کد خبر 892864
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
نتو

نتو بالاخره اولین بازی ملی خود را انجام داد.

به گزارش مشرق، برزیل بامداد امروز (چهارشنبه) در یک دیدار دوستانه در مری‌لند آمریکا به مصاف ال‌سالوادور رفت. نکته جالب این مسابقه اولین بازی ملی نوربرتو نتو، دروازه بان والنسیا برای سلسائو بود. او ۸ سال بعد از اولین دعوت به تیم ملی برزیل بالاخره اولین بازی خود را برای این تیم انجام داد.

 

نتو اولین بار ۸ سال قبل در سال ۲۰۱۰ و در دوران هدایت مانو منزس به تیم ملی برزیل دعوت شد. نتوی ۲۸ ساله در آن سال ها در تیم اتلتیکو پاراننزه عضویت داشت. نتو در دوران منزس نتوانست برای سلسائو در دیداری به میدان رود. البته نتو یکی از ۱۸ بازیکن منزس برای حضور در تیم المپیک برزیل در سال ۲۰۱۲ بود و در دو بازی اول برزیل در المپیک ۲۰۱۲ (که در نهایت با رسیدن برزیل به فینال و کسب مدال نقره همراه بود) دروازه بان اصلی بود اما در ادامه رقابت ها جای خود را به گابریل داد. 

نتو در سال ۲۰۱۴ و در زمانی که بازیکن فیورنتینا بود هم توسط لوئیس فلیپه اسکولاری به تیم ملی برزیل دعوت شد اما در نهایت جایی در بین مسافران جام جهانی نداشت. 

عملکرد درخشان نتو درون دروازه فیورنتینا در سال ۲۰۱۵ منجر به انتقال او به یوونتوس شد. او در تابستان همین سال هم توسط دونگا به تیم ملی برزیل برای حضور در کوپا آمریکا دعوت شد. البته او در ابتدا در فهرست استندبای حضور داشت اما مصدومیت دیگو آلوز منجر به رسیدن نتو به فهرست نهایی برزیل شد. نتو در تمام بازی ها روی نیمکت نشست و جفرسون، دروازه بان ثابت سلسائو در این رقابت ها بود.

نتو که در طول ۲ سال تنها ۲۲ بازی برای یووه انجام داده بود، در سال ۲۰۱۷ به والنسیا پیوست تا شانس خود را برای بازگشت به برزیل بیازماید. نتو در فصل ۱۸-۲۰۱۷ در ۳۳ بازی لالیگا درون دروازه والنسیا ایستاد و اگرچه به جام جهانی نرسید، اما به اولین اردوی سلسائو بعد از روسیه دعوت شد و حال قرار است تحت هدایت تیته، نخستین بازی ملی خود را هم تجربه کند.

او حالا بعد از ۸ سال و سپری کردن ۲۵ بازی ملی روی نیمکت برزیل، برای اولین بار درون دروازه  برزیل ایستاد؛ اتفاقی که با توجه به حضور دو دروازه بان بزرگ به نام های آلیسون و ادرسون، بعید است خیلی تکرار شود.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس