کد خبر 890500
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹
دادستان عربستان

دادستان عربستان خواستار اجرای حکم اعدام برای «سلمان العوده» مبلغ دینی مشهور در دنیای عرب و مخالف خاندان سلطتنی عربستان شد.

به گزارش مشرق، دادستان کل عربستان امروز (سه‌شنبه) با وارد کردن ۳۷ اتهام علیه «سلمان العوده» معاون دبیر کل «اتحادیه علمای مسلمین» و مبلغ دینی عربستانی، خواستار اعدام او شد.

بیشتر بخوانید:

شرایط جسمی شاه سعودی خوب نیست

روزنامه عکاظ عربستان در توئیتر با اعلام این خبر افزود که جلسه محاکمه «سلمان العوده»  معاون دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمین، در دادگاه جنایی عربستان آغاز شده است.

سلمان العوده بیش از یک سال است که در بازداشت به سر می‌برد و تاکنون محاکمه نشده است. عربستان «اتحادیه جهانی علمای مسلمین» که «یوسف القرضاوی» دبیرکلی آن را بر عهده دارد، یک «سازمان تروریستی» می‌داند و از این رو، عمده اتهام «سلمان العوده» در رأس بودن در یک سازمان تروریستی است.

پیش از این «عبدالله العوده» فرزند ارشد این مبلغ سعودی در خصوص چگونگی بازداشت پدرش گفته بود که مأموران با خشونت وارد خانه شده و دست و پای و چشمان سلمان العوده را بسته و با خود برده‌اند.

او دلیل اصلی بازداشت پدرش را توئیتی از او می‌داند که در آن خواستار اتحاد ملت‌ها و از بین رفتن دشمنی‌ها شده بود. به گفته‌ی وی رهبران سعودی این نوشته‌ی سلمان العوده را به مخالفت با محاصره قطر تفسیر کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس