پروژه بزرگ عمرانی حرم امام حسین(ع)

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: در حال حاضر با اتمام این پروژه، فاصله ضریح مطهر تا هر یک از ستون‌ها به بیش از ۴ متر افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، حسن پلارک اظهار کرد: با عنایت اهل بیت علیهم‌السلام و همت مهندسان و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات، پروژه پیچیده فنی و مهندسی لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) با هدف گسترش فضای زیارت و رفاه حال زائران در زیر قبه سیدالشهدا(ع) و پیش از ایام پیک ماه محرم به اتمام رسید.

وی در تشریح دلایل اجرای این طرح تصریح کرد: گنبد کنونی حرم مطهر امام حسین(ع) به وزن تقریبی یک هزار و ۲۰۰ تن روی چهار ستون که قدمت آنها به دوران آل بویه برمی‌گردد، قرار گرفته است.

پلارک ادامه داد: این ستون‌ها در فاصله حدود یک‌متر و ۷۰سانتی‌متری با ضریح بنا شده بود که با توجه به افزایش شمار زائران در سال‌های اخیر، مشکلاتی را برای تردد و زیارت ایجاد می‌کرد.

پلارک خاطرنشان کرد: محدودیت فضای ناشی از این فاصله اندک، به‌ویژه در ایام پیک همچون محرم و اربعین بیش از همیشه احساس می‌شد لذا پروژه لاغرسازی و تقویت ستون‌های اطراف ضریح از سال ۹۴ با مسئولیت ستاد بازسازی عتبات استان کرمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه اکنون فاصله ضریح مطهر تا هر یک از ستون‌ها به بیش از ۴ متر افزایش یافته است، اظهار کرد: کار مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح نیز با بتن مسلح و شبکه آرماتوربندی به اتمام رسیده و به این ترتیب زمینه برای انتقال و نصب گنبد جدید آماده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که ارتفاع آن ۷.۵ متر از گنبد کنونی بلندتر است در کرمان با استفاده از فناوری نوینی ساخته شده و با هماهنگی تولیت حرم مطهر پس از اربعین امسال جهت نصب به کربلا ارسال خواهد شد.

پلارک به تلاش مذبوحانه دشمنان دو ملت ایران و عراق جهت ایجاد تفرقه اشاره کرد و گفت: همان‌هایی که چشم دیدن پیروزی‌های حشدالشعبی و مدافعان حرم را نداشتند اکنون به‌دنبال فضاسازی‌ رسانه‌ای و بازی کردن با احساسات و افکار عمومی دو ملت هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر لزوم هوشیاری دو ملت در مواجهه با دسیسه‌های تفرقه‌افکن دشمنان گفت: اتاق فکرِ وهابی، صهیونیستی و آمریکایی از مدت‌ها پیش عملیات رسانه‌ای خود را علیه مقدسات شیعیان و بازسازی عتبات آغاز کرده بود و اکنون در آستانه مانور بزرگ اربعین به‌دنبال شعله‌ور کردن آتش نفاق است.

پلارک با شاره به نقش وحدت‌آفرین گنگره عظیم اربعین حسینی یادآور شد: همنوایی دو ملت ایران و عراق در برپایی این راه‌پیمایی عظیم و میزبانی از زائران در سال‌های گذشته، امسال نیز با شکوه‌ بیشتری قدرت جهان تشیع را به رخ دشمنان خواهد کشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    21 0
    السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس