اخبارویژه

رئیس‌جمهور در حالی که در سال ۹۴ عاشورا را درس تعامل و مذاکره عنوان می‌کرد این روزها عاشورا را درس استقامت و پایداری می‌خواند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*********

کیهان

مسکن مهر به تنهایی برای محاکمه شما کافی است آقای وزیر!


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در سایت مسکن مهر پرند هیچ واحدی را افتتاح نکردم، گفت: از واحدهای مسکن مهر پرند بازدید کردم.


عباس آخوندی در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای اولین بار شاهد افتتاح مسکن مهر با حضور شما بودیم، گفت: رسانه‌ها اشتباه نکنند من مسکن مهری را افتتاح نکردم.


وی ادامه داد: امروز طی بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید پرند از برخی از واحدهای مسکن مهر هم بازدیدی انجام دادم.


اصرار وزیر راه و شهرسازی بر دهن‌کجی به مسکن مهر درحالی است که اغلب مردم، مسکن مهر را در کنار همه نقص‌ها و ضعف‌هایش، پروژه‌ای موفق می‌دانند چراکه باعث صاحب‌خانه شدن حداقل 2 میلیون خانواده از طبقات پایین و متوسط شد، درعین حال همین پروژه موجب گردش چرخ صدها شاخه شغلی و صنعتی مرتبط با بخش مسکن و ایجاد چند میلیون شغل شد. این رونق با روی کار آمدن دولت یازدهم و لجاجت ویژه شخص عباس آخوندی با پروژه، متوقف شد و عجیب اینکه اگر ادعایی شد مسکن مهر موجب افزایش 40 هزار میلیارد تومانی نقدینگی می‌شود، پس از کاهش فعالیت این عرصه، میزان نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم از 430 هزار میلیارد به بیش از 1600 هزار میلیارد تومان رسیده است.


بدتر اینکه وزیر راه و شهرسازی با وجود پنج سال بدگویی علیه مسکن مهر، حتی یک نمونه از «مسکن اجتماعی» را که 10 سال است شعار آن را می‌دهد، نساخته و به مردم برای مقایسه عرضه نکرده است. طبق آمار، در پنج سال گذشته، به اندازه یک سال هم مسکن ساخته نشده است. طبق آمار رسمی بانک مرکزی، فقط در یک سال اخیر، قیمت مسکن 62 درصد افزایش داشته است. البته آمار غیررسمی، بسیار بالاتر از این درصد را حکایت می‌کند.


وزارت راه و شهرسازی همچنین با وجود تکلیف قانونی که از سال 94 متوجه این وزارت شده، از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و دریافت مالیات از واحدهای مسکونی خالی (احتکار شده) طفره رفته است. 2/5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد. احتکار، علت اصلی گرانی مسکن در سال‌های اخیر بوده است.



واقعا چه کاری ضد انقلابی‌تر از ایجاد هراس در دل مردم؟!


روزنامه همشهری از قول رئیس‌جمهور  تیتر زد: چه کاری ضدانقلابی‌تر از ایجاد هراس در دل مردم؟!


تیتر همشهری از سخنان آقای روحانی در حالی است که اظهارات برخی دولتمردان و حامیان آنها، مصداق سخنان ایشان بوده است. از جمله این اظهارات؛ «خزانه خالی است و پولی برای هزینه کردن نداریم (سال 92)»، «آمریکا ظرف 5 دقیقه می‌تواند تمام توان دفاعی ما را نابود کند»، «دولت قبل، اتوبوس اقتصاد را به ته دره انداخته است»، «سایه جنگ بر سر کشور سنگینی می‌کند و اگر توافق نکنیم، جنگ می‌شود»، «اگر مذاکره و توافق نکنیم، قحطی پیش می‌آید.» و...



ملاقات جان کری را بچسب؛ چین و هند سفیر نداریم که نداریم!


جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: پس از پایان وزارتش چندین بار با وزیر خارجه ایران ملاقات کرده است.


جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که وی طی ماه‌های اخیر سه یا چهار بار با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده است.


کری گفت: در نروژ، مونیخ و دیگر نشست‌های بین‌المللی با وزیر امور خارجه ایران دیدار کرده و در این دیدارها از دولت کنونی آمریکا انتقاد کرده و تلاش کرده تا به ظریف برای حفظ توافق هسته‌ای با کشورهای اروپایی کمک کند.


وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: کاری که کردم این بوده که از او بپرسم ایران برای بهبود پویش‌های خاورمیانه مایل به انجام چه کارهایی است. (مشکل) یمن را چگونه می‌شود حل کرد، برای رسیدن به صلح در سوریه چه باید کرد؟


ادامه مراودات و ملاقات‌های آقای ظریف با یک مقام سابق آمریکایی و اهتمام به حفظ ارتباطاتی از این دست، درحالی است که وزارت خارجه  ماه‌هاست در کشورهای مهمی مانند چین و هند - که روابط راهبردی اقتصادی با ایران دارند - سفیر ندارد و آقای ظریف و معاونانش کمترین اهتمامی برای این امر نشان نداده‌اند، به عبارت دیگر با وجود افزایش تحریم‌های دشمن،گویا وزارت خارجه از نگاه یکطرفه به غرب دست نکشیده و اهتمامی به ظرفیت‌های فراوان نهفته در دو دیپلماسی و ارتباط با کشورهای شرقی ندارد.


یادآور می‌شود کلاه گشاد برجام را تیم کری و شرمن گذاشتند؛ توافقی که امتیازات نقد به آمریکا داد و مشتی وعده نسیه (چک بلامحل) به دست ظریف و تیمش گذاشت. جان کری اخیرا تصریح کرده ماجرای دادن 1/7 میلیارد دلار به ایران (که کلی روی آن مانور داده شد) به خاطر پیش‌بینی محکومیت آمریکا در دادگاه به باز پس دادن 10 میلیارد دلار (بود و سود خرید سلاح از آمریکا در رژیم سابق که سلاح‌ها به ایران واگذار نشد) بوده است.




اگر موفق بود چرا عزل کردید اگر سوءمدیریت داشت چرا مشاور شد؟!


انتصاب رئیس معزول بانک مرکزی به عنوان مشاور رئیس‌جمهور، تعجب ناظران سیاسی و اقتصادی را برانگیخت.


آقای روحانی در حکمی، ولی‌الله سیف را به عنوان مشاور خود در امور مالی و بانکی منصوب کرد. روحانی در این حکم، سیف را دارای مراتب تعهد، توان علمی و سوابق مدیریتی معرفی کرده است.
قیمت دلار در زمان ریاست سیف بر بانک مرکزی از 3300 تومان به حدود 12 هزار تومان صعود کرد. همچنین واگذاری 18 میلیارد دلار ارز به قیمت 4200 تومان (یک‌سوم قیمت) در کمتر از 2 ماه، محصول دوره مدیریت سیف در بانک مرکزی است. سیف همچنین در کنار نهاوندیان از معرفان عبدالرسول دری‌اصفهانی برای عضویت در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای (به عنوان مشاور ارشد مالی و بانکی) محسوب می‌شود.


گفتنی است برکناری سیف از ریاست بانک مرکزی توسط روحانی، در اوج انتقادها به سوءمدیریت ارزی دولت صورت گرفت. اکنون سؤال این است که اگر سیف (با کارنامه فوق‌الذکر) موفق بود، چرا روحانی او را کنار گذاشت؟ و اگر در همان مدیریت، به شدت ناموفق بود و در نابسامانی‌های اقتصادی موجود ذی‌مدخل است، برای چه به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب می‌شود؟


آیا منظور رئیس‌جمهور این است که مقصر واگذاری رانتی 18 میلیارد دلار ارز و گران شدن 4 برابری قیمت ارز، سیف نیست؟ در این صورت رئیس‌جمهور، مقصر اصلی را کدام مدیران و مشاوران و دستیاران ارشد دولتی می‌داند؛ جهانگیری، نوبخت، نهاوندیان، نیلی یا کرباسیان؟!


یادآور می‌شود محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی اخیرا تصریح کرد پس از دستگیری عناصر اخلالگر و رانت‌خوار در بازار، به دانه درشت‌هایی مانند عراقچی و سیف رسیده‌اند.
درباره انتصاب سیف، برخی تحلیلگران فضای مجازی تحلیل‌هایی از این دست را منتشر کرده‌اند:


- روحانی با انتصاب #سیف یک هدف را دنبال و یک مسئله را لو داد.
هدف: هزینه برخورد با ایشان را بالا ببرد.
آنچه لو داد: افتضاح ارزی و سکه به سیف ربطی ندارد خود بنده مقصرم.

- انتصاب #سیف به مشاورت تنها برای نجات او از دستگیری و محاکمه است.
- ولی‌الله سیف یکی از مسببان اصلی بحران ارزی کشور است. پس از احمد عراقچی نوبت بازداشت و محاکمه او بود اما امروز به عنوان مشاور بانکی و پولی رئیس‌جمهور منصوب شد.


چرا؟ چون اکثر اقدامات ویرانگر سیف ازجمله فروش بی‌ضابطه ده‌ها میلیارد دلار در بازار آزاد با دستور شخص روحانی بوده است؟
- عجیب نیست که #سیف مشاور پولی و بانکی رئیس‌جمهوری بشود. حتما #روحانی از وضعیت بازار ارز و #دلار راضی است که می‌خواهد از باعث و بانی‌اش مشاوره بگیرد.
- #روحانی سیف رو که به دلیل ناکارآمدی در کنترل بازار #ارز برکنار کرده بود، امروز در حکمی مشاور پولی و بانکی خودش کرد.


این حکم نشانگر اینه که دولت اراده‌ای در تغییر برنامه‌ها و سیاست‌هایش نداره و با تفکرات همین ژنرال‌ها(!) می‌خواد تا آخر با همین دنده بره.
- انتصاب #ولی‌اله-الله-سیف بعنوان مشاور رئیس‌جمهوری می‌تواند دهان کجی با آنهایی که از گرانی ارز به تنگ آمده‌اند، راستی کسی که در عمل وضع را بحرانی کرد چطور می‌تواند با مشاورهایش همین بحران را حل کند.



فریبکاری و معطل کردن ایران هدف بسته 18 میلیون یورویی اروپا


موضع دوگانه اتحادیه اروپا، برای معطل نگه داشتن ایران است و این درحالی است که اروپا در موضوع تحریم‌ها با آمریکا همراهی می‌کند.


وبسایت الف با اشاره به بسته کمک 18 میلیون یورویی اروپا به ایران در زمینه محیط زیست نوشت: اروپا مدعی مقابله با بازگشت تحریم‌هاست اما در طول 3 ماه و نیم گذشته عملا هیچ کاری انجام نداده است.


سیاستی که اروپا در پیش گرفته به زعم سران آن، مزایایی نیز دارد. مثلا آنها می‌توانند با بسته 18 میلیون یورویی مذکور، این‌گونه مخالفت خود را با سیاست‌های ترامپ بیان کنند، ژست حمایت از سازمان‌ها، نهادها و توافقات بین‌المللی بگیرند و ایران را نیز بر سر یک دوراهی قرار دهند؛ دوراهی که یک طرف آن وعده تقویت بسته پیشنهادی در ازای تغییر سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه‌های دفاعی است که دقیقا هدف ترامپ نیز همین می‌باشد و طرف دیگر آن پذیرش بسته‌ پیشنهادی ضعیف از سوی ایران برای حفظ برجام و مقابله با تحریم‌ها است. درصورت تحقق هرکدام از این سناریوها برنده واقعی آمریکا و اروپا خواهند بود.


در این باره می‌توان به خروج شرکت‌های خصوصی و دولتی کشورهای اروپایی اشاره کرد. به اذعان آمارها از زمان کناره‌گیری آمریکا از برجام، حدود 53 شرکت از ایران خارج شده‌اند که سهم بزرگی از این شرکت‌ها به کشورهای اروپایی تعلق دارد و در این بین آلمان و فرانسه در صدر می‌باشند. اما طنز ماجرا این‌جاست همزمان همین کشورها در پی حفظ برجام و مقابله با بازگشت تحریم‌های آمریکا می‌باشند و مقارن با ارائه بسته 18 میلیون یورویی، پرواز شرکت‌های هواپیمایی اروپایی مانند بریتیش ایرویز، ایرفرانس و کی‌ال‌ام به ایران متوقف می‌شوند. این مسائل نشان‌دهنده این است عزمی جدی برای مقابله با موج بازگشت تحریم‌ها از سوی کشورهای اروپایی وجود ندارد.



سامانه ثبت دریافتی مدیران برای جلوگیری از حقوق‌های نجومی به کجا رسید؟


با گذشت بیش از یک سال از اجرای قانون برنامه ششم توسعه، ماده 29 آن درباره سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت اجرایی نشده است.


به گزارش «الف»، به دنبال اعتراض عمومی به حقوق‌های نجومی تمهیدی قابل توجه در خصوص جلوگیری از این گونه مسائل برای آینده طرح و تلاش شد در حوزه شفافیت ماده قانونی در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده شد.


براساس 29 قانون برنامه ششم سامانه‌ای پیش‌بینی شده که حقوق و مزایای دریافتی مدیران باید در آن ثبت و در اختیار نهادهای نظارتی و عموم مردم قرار گیرد.


طبق ماده 29 دولت مکلف است طی سال اول اجرای قانون برنامه نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام کند و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مقامات، رؤسا، مدیران کلیه دستگاه‌های اجرائی را فراهم نماید؛ به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هر یک از افراد فوق مشخص و امکان دسترسی برای «نهادهای نظارتی و عموم مردم» فراهم شود.


در حالی که به گفته انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، در دی ماه 96 قرار بود سامانه ثبت حقوق و مزایای کارکنان دولت تا پایان سال اول اجرای قانون برنامه ششم توسعه اجرایی شود. در مقابل با ورود به سال 97 نه تنها این سامانه راه‌اندازی نشد، بلکه شاهد آن بودیم که متن نهایی آیین‌نامه که در تاریخ 16 فروردین ماه 97 نهایی شده بود، با درخواست معاون رئیس جمهور در تاریخ 4 اردیبهشت ماه برای بررسی مجدد روبرو شد. انصاری در مورد دسترسی عموم مردم به سامانه حقوق و مزایا، گفته بود: «براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، دسترسی‌ها برقرار می‌شود. وقتی می‌خواهید به اطلاعات دسترسی یابید، باید احراز هویت شوید که شما چه کسی هستید». در تفسیری دیگر ایشان گفته بودند که اطلاعات سامانه حقوق و مزایا را فقط به دستگاه‌های نظارتی می‌دهند که می‌خواهند اطلاعات کل سیستم را داشته باشند.


این تفاسیر همان‌گونه که اشاره شد در حالی عنوان می‌شود که اگر به متن قانون مراجعه شود با صراحت بر دسترسی عمومی به اطلاعات بدون هیچ گونه قید و شرطی تصریح شده است.



روحانی حرفش را پس گرفت داستان کربلا، درس ایستادگی است نه مذاکره


رئیس‌جمهور در حالی که در سال ۹۴ عاشورا را درس تعامل و مذاکره عنوان می‌کرد این روزها عاشورا را درس استقامت و پایداری می‌خواند.


به گزارش جهان‌نیوز، آقای روحانی در جلسه اخیر هیئت دولت رئیس جمهور با اشاره به روز دوم محرم و ورود کاروان سرور و سالار شهیدان به کربلا به ذکر مصیبت در رثای مصایب حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و اهل‌بیت آن حضرت پرداخت. در رسانه‌ها هم فیلم روضه‌خوانی حسن روحانی و حزن و اندوه اعضای هیئت دولت که لحظاتی پاستورنشینان را در حال گریه در این مجلس نشان می‌داد، منتشر شد.


روحانی در این جلسه هیئت دولت گفت: ماه محرم همواره برای ما یادآور فداکاری و ایثار سالار شهیدان و یاران با وفای آن حضرت است. این صفحه ماندگار تاریخ هرساله برای ما درس‌آموز است که چگونه باید در برابر پیچیدگی‌ها و مشکلات بزرگی که برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان پیش می‌آید، ایستادگی، استقامت و فداکاری کرده و چگونه می‌توانیم پیروزی بزرگ فرهنگی و سیاسی ابدی را کسب کنیم.
رئیس‌جمهور در حالی درس عاشورا را درس مقاومت و پایداری می‌خواند که بسیاری هنوز صحبت‌های وی در سال 94 درباره نهضت عاشورا که جنجال ایجاد کرد را فراموش نکردند.


روحانی 30 مهر 93، در اجتماع مردم زنجان در ورزشگاه کارگران این شهر سخنرانی کرد و در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: درس کربلا و امام حسین درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.

خراسان

مجوز خاص دولت برای واردات یک RangeRover

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به مبادی ذی ربط در امر واردات، اعلام شده حسب پیشنهاد یک عضو کابینه در فروردین سال 1396 و تایید وزارت صنعت، ورود و ترخیص یک دستگاه خودروی رنجروور بدون رعایت ضوابط فنی واردات خودرو و به استناد اصل 138 قانون اساسی مجاز خواهد بود مشروط به این که مالک آن، حق فروش و واگذاری به غیر را تا پنج سال دیگر نخواهد داشت. 


بی خبری مسئولان از سرنوشت 2 یارانه مهم


در حالی که بر اساس تبصره 6 قانون بودجه سال 1397، دولت مکلف به افزایش نرخ تعرفه کالاهای وارداتی دارای انواع مشابه داخلی به منظور حمایت از تولید محصولات صادرات محور و مدیریت واردات، خواهد بود و درآمد حاصل شده صرف تقویت و توسعه بازارهای هدف، اعطای جوایز و مشوق های صادراتی، یارانه تسهیلات به واحدهای تولیدی و یارانه حمل و نقل می شود، گزارش یک مقام مسئول نشان می دهد با گذشت شش ماه از سال، هنوز آیین نامه مربوط به این دستور مهم، به دست سازمان های مربوط نرسیده است.

ایران

تدابیر ترامپ به کام تندروها

خبر اول اینکه،  نشریه امریکایی فارین افرز، معتبرترین نشریه در زمینه سیاست‌ها و روابط خارجه امریکا، در توئیتی جدید بار دیگر از اقدامات دولت دونالد ترامپ انتقاد کرد و نوشت:‌ «تدابیر دولت ترامپ تنها موجب جسورتر شدن تندروها در تهران شده است؛ همان کسانی که به سیاست‌های امریکا به عنوان شواهد و مدارکی برای اثبات اینکه این کشور از ابتدا نیز قصد نداشته که به توافق هسته‌ای احترام بگذارد، اشاره کرده بودند.» به گزارش ایسنا، این نشریه چندی پیش نیز در توئیتی نوشته بود که همیشه گمان می‌کردیم بزرگ‌ترین چالش برای به موفقیت رسیدن توافق هسته‌ای، تخطی از سوی ایران باشد، نه برنامه‌های سیاسی رئیس‌ جمهوری امریکا. به گمانم در اشتباه بودیم.

بازداشت یک دانشجوی ایرانی در استرالیا

خبر دیگر اینکه، شبکه ای‌بی‌سی گزارش داد دولت امریکا، یک دانشجوی ایرانی دانشگاه کوئینزلند استرالیا را به ارسال  تجهیزات نظامی به ایران متهم کرده و خواهان استرداد او به امریکا شده است. به گزارش العالم، رضا دهباشی کیوی، ۳۸ ساله، بدون هیچ گونه سابقه سفر به امریکا از سوی مقامات امریکایی به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته به ایران برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادارگریز متهم شده است. این در حالی است که طبق مستندات پرونده، او که هم‌اکنون دانشجوی مقطع دکتری است و روی ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست کار می‌کند، در زمان ارتکاب این جرم ادعایی (سال ۲۰۰۸) در ایران حضور داشته است. دهباشی روز پنجشنبه در استرالیا بازداشت شده و دادگاه بریسبین نیز با آزادی او به قید وثیقه مخالفت کرده است. این دادگاه قرار است ۲۵ اکتبر (سوم آبان) درباره استرداد او به امریکا تصمیم‌گیری کند.

رضا ضراب در یک رستوران دیده شد

شنیدیم که،رضا ضراب، تاجر ترکیه‌ای که به جرم همکاری با ایران در زمان تحریم‌ها در امریکا بازداشت شد، اخیراً در یک رستوران معروف نیویورک به همراه یک زن ناشناس دیده شده است. به گزارش فارس، وی به همراه یک زن ناشناس به این رستوران رفته بود و بلافاصله پس از اینکه متوجه شناخته شدن توسط مشتریان دیگر شد، رستوران را ترک کرد. ضراب در سال 2016 و به جرم همکاری با ایران و معامله نفت در برابر طلا با کشور در دور قبلی تحریم‌ها، در امریکا دستگیر شد. وی سپس با مقامات قضایی امریکا توافق کرد تا به عنوان یک شاهد علیه ایران به نظام قضایی این کشور کمک کند.

یک طرح ضد ایرانی  دیگر در امریکا

دست آخر اینکه،برخی از سناتورهای امریکایی به دنبال تحریم گروه‌های مقاومت عراقی با عنوان «قانون تحریم نایبان تروریستی ایران» هستند.به گزارش ایسنا، گروه مقاومت اسلامی نجباء اعلام کرد: سه سناتور تندرو جمهوریخواه حامی این طرح هستند. این گروه به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بر اساس پیش‌نویس این طرح تحریمی، گروه‌های مقاومت عراقی مرتبط با نیروی نظامی ایران تحت مجازات‌های اقتصادی امریکا قرار می‌گیرند. در این طرح از وزارت امور خارجه امریکا خواسته شده است که فهرستی از گروه‌های هدف تهیه کند.

آرمان

واکنش ایران به اظهارات سناتورآمریکایی

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه طی پیام توئیتری در واکنش به اظهارات اخیر ریچارد بلک سناتور آمریکایی تاکید نمود، آنچه شما گفته‌اید، مواضع (ما ) که چندین بار در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بیان شده است را تایید می‌کند. علیرضا جهانگیری افزود: اگر به مطالبی مانند آنچه سناتور ریچارد بلک بیان کرده است توجه می‌شد، ما شاهد مصیبت‌هایی مانند جنگ عراق نبودیم. شایان ذکر است، سناتور ریچارد بلک اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده است، سرویس اطلاعاتی انگلستان(ام آی سیکس) قصد دارد با ترتیب دادن یک حمله شیمیائی جعلی در سوریه، آن را به گردن دولت سوریه بیندازد. وی همچنین گفته بود که تعدادی از حملات شیمیایی که قبلا در سوریه اتفاق افتاده، اقدامی جعلی از سوی انگلیسی‌ها بوده و با کمک نیروهای داوطلبی مانند کلاه سفیدها انجام شده است.

حکم جدید روحانی برای سیف

رئیس‌جمهور در حکمی «ولی‌ا... ‌ سیف» را به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی منصوب کرد. متن حکم دکترحسن روحانی به شرح‌ ذیل است: «نظر به مراتب تعهد، توان علمی و سوابق مدیریتی جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان«مشاور رئیس جمهور در امور پولی و بانکی» منصوب می‌شوید. امید است با توفیق الهی در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.» لازم به‌ذکر است که ولی‌ا... سیف پیش از این رئیس بانک مرکزی بود که تحت فشار افکار عمومی و رسانه‌ها مجبور به استعفا شد.

۵۱حزب درصف دریافت یارانه

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران گفت: از میان ۲۵۰ حزب موجود، پرونده ۵۱ حزب از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، برای دریافت یارانه، به خانه احزاب ایران ارسال شده است. قدرتعلی حشمتیان با اشاره به نحوه توزیع یارانه احزاب اظهار داشت: روز دوشنبه (۱۲ شهریور) ۲ میلیارد تومان به حساب خانه احزاب واریز شد. وی افزود: طبق مصوبه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، ۵درصد از این مبلغ، برای هزینه‌های جاری خانه احزاب اعم از برگزاری جلسات یا همایش‌ها صرف خواهد شد. حشمتیان تصریح کرد: ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دیگر به طور مساوی میان ۲۵۰ حزب موجود در سراسر کشور توزیع می‌شود. وی اظهار داشت: ما منتظر تشکیل کمیته‌ای برای تعیین دستورالعمل نحوه پرداخت یارانه به دبیران کل احزاب هستیم.

ورود جنگنده‌های آمریکایی به خلیج فارس

فرماندهی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در بحرین اعلام کرد: جنگنده‌های رادار گریز اف- 35 برای نخستین بار وارد منطقه عملیاتی این ناوگان در حوزه خلیج فارس شدند. اعلام رسیدن این جنگنده‌ها به خلیج فارس در زمانی انجام شده است که نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در حال اجرای تمرین‌ مین‌روبی در آب‌های منطقه هستند. دو کشور هدف از این رزمایش را حفظ آمادگی و بالا بردن توانایی جهت رویارویی با تهدیدهای احتمالی مین‌های دریایی اعلام کرده اند. ناوگان پنجم که مقر آن در بحرین است، در بیانیه‌ای اعلام کرد، استفاده از جنگنده‌های اف-35 این امکان را به فرماندهی مرکزی آمریکا می‌دهد تا ماموریت‌های خود را از جایگاه قدرت انجام دهد که این امر باعث تمایز در عرصه هوایی و زمینی جهت تضمین امنیت در زمین و دریا می‌شود.

آمریکا به‌دنبال استرداد دانشجوی ایرانی

آمریکا به دنبال استرداد «رضا دهباشی» دانشجوی ۳۸ ساله ایرانی است که در مقطع دکتری دانشگاه کویینزلند استرالیا تحصیل می‌کند و به دور زدن تحریم‌های ضدایرانی از راه ارسال تجهیزات راداری رهگیری موشک و هواپیما متهم است. این درحالی است پای دهباشی حتی یک بار هم به خاک ایالات متحده نرسیده است! اتهامات مطرح شده علیه دهباشی که به سال ۲۰۰۸ میلادی باز می‌گردد می‌تواند حداکثر ۲۰ سال حبس برای وی درپی داشته باشد حال‌آنکه وکیل وی دیروز جمعه با رد هرگونه اتهامی، از دهباشی به عنوان دانشجویی یاد کرد که موفق به دریافت بورسیه فوق‌العاده از کویینزلند شده و برخلاف ادعای مقامات واشنگتن، روی وسیله‌ای برای تشخیص سرطان پوست کار می‌کند. دهباشی روز پنجشنبه بازداشت شده و درحال حاضر آمریکا به اتهام ۶ فقره جرم خواهان استرداد وی است.

ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی

وزیر کشور از ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی و ضروری از تمام مرزهای کشور خبر داد و گفت: استانداران، گمرک و دستگاه های مسئول با همکاری یکدیگر موظف هستند از خروج کالاهای اساسی جلوگیری کنند. عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مقابله با قاچاق سوخت با اشاره به گزارش وزارت راه و شهرسازی از اجرای طرح پیمایش مصرف سوخت خودروهای سنگین و برون‌شهری اظهار داشت: طرح پیمایش و جی پی اس با مسئولیت وزارتخانه های راه و کشور و با همکاری و هماهنگی اتحادیه ها کماکان در دستور کار باشد.وی افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم با تشکیل کارگروهی تصمیم کامل و جامعی نسبت به مصرف سوخت خودروهای سنگین داخلی و ترانزیت تهیه و ارائه کند.

اصلا به دلار اعتنا نکنید

امام جمعه موقت تهران گفت: چرا ما بی خودی فکر می‌کنیم محور اقتصادمان دلار است و اگر دلار گران شد همه چیز باید گران شود؟ مگر همه چیز از خارج می‌آید؟ تولیدات خودمان ربطی به دلار ندارد. این بی‌انصافی‌ها از ناحیه کیست؟ رهبری به حمدالله چشمه حکمت است و خوب دیدبانی می‌کند و از دستش هم در نرفته است. اصلا به دلار اعتنا نکنید. حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی‌افزود: چنددرصد از زندگی ما به دلار وابسته است؟ در مورد ماشین همین طور! ما حرف‌های مردم را حق می‌دانیم، با بازاریان نشست داشتیم. آن‌ها مطالبات به حقی دارند، بر مسئولان است که به داد آن‌ها برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آشنا IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    61 0
    وونفر را استیضاح کنید ووزیر ضنعت را کشور به لج کشیدند
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    45 0
    اخوندی . کسی میگه مسکن مهر مزخرفه که خودش حداقل یک پروژه شبیه یا بهتر از مسکن مهر داشته باشه. همون اولا گفت مسکن اجتماعی ، والا ما که چیزی ندیدیم . آقای روحانی اینها رو از کجا پیدا کرده ، مگه قحط الرجاله
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 0
    روحانی با انتصاب #سیف یک هدف را دنبال و یک مسئله را لو داد. هدف: هزینه برخورد با ایشان را بالا ببرد. آنچه لو داد: افتضاح ارزی و سکه به سیف ربطی ندارد خود بنده مقصرم.
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    32 3
    باید افرین گفت به روزنامه اطلاعات که عکس کری را دو برابر اندازه عکس شهداء چاپ کرده است . دیگه به چه زبونی بگه نوکر کری می باشد و بس؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    3 0
    اقای قنبری و دوستان هم صنف ایشون (فرصت طلبها) واقعا خوب درک کردن که با بی عملکردی که لیست امید در مجلس و شورای شهرها و دولت داشته،اقای تکرار که هیچ ،آن خدا بیامرز طرفدار دنیای بدون موشک هم که هیچ،حتی این سلبریتی ها هم وارد عمل بشن هم که هیچ،من و تو و بی بی سی و کلمه و دروغ نیوز و رضا دیبا و منافقین و کری و و حتی وغیره هم اگه التماس هم بکنن کسی دیگه حاضر نیست به نمایندگان صنف دو تابعیتی ها،پدراقازاده ها،مخالفان دوستی ملت ایران و عراق و یمن و فلسطین و لبنان،خود تحقیر بینان ذلیل داخلی،خود مقصر پنداران خاین،حامیان جواسیس دو تابعیتی، حامیان وی ای پی نشینان مراسمات عزاداری،طرفدارن حذف‌چادرو مقصر پنداران نظام و... رای بدن،این طیف دستشون در استانه انتخابات مجلس به شدت خالیه،چیزی جز دعوت به اغتشاش و براندازی تو چنتشون نیست که اون رو هم تست کردن و جواب نداد تا بیان و معامله کنین،الان فقط دارن برنامه ریزی میکنن که چطور‌میشه معامله کرد پیش گویی های نوستراداموسیشون هم محقق نشد،میدونن دیگه نمیشه گل زد و پیروز شد فقط میخوان از حریف مصدوم و تلفات بگیرن،اخرین تیرهاشون رو هم دارن رها میکنن...
  • NL ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 0
    تیتر روزنامه آرمان خیلی خنده داره...هالو گیر آوردند ایرانیارو
  • هادی IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    11 0
    خداوند این منافقین و بی عرضه خار بگردانه ..من فروشنده چادر هستم ..خرید چادر چهار ماه پیش 63 هزار تومان بوده الان 180 هزار تومان ..مقصر این نابسامانی کیه ؟؟؟؟ منتشر کن لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس