کد خبر 891859
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
تفنگدارهای آمریکایی

مقام‌های پنتاگون از اعزام بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه و استقرار آن‌ها در پایگاه نظامی «تنف» واقع در مرز سوریه با عراق خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه از اعزام بیش از ۱۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا به سوریه  برای اجرای یک رزمایش با استفاده از مهمات واقعی خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

ترکیه: هدف ما متوقف کردن حمله به ادلب است

 به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» دو مقام پنتاگون در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» اعزام این نیروها به سوریه را «واکنش قاطع واشنگتن به روسیه» در زمینه عدم انجام عملیات نظامی در نزدیک پایگاه آمریکا در سوریه عنوان کردند.

 بر اساس این گزارش، این تفنگداران با بالگرد تهاجمی در پایگاه «تنف»  واقع در استان حمص در مرز با عراق مستقر شده‌اند و رزمایش آن‌ها شامل حملات هوایی با پشتیبانی آتش توپخانه است.

 «ولیام اربن» سخنگوی مقر فرمانده مرکزی آمریکا گفت: «نیروهای ما توانایی خود در استقرارسریع، حمله  به هدف با نیروهای یکپارچه هوایی و زمینی و خروج سریع را نشان می‌دهند.»

 سخنگوی یاد شده تاکید کرد که آمریکا در پی نبرد با نظامیان روسیه ، دولت سوریه یا گروه های حامی این کشور نیست.

این درحالی است که تفنگداران دریایی روسیه نیز  رزمایش بزرگی را در مدیترانه اجرا کردند. روسیه بارها اعلام کرده که پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه را غیر قانونی لحاظ می‌کند و دولت سوریه نیز مجوزی برای تاسیس آن‌ها  صادرنکرده است.

 روسیه می‌گوید که آمریکا از پایگاه تنف برای یافتن جایگاهی در سوریه استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کمیل حنظله IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    0 0
    خوبه بیشتر بیاید هدف های خوبی هستین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس