دیدار به سه جانبه در آنکارا

همزمان با آغاز نشست ایران، روسیه و ترکیه پیرامون طرح نظامی سوریه برای بازپس گیری استان ادلب، هشت کشور اروپایی با صدور بیانیه ای از عملیات نظامی در شمال غرب سوریه ابراز «نگرانی» کردند!

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل،  کشورهای بلژیک، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان و سوئد با صدور یک بیانیه مشترک، مراتب نگرانی عمیق خود (!) را نسبت به اقدام نظامی در شمال غربی سوریه که مدعی هستند «با پیامدهای بالقوه فاجعه بار انسانی برای غیرنظامیان همراه است» اعلام کردند.

این هشت کشور اروپایی از کشورهای روسیه، ایران و ترکیه خواستند تا از آتش بس و ترتیبات تنش زدایی که در ادلب مورد توافق قرار گرفته اند، «از جمله حفاظت از غیرنظامیان به منزله یک اولویت» حمایت کنند.

در بخشی دیگر از این بیانیه مشترک آمده است: «یک عملیات آفندی تمام عیار در ادلب جان بیش از سه میلیون غیرنظامی از جمله یک میلیون کودکی را که در این منطقه زندگی می کنند، در معرض خطر قرار می دهد».

بیشتر بخوانید:

لاوروف: مسکو، تهران و آنکارا خواستار اتمام جنگ سوریه هستند

بیانیه کرملین در باره مذاکرات سه جانبه تهران

گفتنی است که رؤسای جمهور دو متحد نظامی سوریه (ایران و روسیه) به همراه ترکیه (که از معارضان سوری حمایت می کند) روز جمعه برای انجام گفتگوها پیرامون سرنوشت ادلب- آخرین سنگر تروریستها در سوریه- در تهران با یکدیگر دیدار می کنند.

این کشورهای اروپایی تأکید کردند که هرگونه استفاده از تسلیحات شیمیایی «کاملاً غیرقابل پذیرش» خواهد بود.

«اولوف اسکوگ» نماینده سوئد در سازمان ملل گفت که اعضای شورای اروپا در آستانه نشست تهران «پیامی قدرتمند» خطاب به کشورهای ضامن روند  آستانه ارسال می کنند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل قرار است روز جمعه پیرامون بحران در ادلب سوریه یک نشست اضطراری برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    13 4
    احیانا این مسیحیان غربی نگرانی در خصوص کشتار ۴ ساله مردم یمن،۷۰ساله فلسطینیان،افغانی ها،عراقی ها،میانماریها و... ندارن؟خیلی جالبه این اهل کتاب نگران مردم سوریه هستن ...
  • حسین PL ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    12 3
    اروپایی ها برای اسرائیل نگرانند‌. بی شرفها وقتی داعش سر مردم را میبرید و به زن و بچه رحم نمیکرد چرا نگران نبودند؟ یا در عراق ۱۷۰۰ دانشجو اسپایکر را یک جا به طرز فجیعی به شهادت رساندن، این اراذل اروپایی نوکر صهیونیسم چرا صداشون در نیامد؟
  • مهدی IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    8 1
    از حملات آل سعود ملعون به یمن ابراز نگرانی نمیکنند و باید حتما چهل پنجاه تا کودک کشته بشن و صدای کل مردم دنیا در بیاد تا یه نیمچه واکنشی به این جنایات بدن! بعد این ملعونین حالا نگران مردم تو ادلب شدند انگار ارتش خودش از این قضیه باخبر نیست!
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    6 1
    خوب اگر خیلی نگران هستند چرا مرزهاشون را برای این عزیزان باز نمیکنند تا از نگرانی دربیان ؟اگر واقعا راست میگید ، مال بد بیخ ریش صاحبش. همشون مال خودتان.
  • ساعد IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    7 2
    چطوریه که وقتی داعش حمله کرد به شهرهای سوریه و مردم بی گناه از جمله کودکان را سر میبریدند اظهار نگرانی عمیق نکردید امام الان که مقاومت می خواد مردم را از دست تروریستها نجات بده به فکر جان غیر نظامیان و کودکان افتادید
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    9 2
    این هشت کشورچرادرباره مردم یمن دلسوزی نمی کننداشک تمساح اینا بخاطرتروریستهاست
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    10 2
    غلط کردند ابراز نگرانی کردند نگران تروریستهای دست پرورده شونند
  • محمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    8 1
    نگران پاکسازی و از بین رفتن تروریست ها هستن چون با نابودی تروریست ها تمام پول و زحمت های ۸ ساله شون به باد می ره!
  • سید رضا IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    7 1
    معلوم نیست این غربی ها ، داخل خاک سوریه چی میخوان ؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس