اسماعیل حلالی

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم نساجی در ۵ دیدار ابتدایی این فصل هنوز به رقبای جدی در لیگ نخورده و تراکتور هم روزی با این تیم بازی کرد که هنوز تراکتور امروز نبود.

سرویس ورزش مشرق – تیم پرسپولیس در آستانه بازگشت به لیگ قهرمانان در چارچوب هفته ششم لیگ برتر هجدهم باید در استادیوم آزادی میزبان نساجی مازندران باشد. دیداری که برای هر دو تیم و طرفداران شان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اسماعیل حلالی در گفت و گو با مشرق، درباره این مصاف و توانایی های دو تیم حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*تیم نساجی را در این فصل چطور ارزیابی کرده اید؟

- این تیم تا اینجای کار حرف خاصی برای گفتن نداشته است. تازه این در شرایطی است که نساجی در این ۵ دیدار اول خود با تیم های گردن کلفتی هم رودررو نشده است.

* اما این تیم در هفته دوم با تراکتورسازی در تبریز ۱-۱ کرد؟

- آن روزها تراکتور هنوز تیم نشده بود. نه نفرات امروزش را داشت نه هماهنگی که امروز بین نفراتش دارد.

* چرا درباره نساجی این تحلیل را دارید؟

- تیمی که از لیگ پایین به دسته برتر آمده باید نفراتی جذب می کرد که بتوانند بار این تیم در لیگ حرفه ای را به دوش بکشند. برای بازیکنان این تیم احترام قائلم ولی چون سال اول است که نساجی به لیگ برتر آمده بازیکنانش در حد توقعات نیستند. هرچه از لیگ سپری می شود روز به روز فشار بر بازیکنان بیشتر می شود و از این رو فکر می کنم بازیکنانی که امروز در اختیار این تیم هستند باید تلاش مضاعفی بکار ببندند تا از پس رقابتهای آتی لیگ برتر بربیایند.

* جواد نکونام می تواند این تیم را به جایگاهی که در این مسابقات مدنظر کادر مدیریتی اش است برساند؟

- گرچه نکونام تجربه مربیگری زیادی ندارد ولی با تکیه بر بازی های متعددی که در لیگ های معتبر دنیا و تیم ملی فوتبال کشورمان با مربیان مختلف داشته می تواند در کارش موفق باشد. هرچند که تجربه مربیگری، با تجربه بازیگری متفاوت است ولی برای کاپیتان تیم ملی درک خیلی از مسایل ریز فوتبالی قطعا راحت تر از بازیکنان کم تجربه در عرصه مربیگری است.

* دیدار با پرسپولیس چقدر برای نساجی اهمیت دارد؟

- قطعا می تواند عیار اصلی این تیم را نمایان کند. نساجی در آخرین بازی اش نفت مسجد سلیمانی را برده که بعد از آن بازی هم سرمربی اش را تغییر داد. یک برد در ۵ هفته کارنامه مشخصی از این تیم در دسترس قرار نمی دهد.

* با توجه به سابقه حضور محمد عباس زاده، (مهاجم نساجی) در پرسپولیس چه توصیه ای به خط دفاع تیم اسبق تان دارید؟

- اول درباره این بازیکن باید بگویم از دسته فوتبالیست هایی است که یک حسن بزرگ دارد و خیلی از بازیکنان فوتبال این مزیت را ندارند. او از بازی کردن لذت می برد و برای رسیدن به خواسته اش با جان و دل تلاش می کند. به این دلیل همیشه برای او در هر تیمی حتی روبروی پرسپولیس هم که هست آرزوی موفقیت می کنم. او تمام وجودش را در بازی می گذارد و البته خط دفاع پرسپولیس از پس مهاجمان از این بهتر هم برآمده است. اگر دفاع باتجربه پرسپولیس کار همیشگی اش را بکند این بازی را هم بدون گل خورده پشت سر می گذارد.

* اوضاع پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنید؟

- این تیم تا قبل از بازی با الدحیل هنوز پرسپولیس دلخواه هواداران نبود. در نتایجی که در دو بازی قبل از الدحیل هم کسب کرد متوجه این موضوع شده بودیم ولی در دیدار با الدحیل دیدیم که باز هم همان پرسپولیس هجومی، منسجم و زهردار در زمین بازی می کرد. از این رو با بالا آمدن روحیه تیمی و رسیدن به جایگاهی که برانکو مدنظرش است قطعا این تیم امروز نسبت به بازی قبل از ادلحیل که صنعت نفت آبادان بود، وضعیت بهتری خواهد داشت. این دیدار می تواند یک بازی تدارکاتی رسمی خوب برای دیدار مجدد با الدحیل باشد. ضمن اینکه پیروزی در این مصاف می تواند پرسپولیس را به جدول برگرداند تا در صدر از مدعیان باشد.

* نبود بیرانوند در این دیدار مشکل ساز نمی شود؟

- قطعا نه! رادو را در دو بازی ابتدایی فصل دیدیم. یک دروازه بان مطمئن و خوب. البته که بیرانوند گلر اول تیم پرسپولیس است و برتر از دیگر نفرات ولی با این همه رادو هم یک گلر ششدانگ نشان داده است.

* چرا گلزنی در خط حمله پرسپولیس کم شده و مهاجمان فروغ فصل قبل را ندارند؟

- بخش عمده این موضوع روحی روانی است. وقتی علیپور در لیگ می کوشد و آقای گل می شود ولی حتی به لیست اردوی تیم ملی هم  دعوتش نمی کنند خود به خود سرخورده و ناراحت می شود. وقتی بازیکن حس کند تلاشش دیده نمی شود انگیزه اش کشته می شود. منشا هم هنوز شکل خوبی در بازی اش پیدا نکرده و او هم نیاز به کمک روحی روانی دارد. ولی در کل قطعا با یکی دو برد روحیه بخش همه این مسایل هم برطرف خواهند شد که برای پرسپولیس دور از دسترس نیست.

* پیش بینی تان از نتیجه بازی؟

- قطعا نتیجه را نمی توان دقیق پیش بینی کرد و همه اش فقط حدس و گمان است ولی حتم دارم پرسپولیس این بازی را می برد چون روحیه ای که از این تیم در دیدار با الدحیل دیدم با تیمی که قبلتر بازی می کرد متفاوت بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس