کد خبر 89026
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۹

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: موشك سطح به هوا و میانبرد محراب كه توسط متخصصان متعهد ایرانی طراحی و ساخته شده است با موفقیت در منطقه عمومی رزمایش ولایت 90 كه گستره ای از شرق تنگه هرمز، دریای عمان تا مدار 20 درجه را در بر می گیرد، شلیك شد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایرنا، امیر حبیب الله سیاری افزود: موشك محراب با موفقیت مسیر خود را به سوی هدف تعیین شده طی كرد و ماموریتی را كه برای آن پیش بینی شده بود را با موفقیت انجام داد.

وی در این گفت و گو كه بر روی ناوچه كنارك در منطقه عمومی رزمایش بزرگ ولایت 90 انجام شد، افزود: علاوه بر موشك سطح به هوای محراب، انواع موشك های سطح به سطح به اهداف تعیین شده شلیك شدند و با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت كردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه بازتاب گسترده رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 در رسانه های بیگانه را یادآور شد و اظهار داشت: هرگاه این نیرو با موفقیتی روبه رو می شود باعث غرور و افتخار نیروهای مسلح و ملت ایران می شود.

** پیام رزمایش ولایت 90 به كشورهای منطقه و نیروهای بیگانه

امیر دریادار سیاری تاكید كرد: پیام رزمایش دریایی ولایت 90، پیام صلح و دوستی به كشورهای منطقه است و این كه ما می توانیم در قالب همكاری جمعی، امنیت را در منطقه برقرار كنیم.

وی اظهار داشت: پیام این رزمایش به نیروهای بیگانه و فرامنطقه ای این است كه همه كسانی كه منافع نامشروعی را در منطقه دنبال می كنند جایی برای حضور آن ها در منطقه وجود ندارد.

وی از جمله برنامه های دیگر رزمایش ولایت 90 در روز جاری را پرتاب موشك های دوش پرتاب دانست.

رزمایش 'ولایت 90' نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز شنبه سوم دی‌ماه در آب های خلیج فارس و دریای عمان آغاز شده است.

هم اكنون مرحله قدرت به عنوان سومین مرحله این رزمایش در حال اجرا است. پیش از این مراحل گسترش و تاكتیكی این رزمایش با موفقیت انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس