کد خبر 89133
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۱

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش گفت: در تغییر محتوایی کتاب تاریخ سلسله پادشاهان حذف می‌شود نه شاهان.

به گزارش مشرق، محی‌الدین بهرام محمدیان در حاشیه همایش تبیین نظام تحولی در آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در مورد تغییر محتوای کتب درسی به ویژه کتاب تاریخ اظهار داشت: محتوای کتب درسی بر مبنای شکوفایی فطرت دانش‌آموزان تغییر پیدا می‌کند تا با اتکا به چهار محور تفکر، ایمان، علم و عمل بتوانیم عرصه را برای افزون شدن دانش محصلان مهیا کنیم.

وی افزود: کتاب تاریخ قرار است در قالب مطالعات اجتماعی شامل تاریخ، جغرافیا و تعلیمات اجتماعی ارائه شود تا با دوری از روش آموزشی حفظ محور بتوانیم دانش‌آموزان را با ابزارهای جدید از فضاهای تاریخی و تاریخ تحلیل آشنا کنیم که در کنار آن از تاریخ توصیفی نیز غفلت نمی‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی نظام جدید آموزشی گفت: در کتاب جدید تاریخ عصر تاریخ قبل از اسلام، دوره اسلامی، دوره معاصر به ویژه نهادهای حاکمیتی و شخصیت‌های حقوقی را مورد توجه قرار دادیم و از قضاوت‌های جانبدارانه در مورد شخصیت حقیقی افراد پرهیز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سعی شده است در این کتاب با پرهیز از مدیحه‌سرایی و محاکمه شاهان و عوامل تاریخی واقعیت‌ها را منعکس کنیم و از بیان شخصیت حقوقی افراد در قید حیات پرهیز کنیم.

این مسئول بر ضرورت متناسب‌سازی کتاب تاریخ را با حجم و روش‌های آموزشی و استفاده از رسانه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: برخی شایعات از قول بنده واقعیت ندارد چرا که ما در کتاب تاریخ به دنبال حذف پادشاهان نیستیم بلکه سعی می‌شود سلسله شاهان حذف شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش به حرف و حدیث‌های مختلف در مورد قضاوت‌های تاریخی در مورد برخی شاه‌های محترم و نامحترم اشاره کرد و ابراز داشت: چه لزومی دارد که فتحعلی‌ شاه که بزرگ‌ترین خیانت را در عهدنامه ترکمنچای انجام داده در کتاب تاریخ تشویق شود اما از یک پادشاه دیگر به شکل نکوهیده یاد شود.

این مسئول بیان داشت: هرچند برخی شیطنت‌ها را در پنهان کردن تاریخ پرفراز و نشیب دفاع مقدس و بیان برخی از شخصیت‌های تاریخ معاصر ایران و انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم اما هدف ما تالیف کتاب تاریخ واقعیت‌گراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • باكي ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    بايد فرزندان اين مملكت را با فجايع و البته التقاط شاهان كافرپيشه ي ايران(از كوروش تا محمدرضا)آشنا كرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس