کد خبر 890646
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
خداداد

با گذشت 6 هفته از لیگ برتر شاهد 4 تغییر در کادر فنی تیم ها بودیم. این یعنی در هر هفته از لیگ برتر به طور میانیگن 0.66 درصد از مربیان تغییر می کنند که این می تواند آمار شگفت انگیزیبه ثبت برساند.

به گزارش مشرق، این کمترین زمانی است که در فوتبال حرفه ای به مربیان تیم ها می دهند اما در ایران طی این مدت زمان 4 تیم دست به تغییر مربی خود زده اند که عجیب به نظر می رسد!

در آخرین نمونه باشگاه فولاد خوزستان تصمیم به قطع همکاری با سیروس پورموسوی گرفت. فولاد در هفته های سپری شده 8 امتیاز کسب کرده و تیم نهم جدول بشمار می رود. معدل کسب امتیاز این تیم از هر بازی 1.33 بوده و اگر قرار است هر تیمی که این چنین امتیاز کسب کرده مربی خود را تغییردهد تیم های دهم تا شانزدهم هم باید دست به تغییر در کادر فنی خود بزنند. نکته قابل تامل در این بین رفتار طرفداران تیم فولاد با سیروس پورموسوی بوده. مربی ای که به همراه عبدالله ویسی و استقلال خوزستان قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد. آنها در نیمه اول بازی با نساجی علیه پورموسوی شعار دادند در حالی که در نهایت این بازی به نتیجه دو بر یک به سود فولاد پایان یافت. به نظر می رسد پورموسوی برای فولادی ها مثل حمید استیلی برای پرسپولیس بود و در نهایت باشگاه با فشار تماشاگران دست به تغییر در کادر فنی زد.

پیش از این ماشین سازی هم فیروز کریمی را کنار گذاشت. ادله ماشین سازی برای برکناری فیروز کریمی کمی عجیب بود. شاید باشگاه می خواسته رضا مهاجری را به کار برگرداند. به این خاطر که ماموریت رضا مهاجری در تیم تراکتورسازی تمام شده بود و عملا جان توشاک دیگر فضایی به او نمی داد. این هم کاملا طبیعی بود به این خاطر مربی ای که در رئال کار کرده مربی آقا بالا سر نمی خواهد. حالا با هر عنوانی.

رضا مهاجری پیش از این در پدیده هم روزهای خوب داشت و هم روزهای بد. اما نشان داد مربی است که به فوتبال زیبا ایمان دارد. هر چند برخی از انتخاب های او در تراکتورسازی توسط جان توشاک زیر سوال برده شد. جالب اینکه رضا مهاجری شاگرد فیروز کریمی در زمینه مربیگری است.

کمی قبل تر اما خداداد عزیزی از تیم سپیدرود رشت جدا شد. مربی ای که در رشت یک روز آرام نداشت و در نهایت هم با آمدن دوباره علی کریمی و دوستانش به مشهد برگشت تا دوباره بالای سر سیاه جامگان قرار بگیرد. تیره روزی های خداداد در رشت از جایی شروع شد که 6 گل از تیم سپاهان خورد و این بهانه ای شد که طرفداران تیم دوباره نام علی کریمی را صدا بزنند. هر چند نتایج تیم با علی کریمی هم نشان می دهد باشگاه برای ماندن در لیگ برتر کار سختی را پیش رو دارد.

در این کش و قوس عبدالله ویسی هم نتوانست بی پولی نفت مسجد سلیمان را تحمل کند و عطای کار در این تیم را به لقایش بخشید. او پیش از این هم در استقلال خوزستان روزهای سخت مالی داشت و تحمل این وضعیت برای او غیر ممکن بود.

تغییر 4 مربی در 6 هفته. این قابل ثبت در گینس است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس