کد خبر 892845
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
رحمانی‌فضلی نمایه

وزیر کشور گفت: یکی از موضوعاتی که مورد توافق نهایی هنوز نشده است مسأله ارز و قیمت آن است. نمونه‌های رقمی را ابتدا برای ویزا پیشنهاد کرده بودیم و بعداً توانستیم کمی آن را متعادل‌تر کنیم.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به سفر خود به عراق و امضا تفاهم نامه با مقامات این کشور، گفت: مقرر شده که مسیرهای جدیدی را برای اربعین کشور عراق به ما بدهد و هم از لحاظ امنیتی کمک بیشتری کند.

بیشتر خوانید:

هیچ زائری بدون «ویزا» نمی‌تواند از مرزها خارج شود

وی با اشاره به آمادگی بیشتر ایران نسبت به سال‌های گذشته برای مراسم اربعین، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که مورد توافق نهایی هنوز نشده است مسأله ارز و قیمت آن است. نمونه‌های رقمی را ابتدا برای ویزا پیشنهاد کرده بودیم و بعداً توانستیم کمی آن را متعادل‌تر کنیم البته از نظر ما هنوز جا دارد که دولت عراق با ما همکاری کند و این رقم را پایین‌تر بیاید. نرخ ارز یکی از موضوعاتی که در دولت خودمان باید نسبت به آن تصمیم‌گیری شود.

وزیر کشور در پاسخ به این سؤال که آیا بحث حذف روادید از سوی کشور عراق انجام می‌شود یا خیر، گفت: نه آنها موافق نیستند اما ما موافق این موضوع هستیم.

رحمانی فضلی در مورد قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مورد شهرداران، تصریح کرد: همه باید خود را با قانون تطبیق دهند در مورد شهرداران  رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که این طرح شامل شهرداران می‌شود اما در موضوعات تفسیری نوعی برداشت وجود دارد که این طرح شامل شهرداران نمی‌شود و اگر مجبور شویم باید استفساریه‌ای به مجلس دهیم تا مجلس جواب استفساریه ما را بدهد و منتظر هستیم تفسیر دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رئیس جمهور را نیز بگیریم و اگر مورد اختلاف بود به مجلس جهت استفساریه می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس