سعید کنگرانی

صبح امروز پیکر مرحوم سعید کنگرانی قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد؛ اما چرا تشییع پیکر این هنرمند از خانه سینما انجام نشد؟

به گزارش مشرق، صبح امروز پیکر مرحوم سعید کنگرانی بازیگر قدیمی سینمای ایران در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

برخی صفحات مجازی نسبت به برگزار نشدن مراسم رسمی برای تشییع پیکر این هنرمند اعتراض کردند و از عدم حضور اعضای خانه سینما در این مراسم گلایه داشتند. 

بیشتر بخوانید:

ادعای دروغ درباره بازیگر تازه درگذشته

 این موضوع را از علی دهکردی (رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران) و همایون اسعدیان (رئیس هیئت مدیره خانه سینما) پیگیری کردیم.

* برگزاری اینچنینی مراسم ترجیح همسر زنده‌یاد کنگرانی بود

دهکردی درباره این موضوع  گفت: ما به هیچ عنوان تفاوتی میان هنرمندان کشورمان قائل نمی‌شویم، نه از نظر صنفی و نه از نظر خانه سینما. درباره مراسم آقای کنگرانی من با برادر آن مرحوم تلفنی صحبت کردم و از او سؤال کردم که چه برنامه‌ای برای مراسم تششیع مرحوم کنگرانی دارند تا هر کمکی که از دست ما بر می‌آید انجام دهیم و گفتم حداقل این است که ما مراسم از محل خانه سینما شماره ۲ برگزار می‌کنیم و سپس برای تشییع به سمت قطعه هنرمندان حرکت می‌کنیم. 

وی ادامه داد: برادر مرحوم کنگرانی به من گفت تمام تصمیم‌گیری‌ها را برعهده همسر مرحوم کنگرانی قرار داده‌اند. من با همسر مرحوم کنگرانی تلفنی نتوانستم صحبت کنم و به ایشان پیام دادم. پاسخی که از سمت همسر آن مرحوم به ما دادند این بود که تصمیم گرفته‌اند مراسم تشییع را در بهشت زهرا(س) و قطعه هنرمندان برگزار کنند. 

رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران توضیح داد: شب گذشته جلسه‌ای در خانه سینما برگزار شد که خانم شهیدی (همسر زنده‌یاد کنگرانی) هم در آن جلسه حضور داشتند. من وقتی با ایشان صحبت کردم، گفتند  تصور می‌کردند مانعی برای برگزار مراسم تشییع پیکر مرحوم کنگرانی در خانه سینما وجود داشته است و من توضیح دادم که هیچگونه مانعی وجود نداشته است. من فکر می‌کنم به خاطر داغدار بودن همسر مرحوم کنگرانی، به درستی متوجه پیام من نشده بودند و همین موضوع باعث شده بود که ایشان تصور کنند که مانعی وجود دارد.

دهکردی بیان کرد: ما روز گذشته مسجد و تدارکات مربوط به مراسم ترحیم مرحوم کنگرانی را برای روز جمعه ساعت ۱۷ رزرو کرده بودیم که شب گذشته همسر مرحوم کنگرانی به من زنگ زدند و گفتند کنسل کنیم. دلیل ایشان این بود که روز جمعه ایام عاشورا و تاسوعا حسینی است و ترجیح می‌دهند که در روز دیگر این مراسم برگزار شود. برای ما به عنوان خانه سینما وقتی هنرمندی به رحمت خدا می‌رود، مبنا خانواده هستند و ما مطیع تصمیمات خانواده آن‌ها هستیم. من امروز در مراسم تشییع حضور پیدا کردم و اتفاقاً خانواده مرحوم کنگرانی لطف داشتند و از خانه سینما تشکر کردند. 

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که از چند بازیگری که از سینمای قبل  انقلاب داریم و آنها وفادارانه در کشور مانده‌اند و به کشورشان پشت نکرده‌اند، استفاده کنیم، تا خدایی نکرده وقتی از دستشان می‌دهیم‌، حسرت نخوریم.

* مراسم ختم به دلیل همزمانی با عاشورا منتفی شده است

همایون اسعدیان رئیس هیئت مدیره خانه سینما نیز درباره این موضوع گفت: کمکی که از سوی خانه سینما در این شرایط هنرمندان عزیز کشور ارائه می‌شود، منوط به درخواست خانواده هنرمندان است. درباره تشییع پیکر مرحوم سعید کنگرانی هیچگونه درخواستی از سوی خانواده مرحوم کنگرانی وجود نداشت. از سوی دیگر هیچگونه مانعی برای برگزاری مراسم تشییع پیکر مرحوم سعید کنگرانی وجود نداشت. 

وی ادامه داد: تمامی اقدامات لازم برای تدفین پیکر مرحوم کنگرانی در قطعه هنرمندان از سوی خانه سینما صورت گرفت. ما حتی برای مراسم ختم ایشان مسجد پیامبر اعظم(ص) را هم رزرو کرده بودیم که باز به درخواست خانواده مرحوم کنگرانی و تداخل با ایام عاشورا و تاسوعا لغو شد. ما به عنوان خانه سینما تمام تلاشمان را برای سهولت هنرمندان کشور انجام می‌دهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس