شیخ انصاریان

مفسر،محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی اظهار کرد: از حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های گذشته دولت و مسئولین باید تشکر کرد ولی امسال زائران اباعبدالله(ع) به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان نیاز دارند.

به گزارش مشرق، استاد حسین انصاریان در سخنرانی روز هفتم ماه محرم در حسینیه هدایت در جمع هزاران نفر از عاشقان و دلدادگان عزای حسینی اظهار کرد:امسال از ابتدای محرم و حتی قبل از وارد شدن به این ماه عزیز ثابت کردید که نقشه‌ها و دسیسه‌های دشمن برای کم‌رنگ کردن محرم و عزای حسینی راه به جایی نخواهد برد و هر چه بتوانیم باید در تقویت و اجرای شعائر دینی به ویژه عزای سید و سالار شهیدان تلاش مضاعفی داشته باشیم.

استاد اخلاق، تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اربعین حسینی نزدیک است، ادامه داد: امام صادق(ع) فرمودند برای زیارت مکه و مدینه کسانی که مستطیع هسستد و ضرر به جان و مالشان نمی‌رسد می‌روند ولی در راه زیارت اباعبدالله الحسین(ع) اگر مستطیع هم نیستی و یقین داری خطر هم وجود دارد باز هم به این سفر نورانی بروید.

این محقق خطاب به دولت‌مردان، گفت: باید از خدمات و تسهیلات گذشته دولت و بخش خصوصی تشکر کرد، اما امسال با این شرایطی که بر اثر تحریم‌ها به‌وجود آمده است، دولت باید با ارائه تسهیلات و خدمات ویژه برای زائران اربعین حسینی نسبت به تقویت این حرکت حسینی اقدامات ویژه علی‌الخصوص ارائه خدمات ریالی و ارزی ارزان قیمت داشته باشد.دولت با ارائه تسهیلات ویژه خصوصاً هزینه ویزا و ارز زیارتی و اقدامات شایسته و درخور شأن زائران اباعبدالله(ع)، نسبت به تقویت این حرکت مردمی که چشم جهانیان را به خود دوخته است حرکتی شایسته جهت اعزام به عتبات عالیات بنماید.

این مؤلف آثار اهل‌بیت(ع) یادآور شد: چند سال پیش آمریکا میلیون‌ها دلار برای تضعیف عزای حسینی و کم‌رنگ‌تر شدن حرکت جهانی اربعین حسینی هزینه کرد، اما چه شد؟ پیر و جوان، زن و مرد با بچه‌های صغیر و کبیر خود،با حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی توانستند این حرکت عظیم حسینی را پررنگ‌تر از گذشته برگزار کنند.حرکت میلیونی اربعین حسینی با حضور اقشار مختلف مردمی از سراسر دنیا از بیش از میلیون‌ها بمب اتم که آمریکا در هیروشیما انداخت، برای نابودی استکبار و رژیم‌های کودک‌کش صهیونیستی،سعودی و آمریکا و سایر ایادی آنان اثرگذار است.

استاد انصاریان در بخش دیگری از سخنانش خطاب به کسانی‌که بضاعت مالی دارند، اظهار کرد: افرادی که بضاعت مالی دارند می‌توانند برای سفر زائران اربعین حسینی و علی‌الخصوص سفر اولی‌ها هزینه کنند و دنیا و آخرت خود را رنگ و بوی حسینی ببخشند.

وی بااشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار کرد: روزی فرد شاعری به خانه امام صادق(ع) وارد شد، حضرت فرمود شنیده‌ام شعرهای خوبی در مصیبت جد ما خوانده‌ای و آیا می‌توانی برای ما هم بخوانی؟فرد شاعر گفت:بله یابن رسول‌الله، و شروع کرد به نوحه‌خوانی از حضرت سیدالشهدا(ع) وقتی نوحه‌خوانی شاعر تمام شد حضرت تمام زنان اهل خانه را که در پشت پرده‌ای حاضر بودند را خطاب کرد که هر چه طلا و نقره دارید بدهید و خود حضرت هم هر چه پول داشت جمع کرد و به شاعر داد گفت این مزد تو نیست و فقط هدیه‌ای است از طرف ما،مزد تو را خود خداوند خواهد داد. این روایت اهمیت موضوع و ارزش جایگاه هزینه کردن برای امام حسین(ع) را می‌رساند، لذا باید برای این مهم از یکدیگر گوی سبقت را بگیرید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس