کد خبر 894946
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
بشار اسد نمایه

رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به همتای روسی خود رژیم صهیونیستی را مقصر سرنگونی هوپیمای نظامی روسی در سوریه دانست.

به گزارش مشرق، «بشار اسد»، رئیس‌جمهوری سوریه در پیامی به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه رژیم صهیونیستی را عامل سقوط هواپیمای نظامی روسیه دانست. 

روز سه‌شنبه 27 شهریور یک هواپیمای گشتی از نوع ایلوشین-20 متعلق به روسیه هنگام پرواز بر فراز دریای مدیترانه در فاصله 35 کیلومتری سواحل سوریه ناپدید شد. 

بیشتر بخوانید

ساعاتی بعد گزارش شد که این هواپیما بر اثر آتش پدافند هوایی ارتش سوریه در جریان عملیات برای هدف قرار دادن هواپیماهای رژیم صهیونیستی سرنگون شده و 15 سرنشین نظامی آن جان باخته‌اند. 

روسیه گفته خلبان‌های اسرائیلی باعث شده‌اند هواپیمای نظامی روسیه در مسیر پدافند هوایی ارتش سوریه قرار بگیرد و به این ترتیب 15 تن از خدمه هواپیمای نظامی روسیه به خاطر رفتار غیرمسئولانه اسرائیل کشته‌ شدند.

بشار اسد در پیام بامداد پنجشنبه خود جان باختن نظامیان روسیه بر اثر این حادثه را از طرف خودش و مردم سوریه به رئیس‌جمهور روسیه و مردم آن کشور تسلیت گفت. 

در بیانیه بشار اسد آمده است: «این اتفاق ناخوشایند نتیجه سیاست‌های گستاخانه اسرائیل است که از کثیف‌ترین ابزارها برای تحقق اهداف خود و ایجاد خشونت‌ در منطقه استفاده می‌کند.»

رئیس‌جمهور سوریه ابراز امیدواری کرده این حادثه و حوادث مشابه خللی در عزم مسکو و دمشق برای مبارزه با تروریسم وارد نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 2
    روسیه می خواهد چه غلطی بکند اگر این کشور اس 300 به سوریه می داد این حادثه اتفاق نمی افتاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس