خبرگان

رئیس مجلس خبرگان مشکلات اقتصادی مردم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم ناراضی هستند و حق هم دارند، تصریح کرد: سران سه قوه با مردم حرف بزنند و بگویند که مشکلات را حل خواهند کرد.

به گزارش مشرق، اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(سه‌شنبه ۱۳ شهریور) با حضور اعضای این مجلس و با سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری آغاز به کار کرد.

بررسی میزان تحقق مطالبات رهبر معظّم انقلاب در بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم در دستور کار پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان قرار دارد.


در همین راستا سران سه قوه برای سخنرانی در جمع خبرگان دعوت شده بودند که رئیس‌جمهور این دعوت را نپذیرفته است. سران قوه قضائیه و مقننه در این اجلاسیه سخنرانی خواهند کرد.

انتخابات کمیسیون‌های داخلی مجلس خبرگان، از دیگر دستورکارهای اجلاسیه پنجم است.

اجلاسیه خبرگان رهبری که سه روز به طول خواهد انجامید، در روز سوم(پنجشنبه ۱۵ شهریور) با حضور اعضا در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب و سپس دیدار با مقام معظّم رهبری به کار خود پایان خواهد داد.

آیت‌الله جنتی: مردم ناراضی هستند؛ سران قوا با آن‌ها حرف بزنند

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، در افتتاحیه پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم با تبریک ماه مبارک ذی‌الحجه و اعیاد قربان و غدیر گفت: نقشه شوم دشمنان و بلندگوهای آنان در کشور این است که نابه‌سامانی‌های اقتصادی را به گردن رهبر انقلاب بیاندازند.

وی ادامه داد: طوری تبلیغ می‌کنند که انگار رهبری، در همه امور اجرایی کشور، "فعال مایشاء" هستند و دولت، مجلس و قوه قضائیه کاره‌ای نیستند.



آیت‌الله جنتی با بیان اینکه رهبری بیشترین اختیارات را به دستگاه‌ها داده‌اند و بیشترین پیگیری‌ها را هم داشته‌اند، به اختیار خاص رهبر انقلاب به قوه قضائیه برای برخورد با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبری با این اقدام، قفل را شکستند چرا که برخی قوانینِ مانع وجود داشت.

رئیس مجلس خبرگان خطاب به رئیس دستگاه قضا گفت: در برخورد با مفاسد اقتصادی به سراغ دانه‌درشت‌ها بروید.

آیت‌الله جنتی مشکلات اقتصادی مردم را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه مردم ناراضی هستند و حق هم دارند، تصریح کرد: سران سه قوه با مردم حرف بزنند و بگویند که مشکلات را حل خواهند کرد.

غیبت‌های روحانی به مجلس خبرگان هم رسید

پنجمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در محل ساختمان قدیم مجلس امروز برگزار شد؛ که رئیس قوه مجریه به دلیل سفر کاری در این جلسه حضور نداشت.

هرچند آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی در جلسه خبرگان رهبری غائب بود امابی‌شک غیبت رئیس‌جمهور در این جلسه بیشتر مورد توجه است بخصوص نبودن وی در حالی صورت گرفته که او صبح امروز به منظور افتتاح چند پروژه پتروسیمی به عسلویه رفته است.

از سوی دیگر تا روز گذشته خبر سفر وی به عسلویه اطلاع‌سانی نشده بود و این سفر به یکباره انجام شده است.

حجّت‌الاسلام دیرباز: ممانعت از فعالیت اقتصادی مقامات دولتی باید تبدیل به قانون شود

حجّت الاسلام عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، امروز طی نطقی در پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: تیم اقتصادی دولت بایستی به گونه‌ای عمل کند که موجب نشود اوضاع اقتصادی جامعه نامساعد گردد.

وی افزود: امروزه مردم شریف ما از جمله مردم ولایتمدار استان آذربایجان غربی با مشکلات فراوان اقتصادی و تورم افسار گسیخته دست و پنجه نرم می‌کنند، اما برای حفظ انقلاب، مشکلات را تحمل می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت بایستی به‌گونه ای عمل کند که اعتماد مردم را بیشتر جلب کند، تصریح کرد: مهم­ترین سرمایه نظام اسلامی، اعتماد مردم است. با عمل به وعده‌ها، جلوگیری از سوءتدبیرها و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و کاهش تصدی‌گری دولت می‎توان اعتماد عمومی جامعه را ترمیم نمود.

دیرباز ادامه داد: دولت بایستی تدابیری بیندیشد که به صورت نهادینه شده استفاده دولت از بدنه کارشناسی حوزه های علمیه برای حل مشکلات فرهنگی و بهره گیری از بدنه کارشناسی دانشگاهیان بیشتر شده و رسمیت پیدا کند. دلسوزان برای فروش نفت، ورود ارز، حل مشکلات بیکاری به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان، تورم افسار گسیخته، رکود اقتصادی و استقلال بانک مرکزی، طرح‌ها و برنامه های بسیار خوبی دارند که بایستی از آنها استفاده شود.

وی با بیان اینکه مقتضای اقتصاد مقاومتی این بود که با خروج ترامپ از برجام با کمترین مشکل مواجه بشویم، تصریح کرد: این مطلب، روشن است که اگر اقتصاد مقاومتی در جامعه پیاده شده بود، آسیب های روزهای اخیر به ملت شریف ایران وارد نمی‌شد و بروز این آسیب‌ها، نشانه‌هایی روشن از پیاده نشدن سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درخواست می‌کنیم قوه قضائیه و یا دولت، لایحه‌ای تقدیم مجلس شورای اسلامی کنند که هر مقام دولتی مادامی که مسئولیت دارد از انجام فعالیت اقتصادی، منع شود. همه ما شینده‌ایم که مقام معظّم رهبری نزدیکان خود را از فعالیتهای اقتصادی منع کرده‌اند.

نماینده آذربایجان غربی در پایان گفت: امید است علمای بزرگوار مجلس خبرگان با عنایت به حدیث «لولا حضور الحاضر و قیام الحجة بوجود الناصر» بیش از پیش  نسبت به طرح و پیگیری مشکلات اقتصادی مردم حساسیت نشان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    53 8
    پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دور پنجم، با بررسی میزان تحقق مطالبات رهبر معظّم انقلاب در بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم آغاز به کار کرد!!!! این کار خبرگانه؟!؟!
    • حسین PL ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      10 51
      پس چی کار خبرگان هست ؟ همینطور بنشینند و دست روی دست بگذارند ؟ حمایت از رهبری 100% وظیفه خبرگان هست
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      47 6
      اقای جنتی گفتار درمانی چاره حل مشکلات مردم نیست
    • US ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      3 2
      موافقم
  • جوان ايراني GB ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    37 21
    لطف كنيد اين مسأله آزادي هاي جنسي رو هم طرح كنيد تا ما هم به مطالبمون برسيم.
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      14 13
      بورو مهم نیستی زیاد
    • جوان مؤمن انقلابى ايران IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      23 48
      دنبال آزادى جنسى هستى ميتونى برى همون انگليس آمار جديد منتشر شده نشون ميده ميزان تجاوز به كودكان ٧٠٠ برابر بيشتر از كشورهاى ديگه است اونجا
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      12 14
      عزیزم شما که جوان ومومن هستی این چه طرز جواب دادنه . اصلا مومن هم نباشی مودب باید باشی .
  • م IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    26 6
    اتفاقا بخش عمده ای از مشکلات..
  • علی IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    33 1
    مگر صحبت ریئس دولت در مجلس دردی دعوا کرد که ان دو قوه دیگر بکنند درد ملت از این حرفهای دروغ گذشته باز هم تا دیر نشده به فکر مردم باشید
    • US ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      0 1
      به روحانی بگویید که سفیر انگلیس به مجلس خبرگان خواهد امد. انوقت می بینید که رییس دولت شب جلو در خبرگان چادر می زند
  • رضا IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    4 9
    مجلس باید با دولت هماهنگ شود امام نگفت من از خودم میگم
  • شیرزاد IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    11 8
    واقعا ؟؟؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    1 7
    امام خمینی هم همین بود فقط برخوردش تندتر بود
  • قاسم IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    32 1
    جناب جنتی!دیگه موقع حرف زدن گذشته، حل مشکلات مردم مرد عمل میخاد
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    17 1
    مگر حرف زدن سران قوا برای مردم نان و اب میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بلکه بایدسریعا دولت بی عرضه را برکنار و افرادی که دنبال : اشرافی گری- رانت- دزدی هستند را برکنار نموده و ادمهای لایق - جوان - تازه نفس -خادم به ملت روی کار بیایند .
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    11 1
    تا یک انتقادی مطرح کردم نوشته ام توسط مشرق سانسور شد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    16 0
    لااقل ملت رودر جریان بذارید تاکی باید قیمت ها گرون میشن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    15 2
    باید لاریجانی ها نهاوندیان و نیلی را از قدرت حذف کنند تا مشکلات ایران حل شود.
  • رهگذر IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    13 0
    اگر با این حرفها دردی از مردم دوا شد که درست و در غیر اینصورت همش عوام فریبی و ریا کاری است.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    8 36
    دلم برا امام خمینی و قاطعیتش تنگ شده چقدر جاش احساس میشه توی این سالها
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    8 1
    روحانی گفتنی ها رو سوال از ریس جمهور گفت ما نمی خوایم مشکل اقتصادی رو موقت رفع کنیم(یعنی فعلا کاری نمی کنیم) ما می خوایم رفع مشکلات اقتصادی دایمی باشه(یعنی باید با آمریکا مذاکره کنیم) خوب روحانی دلار رو تا اونجا گرون می کنه که یا ساقط بشه یا رهبری کوتاه بیاد برای مذاکره با آمریکا ، خارج از این 2 حالت نیست. هوشمندی نظام این هست که قبل از اینکه روحانی ساقط بشه و نظام رو هم با خودش ساقط کنه روحانی رو پیاده کنه.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    23 3
    چی شده حالا؟
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    9 1
    روحانى اونقدر مرده كه فقط جلوى مجرى هاى بيسواد و البته همسو با دولت تلويزيون جرأت حرف زدن داره ولى جلوى خبرگان كه نميتونه مهمل ببافه و يه مشت حرف هاى بى سر و ته تحويلشون بده حرفى براى گفتن نداره
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    9 0
    حسن روحانی به چه رویی میخواد حاضر بشه
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
      2 0
      روی سنگ پای قزوین .
  • US ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    2 2
    اقای جنتی برای اولین بار موافقتم
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
    3 0
    البته روحانی خیلی مقصره
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    حالا خیلی واجب بود که رئیس جمهور بره عسلویه اگه نمی رفت کارها تعطیل ی شد و یا کارهای عسلویه با نظارت ایشان انجام می شده واقعا ما باور می کنیم این سفر سفر فرار از پاسخگویی به ملت است نه چیزی دیگر
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 1
    باید همه مسئولین بگن گرانی بده. بد بد یهو همچی ارزون میشه
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 1
    مردم خسته شدن از حرف بدون عمل
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    3 3
    ملتی که به لیستBBC رای میدهد عاقبتش معلوم است./ نامه تمام
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴
    0 0
    یکی از مقصران اصلی مشکلات و نافرجامی کشور خود مجلس خبرگان است که روحانی بی عرضه و واداده اجانب را به ملت معرفی کرده که در عرض 5 سال کشور را در ورطه نابودی کشانده . دست روی هرچیزی که بگذاری خسارت ایجاد شده مشهود است . دوره اول را معرفی کردند و دیدند اشتباه شده و فرد شایسته ای نبوده چرا برای بار دوم به ملت معرفی کردند ؟!!! آیا فردی که دو تابعیتی و تابعیت اروپا دارد باید به ملت معرفی شود جهت کسب مقامات عالیه؟!!!! ، این دولت بی لیاقت ِ بی عرضه دل داده به اروپائیان با آن برجام اروپایی و قراردادهای ننگین پنهانی که بستن و برای ملت شفاف نکردندو خسارت های زیادی را به کشور و ملت وارد کردند باید برکناری و محاکمه عوامل خود فروخته آن هر چه زودتر انجام شود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس