کد خبر 894888
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷
معاون خلیفه داعش

دادگاهی در عراق، یکی از معاونان و اعضای اصلی سازمان تروریستی تکفیری «داعش» را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش مشرق، دادگاه جنایی الکرخ (در بغداد) امروز چهارشنبه، «اسماعیل علوان العیثاوی» را که یکی از سران اصلی سازمان تروریستی-تکفیری داعش است، به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

العیثاوی مسئول کمیته تعیین «والیان» و «اُمرای دیوان‌های»‌ داعش، وزیر «صدور فتوا» و عضو «شورا»ی داعش و معاون «ابوبکر البغدادی»‌ خلیفه خودخوانده سازمان تروریستی داعش به شمار می‌رفت. 

گروه اطلاعاتی امنیتی «خلیة الصقور» عراق، فوریه گذشته (بهمن 1396) اعلام کرده بود که با همکاری سفارت خود در ترکیه و نیروی امنیتی ترکیه، موفق شده است اسماعیل العیثاوی را در ترکیه بازداشت کند. 

قاضی «عبدالستار بیرقدار» سخنگوی رسمی شورای عالی قضا در عراق در بیانیه ضمن بیان این خبر گفت: دادگاه جنایی الکرخ پرونده اسماعیل العیثاوی را به پایان رساند» و او به اعدام با چوبه دار محکوم شد. او مناصب مهمی در سازمان تروریستی داعش داشت از جمله مسئول کمیته صدور فتوا و عضو کمیته تعیین امرا و کمیته تدوین محتوای درسی داعش.

به گفته بیرقدار العیثاوی به سوریه فرار کرده و از طریق روابط عشایری به ترکیه گریخت و بعد از آنکه بیشتر مناطق آزاد و گروه تروریستی داعش شکست خورد، به لطف تلاش‌های اطلاعاتی و هماهنگی با ترکیه، بازداشت شد. 

این مسئول عراق همچنین اعلام کرد که برای العیثاوی «دادگاه جنایی الکرخ، طبق ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم، حکم اعدام با چوبه دار صادر کرده است». 

نخست‌وزیر عراق در مقام فرمانده کل قوای مسلح عراق، دسامبر سال 2017 (زمستان 1396) شکست نهایی داعش در عراق را اعلام کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس