کد خبر 891514
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
چاووش اوغلو نمایه

وزیر امور خارجه ترکیه گفته که هدف کشورش ممانعت از عملیات نظامی برای آزادسازی ادلب، آخرین پناهگاه بزرگ تروریست‌ها در سوریه است.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه می‌گوید که این کشور می‌خواهد مانع عملیات نظامی در ادلب شود.

بیشتر بخوانید:

تحرکات آمریکا با نزدیک شدن زمان پاکسازی ادلب

آغاز حملات سنگین هوایی و توپخانه ای ارتش سوریه در ادلب

او شنبه (۱۷ شهریور) در گفت‌وگو با روزنامه «خبر ترک» ادعا کرد: «ما تلاش‌های زیادی برای جدا کردن گروه‌های "میانه رو" مخالفان [دولت سوریه] از گروه‌های تروریستی کرده‌ایم».

وزیر امور خارجه ترکیه دولت سوریه را متهم به هدف قرار دادن ادلب به بهانه وجود تروریست‌ها در استان ادلب کرد و گفت که «اکنون هدف ما متوقف کردن  حمله به ادلب است».

چاووش اوغلو در حالی می‌گوید که کشورش مقابل عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی استان ادلب این کشور از تروریست‌ها را خواهد گرفت که رئیس جمهوری ترکیه در نشست تهران با نابودی گروه‌های تروریست موافقت و آن را امضا کرد.

در بند چهارم بیانیه پایانی که به امضای سه کشور ایران، روسیه و ترکیه رسید آمده است: هر سه طرف «بر عزم خود مبنی بر ادامۀ همکاری برای نابودی نهایی داعش، جبهةالنصره و تمامی دیگر افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها و موجودیت‌های وابسته به القاعده یا داعش در سوریه که از سوی شورای امنیت سازمان ملل شناسایی شده‌اند، تصریح کردند».

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین به خبر ترک گفته که کشورش به همکاری خود با روسیه و ایران به منظور عدم وقوع فاجعه انسانی در منطقه ادلب ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس