فرانسه

فرانسه پس از قهرمانی در جام‌جهانی با امید زیادی پا به اولین بازی خودش در جام تازه تاسیس لیگ ملت‌های اروپا گذاشته بود اما در نهایت به لطف درخشش دروازه‌بانش تنها توانست از شکست مقابل آلمان جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، تساوی بدون گل خروس‌های آبی مقابل قهرمان سابق دنیا به سنت پیروز نشدن قهرمان دنیا در اولین بازی پس از فتح جام بزرگ تداوم بخشید. به عبارت بهتر از جام‌جهانی ۱۹۹۴ و اولین بازی برزیل قهرمان در این رقابت‌ها تا به حال همواره قهرمانان جهان از کسب پیروزی در اولین بازی پس از قهرمانی عاجز مانده‌اند.

 از فرانسه تا فرانسه 

 اتفاقا این سنت توسط فرانسه پایه‌ریزی شد. مردان امه ژاکه پس از برتری ۳ بر صفر در فینال جام‌جهانی خانگی در اولین بازی پس از جام ۱۹۹۸ موفق به شکست دادن تیم ضعیفی مانند اندورا هم نشدند. برزیل، قهرمان جام‌جهانی ۲۰۰۲ در نخستین بازی پس از قهرمانی پنجم در دنیا مقابل اکوادور به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست نیافت. ایتالیا، فاتح جام ۲۰۰۶ نمونه ناکام دیگری در زمینه برتری در اولین بازی پس از قهرمانی در جام‌جهانی بود. تیم لیپی نتوانست رقیبش را شکست دهد؛ درست مانند اسپانیا که اولین بازی بعد از فتح جهان در سال ۲۰۱۰ را با شکست پشت سر گذاشت. قربانی بعدی، آلمان، قهرمان جام سال ۲۰۱۴ نام داشت. مردان یوگی لو چهارمین قهرمانی در دنیا را جشن گرفتند اما نتوانستند در اولین بازی به عنوان قهرمان دنیا طعم برتری را بچشند.

 ... و باز هم خروس‌ها

این بار باز هم نوبت خروس‌ها بود که به سنت ایجاد شده توسط خودشان احترام بگذارند! تساوی بدون گل فرانسه مقابل آلمان در اولین دور لیگ ملت‌های اروپا، ششمین ناکامی متوالی صاحبان عنوان قهرمانی جهان در برتری در اولین بازی پس از قهرمانی دنیا را رقم زد. باید دید ۴ سال دیگر، پس از ۶ ناکامی پی در پی بالاخره قهرمان جهان نخستین بازی خودش پس از شاهکارش را می‌برد یا نه.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس