کد خبر 891503
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
مقتدی صدر نمایه

ائتلاف «سائرون نحو الاصلاح» به رهبری مقتدی صدر از العبادی خواست به همراه کابینه‌اش استعفا دهد.

به گزارش مشرق، فراکسیون «سائرون نحو الاصلاح» به رهبری مقتدی صدر از «حیدر العبادی» خواست تا به همراه کابینه‌اش استعفا دهد و در ادامه خواستار تشکیل دولتی قوی جهت پاسخ به مطالبات مردم شد.

بیشتر بخوانید:

«مقتدی صدر» خواستار برگزاری جلسه فوری پارلمان شد

به گزارش شبکه السومریه عراق، این درخواست پس از برگزاری جلسه اضطراری پارلمان در خصوص حوادث بصره طی یک کنفرانس خبری بیان شد.

سخنگوی این ائتلاف گفت: جلسه امروز با حضور ۱۷۲ نماینده برگزار شد و حیدرالعبادی و استاندار بصره و تمامی وزرا حضور داشتند و همه‌ی آن‌ها صحبت کردند اما پاسخ‌های دولت در خصوص اوضاع بصره قانع کننده نبود و ما خواستار استعفای نخست‌وزیر به همراه کابینه هستم؛ استعفا از سوی نخست‌وزیر یک گام شجاعانه است و ما تلاش می‌کنیم یک دولت ملی قوی تشکیل دهیم.

بیان این درخواست از سوی ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر در حالی است که این ائتلاف به همراه ائتلاف «النصر» به رهبری حیدر العبادی، فراکسیون «الاصلاح و الاعمار» را تشکیل داده‌اند تا بتوانند تشکیل دولت دهند.

همزمان با این درخواست، ائتلاف «الفتح» به رهبری هادی العامری نیز پس از این نشست پارلمان از دولت العبادی خواست تا استعفای خود را اعلام کند.

با تشدید ناآرامی‌های بصره، تظاهرات ضد فساد و ناکارآمدی دولت به آتش کشیدن ساختمان‌های احزاب و مراکز دیپلماسی، کشیده شده است. رشد افسارگسیخته فساد، بیکاری و بحران آب و ناتوانی دولت در پاسخ به مطالبات مردم، اصلی‌ترین مسائلی است که دولت العبادی نتوانسته راه‌حلی برای آن‌ها داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
    3 0
    کار حیدر العبادی رسما تموم شده ست و هیچ راهی جز استعفا و نوشیدن جام زهر نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس