتر از رسانه های معتبر ایتالیا پیش بینی می کند.

در ادامه گزارش گازتا دلواسپورت به نقل از رادیو اسپورتیوا آمده است: مارچلو لیپی خوش بین تر از قبل شده و این روزها مدام از موفقیت های ایتالیا و یوونتوس در آینده سخن می گوید، این خوب است لااقل برای امید دادن اما آیا منطقی هم است؟

لیپی می گوید: در سال 2006 تیم ایتالیا بسیار پیر بود و بازیکنانش به خداحافظی باشکوه فکر می کردند نه به خلق افتخار برای فوتبال ملی، تیم ملی امروز ایتالیا اما جوان است و با انگیزه و من درباره این تیم بسیار خوش بین هستم، باید صبور باشیم و چیزی که در این میان حیاتی است نقش رسانه است، رسانه ها نباید تا این حد به پیشواز ناکامی های تیم ملی بروند، بهتر است به این تیم امید داشته باشیم، تیمی جوان که می‌خواهد در 2022 قهرمان جهان شود.

مارچلو در ادامه خاطرنشان می کند: تنها نکته ای که مرا نگران کرده، حضور تعداد زیاده از حد بازیکنان خارجی و غیر بومی در باشگاه های ایتالیایی است که البته این تهدید می تواند با مدیریت خوب فدراسیون فوتبال ایتالیا به یک فرصت تبدیل شود.

لیپی درباره اوضاع یوونتوس و ماجرای اخیر رونالدو نیز گفت: باورکردنی نیست در لیگ قهرمانان از VAR استفاده نمی شود. یوفا برای مسابقات بزرگی همچون لیگ قهرمانان از این فناوری بهره نمی برد، بازی هایی که بعد از جام جهانی بزرگترین رقابت جهان فوتبال محسوب می شود. به همین خاطر باید شاهد چنین صحنه هایی در مستایا باشیم. کارت قرمز رونالدو به نوعی یک جنگ با VAR محسوب می شد و همه موافق بودند که نباید او اخراج می شد. داور هنگام این تصمیم دچار توهم شده بود.

وی درباره شرایط کنونی یوونتوس نیز گفت: به عقیده من اکنون در کالچو شاهد دو قطبی میلان و اینتر نیستیم، یوونتوس یا ناپولی و البته سایر تیمها واقعا مدعی هستند و دوست دارند سهمیه اروپایی کسب کنند. سری A ایتالیا پیشرفت زیادی داشته و رشد باشگاه ها همیشه باعث رشد تیم ملی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس