سلبریتی نمایه

حرف از ایران باستان و کوروش می‌زنند اما خودشان از نوک انگشتان پا تا فرق سر، در منجلاب ناهنجاری‌های غرب و مدرنیسم دست و پا می‌زنند.

به گزار مشرق، در روزهای اخیر چالشی در فضای مجازی با عنوان «من و سانسورچی» توسط برخی از بازیگران و نویسندگان صورت گرفت که تقریباً به پایان راه خود رسیده است؛فارغ از اینکه ادعاهای مطرح شده توسط آنان، قابل دفاع است یا خیر و یا اینکه قصد تخریب حجاب و عفاف وجود دارد یا نه و امثال آن، ما نیز به عنوان عضوی از جامعه، خاطراتی از سانسورهای صورت گرفته توسط دوستان و احیاناً خود آنان را برای پایان دادن به این دورهمی مجازی، یادآوری می‌کنیم تا کمی در این موارد هم تأمل کنیم.

1- سلبریتی‌های سطحی نگر، همان کسانی هستند که در کارهای هنری و نیز در جشنواره‌های داخلی و خارجی، حجاب و عفت کلامی و رفتاری زن در برابر مرد را به سخره می‌گیرند، اما آیا در تاریخ  نخوانده‌اند که زن ایرانی حتی قبل از اسلام نیز حجاب داشته است و حتی زنان غربی نیز در طول تاریخ مانند امروز بی‌حیا نبودند؟

بیشتر بخوانید:

برهنگی گلشیفته فراهانی آوانگارد است و حجاب بهناز جعفری وابستگی به نظام؟!

2- آنان تاریخ را فقط در قرن بیستم و بیست و یکم می‌بینند و قبل آن را سانسور می‌کنند؛ سگ را که حیوان نجسی است، پاک می‌دانند؛ برای سگ و گربه‌های خود جای گرم و نرم فراهم می‌کنند و با آنها عکس می‌گیرند و به‌اشتراک می‌گذارند اما نوزادان و کودکان بی‌پناه یمنی و فلسطینی را که انسان‌اند و زیر موشک‌ها دست و پا می‌زنند ، سانسور می‌کنند.سلبریتی‌های خرامیده در آغوش غرب، فرزندان خود را در آمریکا و کشورهای دیگر به دنیا می‌آورند و بعد سانسور شخصیتی می‌کنند و خود را سینه چاک وطن می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:

نیوشاضیغمی : پاسپورت ایرانی بی‌ارزش است/ همکارانم حق دارند خارج زایمان کنند +فیلم

سلبریتی‌ها چگونه نگران هزینه‌های محرم می‌شوند؟ +عکس

3-حرف از ایران باستان و کوروش می‌زنند اما خودشان از نوک انگشتان پا تا فرق سر، در منجلاب ناهنجاری‌های غرب و مدرنیسم دست و پا می‌زنند؛سلبریتی‌های کم سواد سیاسی آنهایی هستند که فریب وعده‌های جریان‌های غرب گرا را می‌خورند و در انتخابات هشتگ و مربع می‌زنند و جاده صاف کن افراد بی‌لیاقت برای اداره امور کشور می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

گوهر خیراندیش: از مردم عذرخواهی می‌کنم چون روحانی به وعده‌هایش عمل نکرد+فیلم

4- وسیله‌ای برای سانسور کردن خیانت‌های جریان غرب‌گرا شده و خودشان هم حقیقت این جریان را سانسور می‌کنند؛ بنابراین متحمّل سانسور در سانسور می‌شوند؛سلبریتی‌های کم سواد اجتماعی و فرهنگی، در برابر افراد ضعیف احساس ترحم و دلسوزی می‌کنند، از بی‌عدالتی اجتماعی سخن می‌گویند، اما دستمزدهای میلیونی و میلیاردی ماهانه و سالانه خود را برای مردم سانسور می‌کنند.

5-حقوق سالانه کارگر و پارکبان و معدن‌کار را جمع بزنیم، از دستمزد یک فیلم برخی از بازیگران به مراتب پایین‌تر است؛ این نابرابری‌ها را سانسور می‌کنند و به جای آن در فضای مجازی و واقعی از حقوق‌های نجومی و اختلاس و مانند آن حرف می‌زنند و از گرانی و مشکلات گله‌مندند؛ برای دوغ و ماست و لباس و...حاضرند از شخصیت خود هزینه کنند تا پولی به دست آورند اما حاضر نیستند از به خاک و خون کشیده شدن انسان‌های مظلوم در سایر کشورها حرفی بزنند.

بیشتر بخوانید:

ماجرای الهام چرخنده و خواهران منصوریان +فیلم

 6 -سلبریتی‌های شهرت طلب، همان‌هایی هستند که حاضرند دین خود را بفروشند اما دیده شوند؛ حاضرند در جشنواره‌های خارجی، دین و مملکت خودرا زیر پا بگذارند تا خرس و مجسمه طلایی و نقره‌ای را بالای دست بگیرند؛ این‌ها حاضرند از جمهوری اسلامی در برابر رسانه‌های خارجی انتقاد کنند اما در برابر آمریکا و غرب خفه شده‌اند و جنایات غرب بر بشر امروز و دیروز را سانسور می‌کنند؛به گونه‌ای سوار بر دریای احساسات و هیجان‌های کاذب مردم می‌شوند که عقل را سانسور و به جای آن وهم و خیال را برای اجتماع به ارمغان آورده‌اند؛ عقل و شخصیت آنها را در نوع لباس پوشیدنشان و حرص دیده شدن می‌توان به دست آورد؛برخی از آنان، بعد از به دست آوردن افتخارات گوناگون،زحمت‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در معرفی کردن آنها به جامعه را سانسور می‌کنند و خود را شخصیت‌های خاص می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

چرا «مغزهای کوچک زنگ زده» مدافعان حرم را تخریب می‌کنند؟! +عکس

جشنواره اشتباهات لیلا حاتمی با اولین اظهارنظر سیاسی در جشنواره برلین! +فیلم


7- ماله‌کشان فرهنگی همان‌هایی هستند که فرهنگ و هنر را در سینما و موسیقی عامیانه و مبتذل خلاصه می‌کنند تا فرهنگ و هنر واقعی و اصیل برای نسل جوان سانسور شود؛ نام اصلی این عده سلبریتی است اما بسیاری از اوقات می‌بینیم که نامشان را سانسور کرده و در ردیف هنرمندان حقیقت‌گرا و آزاده، جای می‌دهند؛ بنابراین سلبریتی‌ها با توجه به جایگاهی که نزد مردم دارند و اظهار نظرهای سطحی که در مورد مسائل مختلف دارند، یکی از بی‌رحم‌ترین سانسورچی‌ها محسوب می‌گردند.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اربابتم نارفیق IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    14 0
    اصولا توجه زیادی به آدمای کم سواد ( سیاسی، اجتماعی ) به ظاهر فرهنگی چیزی جز سرافکندگی واسه خودمون نمیاره.... حرف زدن اینام همش ژست و ادا، اطواره .... اگه جلوی یه مصاحبه کننده با سواد بزاریشون ، پوشک واجب میشن ، و سریع کمپین # پوشک راه میندازن...... توصیه این حقیر اینه خیلی به این تیپ آدما بها ندن و مثل یه کارگر اجنبی باهاشون برخورد کنن ، خودشون لال میشن...
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 1
    چرا خانم خیر اندیش به وعده اش در باره شماها و ثروت مندان عمل کرد.جه طور نمی بینید
  • اردشیر IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    2 1
    انتقاد و اظهارنظر افراد سرشناس، بخشی از برنامه ی کنترل است و با لبخندی ژوگوندوار همراهی می شود گرچه خود اینان در انتهای توان خود نمی دانند که چه چیز دیگری ازشان ساخته است هنگامی که خود دربند و گرفتار فن آوریهای پنهانی کنترل هستند.
  • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    7 3
    خدایا پرچم پرافتخار انقلاب اسلامی ایران را بر فراز جهان به اهتزاز درآور و محرومین و مستضعفین دنیا را از زیر سیطره ظلم و ستم نجات ده برحمتک یا ارحم الراحمین
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    5 3
    احسنت واقعا" همه حرفهاتون درست بود
  • رضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    0 0
    خیلی عالی بودمشرق دستت دردنکنه واقعابه خاک مالیدی این نیم لیبریتیهارا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس