بارسلونا - پی‌اس‌وی آیندهوون

آیندهوون در ۳ مصاف اخیر خود با بارسا در نیوکمپ به برتری نرسیده و ۱ تساوی و ۲ شکست در کارنامه آن ها ثبت شده بود.

به گزارش مشرق؛ بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان آیندهوون بود که این مسابقه با برتری ۴-۰ بارسا به پایان رسید.

دو تیم برای اولین بار از فصل ۹۸-۱۹۹۷ در مقابل هم قرار می‌گرفتند. آیندهوون در ۳ مصاف اخیر خود با بارسا در نیوکمپ به برتری نرسیده و ۱ تساوی و ۲ شکست در کارنامه آن ها ثبت شده بود. این بازی همچنین تقابل مارک فن‌بومل، سرمربی پی اس وی با تیم دوران بازیگری اش بود. فن‌بومل در فصل ۰۶-۲۰۰۵ برای بارسا بازی کرد و با این تیم به قهرمانی لیگ قهرمانان نیز دست یافت.

آناستاسیوس سیدیروپولوس یونانی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت. ۷۳۴۶۲ نفر از نزدیک این مسابقه را تماشا می‌کردند.

دو تیم با این ترکیب پای به میدان گذاشتنذ:

بارسلونا (۳-۳-۴):

تراشتگن؛ روبرتو، پیکه، اومتیتی، آلبا؛ راکیتیچ، بوسکتس، کوتینیو؛ مسی، دمبله، سوارز

آیندهوون (۳-۱-۲-۴):

زوئت؛ دامفریس، شواب، ویرگور، آنجلینو؛ هندریکس، روساریو؛ پریرو؛ لوزانو، برگوین، دی‌یونگ

بارسلونا در دقیقه ۳۲ به گل نخست رسید. خطای ویرگور روی دمبله پشت قوس محوطه جریمه یک ضربه ایستگاهی را نصیب بارسلونا کرد. لیونل مسی پشت این توپ قرار گرفت و با شلیک توپ به سمت چپ دروازه، به زیبایی هرچه تمام تر دروازه آیندهوون را باز کرد. زوئت نیز علیرغم شیرجه به سمت توپ نتوانست مانع ورود توپ به دروازه شود. به این ترتیب اولین گل این فصل از مسابقات به نام لئو مسی ثبت شد. مسی همچنین با این گل به دومین بازیکن تاریخ مسابقات (بعد از رائول) تبدیل شد که در ۱۴ فصل متوالی گلزنی می‌کند.

نیمه اول این دیدار با همین نتیجه به پایان رسید. بارسا با ۷۷ درصد تصاحب توپ، مالکیت کامل توپ و میدان را در اختیار داشت.

بارسلونا در نیمه دوم به فاصله ۳ دقیقه به ۲ گل دست یافت. در دقیقه ۷۴ پاس کوتینیو در میانه های میدان به دمبله رسید. بازیکن فرانسوی که پشت به دروازه بود با تغییر مسیر خود دو بازیکن آیندهوون را از بازی خارج کرد و به سمت دروازه پیش رفت و در نهایت با رسیدن به قوس محوطه جریمه با ضربه پای راست دیدنی خود، توپ را به گوشه سمت چپ دروازه فرستاد تا زوئت باز هم روی یک ضربه از راه دور مغلوب شود.

در دقیقه ۷۷ بارسا به گل سوم هم دست یافت. ارسال زمینی روبرتو از سمت راست قبل از رسیدن به سوارز با قطع ارتباط مدافعان تیم هلندی همراه بود. توپ بیرون از محوطه جریمه به راکیتیج رسید و ارسال او به درون محوطه جریمه با ضربه تک ضرب مسی با پای چپ وارد دروازه آیندهوون شد. زوئت این بار تنها نظاره گر وارد شدن توپ به دروازه اش بود.

در دقیقه ۷۹ بارسلونا ده نفره شد. ساموئل اومتیتی که با خطا، حرکت پا به توپ لوزانو را متوقف کرده بود با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد. 

بارسا در دقیقه ۸۷ به گل چهارم نیز دست یافت. حرکت آرتور در میانه میدان با پاس او به سوارز همراه بود. پاس تک ضرب مهاجم اروگوئه ای در عمق مدافعان پی اس وی به مسی رسید و او با ضربه پای راست دروازه تیم هلندی را گشود تا هت‌تریک خود را تکمیل کند.

بارسا در نهایت با پیروزی ۴-۰ این مسابقه را به پایان رساند تا با ۳ امتیاز و بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به اینتر در رده نخست گروه قرار گیرد. بازی بعدی بارسا ۲ هفته دیگر در مقابل تاتنهام در ورزشگاه ومبلی خواهد بود.

خلاصه بازی بارسلونا و آیندهوون را اینجا تماشا کنید:

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس