محمدحسین جعفری

مدیرعامل سابق باشگاه تراکتورسازی گفت: شرایط تراکتورسازی از بابت رفتن به حاشیه خیلی خطرناک‌تر از استیل آذین است اما اینکه بگوییم تجربه استیل آذین در تراکتورسازی تکرار خواهد شد پاسخ منفی است.

به گزارش مشرق، محمد حسین جعفری یکی از مدیرانی است که دوران موفقی را با تراکتورسازی پشت سر گذاشت و توانست اولین سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای هواداران پر شور این تیم به ارمغان بیاورد.

جعفری در مورد وضعیت تراکتورسازی صحبت‌های زیر را انجام داد.

 وضعیت تراکتورسازی را این روزها چطور می‌بینید؟

شرایط تیم خوب است و مردم هم امیدوار هستند. مردم شرایط تیم را با توجه به جذب مهره‌های شاخص خوب می‌بینند. با وجود اینکه نتایج در حد انتظار خیلی خوب نبوده اما مردم مشتاقانه شرایط تیم را دنبال می‌کنند.

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی جامعه انتقادات زیادی نسبت به جذب بازیکن با هزینه‌ بالا از تراکتورسازی می‌شود و برخی از پیشکسوتان این تیم اعتقاد دارند بهتر بود این پول در باشگاه سرمایه‌گذاری شود.

حسن بخش خصوصی این است که نسبت به دارایی و توانایی هزینه می‌شود. باشگاه این اطمینان را دارد که می‌تواند از عهده قرارداد بازیکنان بر بیاید. خوشبختانه قرادادها هم به صورت 2-3 ساله بسته می‌شود. مالک توانایی خوبی برای پرداخت دارد و بازیکنان هم با همین علم قرارداد می‌بنند. مسئله دیگر این است که با توجه به هزینه بالای تراکتورسازی و هدفی که خود مالک باشگاه برای قهرمانی کردن تیم در نظر گرفته است الان زود است که بخواهیم قضاوت کنیم و این کار اجحاف است. بهترین کار این بود که امسال هدف گذاری حضور در بین 5 تیم در نظر گرفته می‌شد و به جای این کار روی نیروی بومی و بخش پایه در باشگاه سرمایه‌گذاری می‌شد. سال بعد هدف را قرار گرفتن بین سه تیم می‌گذاشتند. در نهایت هم هزینه‌ها کم می‌شد و  پشتوانه خوبی برای تراکتورسازی و فوتبال ایران در سال‌های آینده ساخته می‌شد.

تراکتورسازی با بازیکنی به نام هری فورستر قرارداد بست و بعد از مدتی این بازیکن مازاد شد. همچنین یوسف سیدی هم خیلی زود از تراکتورسازی کنار رفت. به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه در موضوع جذب بازیکنان احساسی و غیر منطقی عمل می‌کنند و برنامه خاصی ندارند؟

من خریدها را خیلی منطقی نمی‌بینیم. وقتی تراکتورسازی به بخش خصوصی واگذار شد فردی از باشگاه پدیده آمد و او شروع به بستن تیم کرد. در ادامه بحث توشاک مطرح شد و او هم با افق و برنامه خودش وضعیت تیم را در موضوع بازیکن بررسی کرد. در کل خصوصیت بخش خصوصی این است که آنها بازیکن را بر اساس شرایطی که دارند جذب می‌کنند و سپس اگر هم به مشکل بخورد به شکلی بازیکن را راضی می‌کنند و قطع همکاری می‌شود. تراکتورسازی کم کم هویت خود را پیدا می‌کنم و از انسجام لازم برای رسیدن به هدفش که قهرمانی است دست پیدا می‌کند.  خوشبختانه الان مردم هم خوشحال هستند و امیدوارم این رضایت ادامه داشته باشد.

برخی نگران تکرار قصه استیل آذین برای تراکتورسازی هستد. آیا ممکن است این حواشی برای تراکتورسازی هم به وجود بیاید؟

شرایط تراکتورسازی از بابت رفتن به حاشیه خیلی خطرناک‌تر از استیل آذین است اما اینکه بگوییم تجربه استیل آذین در تراکتورسازی تکرار خواهد شد پاسخ منفی است. فوتبال آذربایجان شاخصه و وضعیت خاص خودش را دارد. زنوزی این مسائل را مدنظر قرارداده و به جذب بازیکنانی پرداخته که بتوانند برای او نتیجه بگیرند. هر چقدر شما نتیجه بگیرید حواشی هم کمتر خواهد بود. موضوع نگران کننده در هر تیمی موضوع پرداختی قرارداد اعضای تیم است. اگر زنوزی پرداخت‌هایش به موقع باشد کار تیم بدون مشکل انجام می‌شود. قطعا تراکتورسازی مثل استیل آذین نخواهد شد چرا که استیل آذین اصلا هواداری نداشت اما اگر مشکلی به وجود بیاید قطعا حواشی سنگین تر خواهد بود.

انتقاداتی در مورد یکی بودن مالکیت تراکتورسازی و ماشین سازی مطرح می‌شود. آیا این مسئله در هفته‌های پایانی لیگ و رقابت‌ سنگین تیم‌ها با یکدیگر حاشیه ساز نمی‌شود؟

حضور دو تیم با یک مالک از نظر قانونی مشکل دارد. این مسئله باید از سوی فدراسیون، هیأت فوتبال و زنوزی شفاف سازی شود. الان بحث این است که تراکتورسازی در اختیار یک شرکت و ماشین سازی در اختیار یک شرکت دیگر است. در آینده اگر تراکتورسازی نتیجه خوبی بگیرد و به صدر برسد حواشی زیاد می‌شود و اگر از همین الان شفاف سازی صورت بگیرد قطعا وضعیت بهتر خواهد بود.

و صحبت پایانی.

امروز که این شور و نشاط به تراکتورسازی بازگشته و هواداران ورزشگاه را پر می‌کنند باید مراقب بود تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید. باید به افزایش شور و نشاظ در سطح جامعه کمک کرد. تنها نگرانی ما بحث پرداخت به موقع باشگاه به بازیکنان است و اگر این امر صورت بگیرد تراکتورسازی می‌تواند به قهرمانی برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس