کد خبر 892109
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

بهترین مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران کجاست ؟ برای تعمیر یخچال ، تعمیر لباسشویی و تعمیر ظرفشویی با کجا تماس بگیریم ، کافی است به خواندن ادامه دهید ، تا ؛ با آموزش تعمیرات لوازم خانگی و هر آنچه نیاز است بدانید آشنا شوید ، در ضمن با کلیک بر روی لینک مربوطه اطلاعات خود را در زمینه ارور لوازم خانگی ، راهنمای فارسی و آموزش تعمیرات غنی نمایید .

تعمیر یخچال

در این قسمت به مشکلات یخچال ها و شیوه ی عیب یابی و رفع عیب ان ها می پردازیم.

مشکل شماره 1: دمای یخچال به اندازه کافی سرد نیست.
1-1: ترموستات یخ زدایی باید جایگزین شود، در صورتی که اتصالات یخ زده روی ان باشد. اول با این وجود، یخچال خود را از پریز برق بیرون بیاورید و کویل های کندانسور را با یک برس و یا دستمال مرطوب تمیز کنید. اگر با این اقدام باز این کار نمی کند، با یک متخصص تماس بگیرید

تعمیر یخچال

2-1: واشر درب های پاره شده:

واشرهای اطراف یخچال و فریزر که دور درب و بدنه جلویی یخچال وجود دارد اگر فرسوده یا پاره شود، ورود هوای آشپزخانه باعث کاهش بهره وری و ایجاد مشکلات یخچال می شود.  اگر آنها آسیب دیده باشند، آنها را برای بازگرداندن عملکرد یخچال جایگزین کنید .

مشکل شماره 2: در یخچال فریزر آب نشت می کند

تخلیه یا تخلیه یخ زده

اگر تخلیه یخ زده شود، آب خروجی را تخلیه نمی کند و به پایین محفظه می ریزد. این آب در نهایت بر روی کف نشت می کند ،  برای تعیین اینکه آیا مسدود شده یا یخ زده باشد، تخلیه یخ را بررسی کنید. اگر تخلیه یخ زده باشد، علاوه بر این، تخلیه را با آب گرم بشویید تا اطمینان حاصل کنید که از آلودگی پاک است.

مخزن آب
بازبینی مخزن آب را برای هر گونه نشت انجام دهید، توجه داشته باشید که نشت ممکن است بسیار کوچک باشد و پیدا کردن آن مشکل باشد . اگر نشتی پیدا کنید، مخزن آب را جایگزین کنید.  تلاش نکنید با چسب مخزن آب را تعمیر کنید به درستی پلاستیک مخزن

چسبیده نمی شود و دردسر ساز است .

دریچه ورودی آب

سوپاپ ورودی آب برای تامین آب به مخزن و یخچال باز می شود. اگر شیر ورودی آب ترک خورده باشد یا دارای اتصالی شل باشد، آب از شیر خارج می شود. دریچه ورودی آب را برای ترک ها بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آن را به خط منبع آب محکم بسته اید.

تعمیر ماشین لباسشویی

تخلیه آب شستشو مناسب نیست

مشکلات تخلیه آب می تواند به سادگی مشکل در شلنگ تخلیه یا معیوب شدن پمپ تخلیه باشد زمانی که شما مشکلی در تخلیه دارید، در ابتدا بسیار واضح است که مانعی بر سر راه جریان خروجی آب وجود ندارد .

شیلنگ تخلیه:

اغلب اوقات یک شلنگ مسدود شده دلیل این است که شستشوی شما درست نیست. شلنگ را بیرون بیاورید و هر گونه مانع یا تاخوردگی و پارگی در آن را بررسی کنید، هر انسداد خفیف از شلنگ را از میان بردارید تا اب خروجی روان شود .
در اینجا چند چیز دیگر برای جستجو وجود دارد:

شلنگ تخلیه را برای تاخوردگی ها بررسی کنید.

هر کثیفی و مانع که ممکن است در داخل یا در شلنگ تخلیه باشد را بررسی کنید.

شلنگ تخلیه باید بالاتر از سطح آب در مخزن تخلیه باشد.

آیا شلنگ تخلیه به شیر خروجی بسته شده است؟ در صورتی که این مورد باشد، بازگشت به حالت اولیه ممکن است اتفاق بیفتد. هرگز نباید مهر و موم شود.
ارتفاع پایه شلنگ باید کمتر از 96 سانتیمتر باشد.

تعمیر ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه:

اگر شما فکر می کنید که پمپ تخلیه شما مسدود شده است، مجبور خواهید شد که لوله خود را از بین ببرید و شیلنگ ها را برای اشیای خارجی بررسی کنید.  فراموش نکنید که ورودی های پمپ را بررسی کنید. شما ممکن است نیاز داشته باشید پمپ را از ماشین لباسشویی خارج کنید  تا بررسی خوبی داشته باشید.

اگر پمپ معیوب باشد و ان را تعویض نکنید ، صدمات دیگری به دستگاه می زند .

مسئله دیگر ممکن است این باشد که یاتاقان در پمپ گرفتار شده است و یا ممکن است با قلم، سکه یا جوراب بسته شده باشد، همچنین ممکن است تیغه های پروانه ای شکسته شوند، فیلتر پمپ تخلیه نیز از قطعات مهم تشکیل دهنده این پمپ هستند که در فواصل معین باید آن را از قسمت پایین ماشین لباسشویی خارج کنید و ان را در سینک با برس و مواد شوینده بشویید و سپس خشک کنید و در جای خود قرار دهید ، در بیشتر موارد، یک پمپ جدید مشکل را حل خواهد کرد.

اشیاء خارجی:

اگر مواردی از قبیل جوراب، قلم و سکه بین سبد و وان و یا در پمپ قرار گیرد، توانایی شستشو  تا حد زیادی کاهش می یابد و حتی می تواند به توقف کامل برسد ، برای دست یافتن به علت مشکل نیاز به جستجوی بیشتر دارید تا بتوانید هر گونه مانع را جستجو کنید.

مواد شوینده:
اگر مواد شوینده بیش از حد استفاده شود، مقدار زیادی از آن در ماشین پس از شستشو باقی می مانند ، پودر بیش از حد باعث جلوگیری از تخلیه به موقع آب کثیف می شود.

تعمیر ماشین ظرفشویی

مشکل: ماشین ظرفشویی شما با آب پر نمی شود.

چگونه می توان آن را تعمیر کرد: ماشین ظرفشویی شما نیاز به آب دارد تا به درستی کار کند. نگاهی به شیر ورودی آب بیاندازید ممکن است ان را باز نکرده باشید، شما همچنین باید شناور و سوئیچ شناور را بررسی کنید. این قطعات به ماشین ظرفشویی می گویند که مقدار کافی آب را نیاز دارد یا خیر و ممکن است مشکلی ایجاد کند که از کارکرد درست جلوگیری کند. گزینه ای دیگر؟ اطمینان حاصل کنید که دریچه تامین آب داغ را با چک کردن زیر سینک خود روشن کنید.  یک ماشین ظرفشویی که با آب پر نمی شود ، ممکن است سوئیچ شناور معیوب، یک شلنگ ورودی آب معیوب یا تاخورده  و پوسیده یا مانع بر سر راه جریان ورودی آب وجود داشت باشد .

مشکل: ماشین ظرفشویی شما شروع به کار نمی کند .

چگونه آن را رفع کنید: نگاهی به فیوزها و سیم کشی برق بیاندازید تا مطمئن شوید که آنها از بین نرفته اند و یا آن را خراب نکرده اند و ایده خوبی است که مطمئن شوید ماشین ظرفشویی شما به درستی به برق وصل شده است و سیم کشی را برای آسیب دیدن بررسی کنید، یکی دیگر از گزینه ها: ماشین های ظرفشویی که نمی توانند شروع به کار کنند ممکن است سوئیچ قفل درب خراب باشد، اگر درب شما به درستی بسته نشده باشد، ماشین ظرفشویی شروع نخواهد شد. اگر قفل شما خوب است، تایمر یا کنترل الکترونیکی را چک کنید، به ویژه اگر موتور پمپ تخلیه شما شروع به کار نکند .

تعمیر ماشین ظرفشویی

مشکل: ظروف به درستی خشک نمی شوند.

چگونه این مشکل را حل کنیم: توضیح احتمالی برای یک ماشین ظرفشویی که ظروف را خشک نخواهد کرد، عنصر حرارت است . با استفاده از اهم متر، عنصر حرارت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کارکرد درستی دارد، همچنین ترموستات خود را با اهم متر برای خراب بودن بررسی کنید.

مشکل: چرخه شستشوی ماشین ظرفشویی طول می کشد، بیش از حد طولانی و یا کامل نیست.

چگونه می توان آن را تعمیر کرد: این احتمالا یک مشکل با موتور زمان سنج، ترموستات یا عنصر حرارت است. همه گزینه ها باید با اهم متر بررسی شوند.

مشکل: ماشین ظرفشویی شما از مواد شوینده استفاده نمی کند.

چگونه می توان آن را تعمیر کرد: محفظه جاپودری ماشین ظرفشویی شما ممکن است به راحتی مواد شوینده را آزاد نکند، زیرا مواد شوینده خیس شده است. آن را تمیز کنید و مطمئن شوید که آن را به راحتی برای شما باز می شود یا آن را جایگزین کنید.

مشکل: قفسه ها در جای خود درست قرار نمی گیرند.

چگونه آن را تعمیر کنیم: اگر قفسه های خود را به درستی حرکت ندهید، می توانید به غلطک ها یا چرخ ها آسیب برسانید.  شما می توانید در صورت لزوم این قطعات را سفارش دهید و جایگزین کنید یا فقط ترتیب قفسه ها را تنظیم کنید.

مشکل: ماشین ظرفشویی شما ترک خورده است.

چگونه آن را رفع کنید: متاسفانه، هیچ راه حلی برای حل این مشکل وجود ندارد - حداقل به راحتی. یک ماشین ظرفشویی با بدن داخلی شکسته باید کاملا جایگزین شود، زیرا آب و مواد شوینده را به قطعات مکانیکی و الکتریک داخلی می رساند و یک وضعیت خطرناک را به وجود می اورد .

این محتوا، تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس