نیکی هیلی نمایه

سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی از تحریم‌های ایالات متحده احساس ضعف می‌کند و این فشارها ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه‌وله، نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل می‌گوید جمهوری اسلامی از تحریم‌های ایالات متحده احساس ضعف می‌کند و این فشارها ادامه خواهد یافت. او سیاست‌های دولت ترامپ در قبال ایران را تضمین‌کننده امنیت ایالات متحده خوانده است.

سفیر دائم ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اختصاصی به شبکه خبری "فاکس نیوز" آمریکا گفت: «آنها [جمهوری اسلامی ایران] احساس ضعف می‌کنند و ما تا جایی به آنها فشار می‌آوریم که به موضوع موشک‌های بالستیک خود بپردازند؛ آنها باید به موضوع حمایت‌شان از تروریسم بپردازند.»

به گفته نیکی هیلی، ایران "تأثیر دردناک" تحریم‌های گسترده‌ای را که با امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از ماه آگوست دوباره برقرار شدند، حس می‌کند.

او درباره دلایل خروج آمریکا از برجام گفت: «نقش ایران در سوریه کاملا مخرب است. دیدیم که تلاش کردند اسرائیل را تهدید کنند و در سراسر خاورمیانه جنگ‌های نیابتی به راه انداخته‌اند. همه این‌ها دلایلی هستند که سبب شدند ما از توافق با ایران [برجام] خارج شویم. چون ما مبالغ بسیاری در اختیارشان می‌گذاشتیم که به این رفتار مخرب ادامه دهند. هیچ چیز شرایط ایران را بهبود نمی‌بخشد، مگر این‌که ایران خود را تغییر دهد.»

نیکی هیلی در ادامه با اشاره به ناآرامی‌های ماه‌های اخیر در مناطق مختلف ایران به شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفت: «تمرکز ما در حال حاضر بر مردم ایران است. آنها اعتراض کردند، آنها به زبان آمدند، آنها گفتند که خواستار زندگی بهتری هستند ... اما در نهایت ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که آنها [جمهوری اسلامی] برنامه اتمی داشته باشند.»

سفیر دائم ایالات متحده در سازمان ملل در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقش ایران و روسیه در سوریه اشاره کرد. او در ارتباط با گزارشی که ادعا می‌کند رئیس جمهوری سوریه در ادلب از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است، به ایران و دیگر نقش‌آفرینان مؤثر در خاورمیانه هشدار داد: «آنچه به سوریه، روسیه و ایران گفتیم این بود که، دو بار به آنها هشدار دادیم از تسلیحات شیمیایی استفاده نکنند، دو بار استفاده کردند و دو بار رئیس جمهوری ترامپ واکنش نشان داد.» هیلی تأکید کرد: «دوباره ما را آزمایش نکنید. معتقدم شرایط به شدت به ضرر آنها است.»

دونالد ترامپ که یک بار در سال گذشته و یک بار در ماه آوریل امسال فرمان حمله هدفمند به سوریه را صادر کرد، در هفته‌های اخیر گفته بود که استفاده دوباره ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی "اشتباهی بزرگ" خواهد بود.

نیکی هیلی در واکنش به گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند جان کری، وزیر خارجه باراک اوباما، به کشورهای دیگر گفته است منتظر پایان دولت دونالد ترامپ بمانند، بار دیگر به توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی در زمان اوباما و کری حمله کرد: «آنها می‌توانند منتظر پایان دولت این رئیس جمهوری بمانند، اما این رئیس جمهوری کسی است که با در پیش گرفتن این سیاست امنیت ما را تضمین کرد. زیرا در غیر این صورت آنها [جمهوری اسلامی ایران] در عرض تنها چند سال به همه پول‌های خود دسترسی پیدا می‌کردند و محدودیت‌های برنامه هسته‌ای هم که [طبق برجام] در هر حال پایان می‌یابند.»

اشاره هیلی به لغو محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران است که مطابق برجام پس از (عمدتا) 10 سال عملی می‌شود. ایران می‌تواند پس از آن برنامه اتمی خود را در هماهنگی با قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مانند دیگر کشورها و به صورت عادی دنبال کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    72 13
    اگر به جای این دولت پخیمه یک دولت انقلابی بر سرکار آید آن وقت همین جملات تحقیرآمیز را می توان از زبان دولتمردان ما بر علیه یانکی ها شنید، آن چنان که در دولت احمدی نژاد آمریکایی ها از این عبارات تحقیر آمیز ذلّه شده بودند!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    51 8
    رسما میگه آشوب های ایران زیر سر آمریکاست. اینکه مردم را تحت فشار بزاری تا ضد حکومتشون آشوب کنند ( در هر کشوری به هر حال یک طیف مخالف وجود داره، اینکه این طیف را با تضعیف حکومتشون تقویت کنی یعنی بازی دادن مردم یک کشور ) یک کار کثیف هست که از مردم مخالف اون کشور به عنوان یک آلت و وسیله استفاده کنی تا به اهداف خودت برسی ( ایجاد یک جنگ داخلی برای نفع بردن دو متحدت یعنی عربستان و اسراییل که آرزوشون تجزیه این کشور و قتل عام مردمش هست تا چیزی نباشه که نگرانشون کنه در آینده، برای یکی به عنوان وهابی شیعه و برای اون یکی به عنوان نژادپرست ایرانی چون اعتقاد داره یک زمانی وزیر پارسی میخواسته شاه ایران را از خطر یهودیان اگاه کنه و با توطئه همین ها سی هزار نفر از مردم ایرانی و وزیر را کشتند با همراه کردن شاه )
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    39 9
    اشغال فشارهای بروی مردم و معیشت اونهاست و باعث نفرت شدیدتر ایرانیان ازامریکاست من خودم واقعا بقدری از امریکا نفرت پیدا کردم حاضرم بر علیه منافع امریکا هر کاری بکنم
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    59 12
    نه میکی بیلی جان اشتباه میکنی بهت اطلاع غلط رسوندن. اونهاییکه احساس ضعف میکنند مردم ایران نیستند بلکه غربگرایان و نوکران امریکا و تازه به دوران رسیده هاو نکبت زائده ها ...و مدعیان اطلاح طلبچی ها هستند که ملت تصمیم گرفته طومار آنها را در هم بپیچد.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
      32 1
      گور بابای استکبار . جلوی مشکلات داخلی و اختلاسها و مدیران دزد رو بگیرید امریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
      4 1
      اونی که به ما .. بود گلاغ ... دریده بود که اون هم ... آیا یک با غیرت و با شرف وجود ندارد جواب این زنک هر جایی و ته مانده ترامپ را بدهد ؟؟؟؟آیا ما مردم باید با این زنک بی مقدار دهان به دهان شویم ؟؟؟ ولی شان ما مردم بیشتر از آن است که جواب چنین موجود بی مایه و ابلهی را بدهیم چه کنیم که از ماست که بر ماست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!
  • حسین PL ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    39 10
    حرامزادگی یعنی همین که به مردم یک کشور بزرگترین ظلمها را روا بداری و بعد بگی ما نگران مردم اون کشوریم. آمریکا همزمان و یا حتی زودتر از اسراییل از بین خواهد رفت و تجزیه خواهد شد.
  • NL ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    2 3
    کافر همه را به کیش خود پندارد
  • NL ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    6 9
    درود بر آمریکا.
  • ناشناس IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    2 6
    برجام نافرجام باعث زیاده خواهی امریکا در بحث منطقه ای و موشکی شد .
  • ابراهیم IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    4 3
    ملت غیورایران جان خودرابرای یک وجب ازخاک کشورش نثارمیکندوهرکسی درهرمقام ورتبه ای اگربخواهدفکراحمقانه برای ملت ایران بکندملت ایران جواب دندان شکنی به انهاخواهددادامانگرانی مردم عزیزازرانت خواریهاواختلاسها وکسانی که دست انداخته اندبربیت المال وسرمایه این مرزوبوم وخیانت میکنندبرمردم ولی نعمتان این مملکت ونظام که فرموده امام راحل هست مردم ازبی توجهیهاوغفلت کاریها نگزانندملت ازدزدیهای خیانتکاران نگرانندوالاملت درپاسخگوئی به هرزه گوئیهای دشمنان وفاداری خودراثابت کردند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    7 0
    این حرفای نیکی خیلی واس دولت خوبه . چون هم تقصیرها رو تقصیر دولت قبل می تونه بندازه و هر جا کم آورد میگه مقصر امریکا و غرب است. رییس جمهوری تو ایران راحت ترین شغل دنیاست
  • GB ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    3 3
    امیدشما استکبار فقط روحانی و ظریفه... دیگه مهره ندارید... 3سال دیگه این جریان به زباله دان خواهد رفت.
  • محمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    5 4
    ۱- شما آمریکایی ها احساس ضعف می کنید چون تو منطقه شکست خوردید و دست بالا رو از دست دادید. احساس ترس و وحشت هم می کنید چون امروز هم خودتون تو خطر هستید و هم مزدوران منطقه ای تون تو بدترین وضع ممکن هستن و رسما تو محاصره ی نیروهای مقاومت منطقه هستید ۲- تو دنیایی که شما آمریکایی ها جنایت کار و فرزند نامشروع حرووم زاده تون یعنی رژیم تروریستی صهیونیستی تنفس و هوا رو کثیف و آلوده می کنید لازم هست که کشورها تسلیحات تدافعی و تهاجمی لازم رو داشته باشن که اگر گستاخی کردید با زبون خودتون جواب تون رو بهتون بدن ۳- همه گروه های تروریستی منطقه و جهان تحت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی آمریکا و متحدانش هستن و منافع نامشروع واشنگتن و رژیم تروریستی صهیونیستی رو پیش می برن. اعترافات ترامپ و سایر مقامات آمریکایی هم هنوز تو اینترنت موجود هست! ۴- تحریم های دردناک شما حتی چند روز هم نتونستن اوضاع امنیتی داخل ایران رو تحت تاثیر قرار بدن! رفقای صهیونیست تون هم از همین موضوع شاکی شدن و دارن می زنن تو سر خودشون!! چون سلاح و امید آخر یعنی تحریم ها هم دیگه کارایی چندانی روی ایران ندارن و کم کم تاثیرشون هم به مرور در حال ضعیف و ضعیف تر شدن هست ۵- با آرایش جدید منطقه قطعا روزهای سخت و دردناک بیشتری منتظر آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و سایر رفقای واشنگتن خواهد بود!
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    6 6
    گمشو بینیم بیلچه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
    5 1
    نیکی هیلی: تا جایی به تهران فشار می‌آوریم که به مسائل موشکی بپردازد آبجی دولت ما مشغول پوشک خودشه. فعلا وقت برای موشک نداریم. برو بعدا بیا! آفرین
  • سید رضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    0 0
    تو و دولت شیطانی تو ! بیاری خدا ، هیج غلطی نمی توانید بکنید ! این را 40 سال عمر پر برکت جمهوری اسلامی نشان داده است !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس