کد خبر 890845
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۱
موشک‌های فضا پایه

مقام‌های ارشد پنتاگون از برنامه‌ پیشرفته ساخت و استقرار شبکه‌ای از موشک‌ها و حسگرهای جدید فضا پایه برای مواجه با موج حملات موشکی روسیه و چین خبر دادند.

به گزارش مشرق، پنتاگون درحال بررسی طرح  استقرار موشک‌های فضا پایه و حسگرهای جدید برای مواجهه با تهدیدهای فزاینده حمله‌ موشکی‌های فراصوت چین و روسیه است.

بیشتر بخوانید:

پنتاگون در تدارک استقرار سپر موشکی در شمال سوریه

 به نوشته وبگاه «فری بیکن» مقام‌های ارشد پنتاگون گفته‌اند که درصدد ساخت شبکه‌ای شامل ۱۰۰۰ فروند موشک رهگیر مستقر در پرتابگرهای ماهواره و  به ارزش ۲۰ میلیارد دلار هستند.

«مایکل گریفین» معاون بخش تحقیقاتی پنتاگون در توضیح در این باره گفت که تهدیدهای موشکی در حال افزایش هستند و دفاع فضا پایه برای مواجهه با آن‌ها ضروری است.

 این در حالی است که چین ده‌ها آزمایش بر موشک‌های جدید فراصوت که برای حمله به آمریکا طراحی شده، انجام داده و روسیه نیز با همین شیوه  و به سرعت در حال ساخت موشک‌های فرا صوت است.

 گریفین اخیرا در نشستی در کنگره آمریکا گفت: «بدون استفاده از عرصه فضایی نمی‌توانیم در زمینه دفاع موشکی کاری انجام دهیم. خلاصه، امروزه سامانه‌هایی نداریم که به ما در سطح جهانی به طور جامع، مداوم و  به موقع  نسبت به آنچه که اتفاق می‌افتد اطلاع رسانی کند.»

این نشریه در خاتمه با  ذکر نقص سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا  نوشت: حسگرهای کنونی دفاع موشکی زمینی و دریایی آمریکا برای رهگیری موشک‌های فراصوت که با سرعت بیش از ۷۰۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کنند طراحی نشده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس