کد خبر 889958
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
والیبال

برگزارکنندکان مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از قانون عجیبی در این مسابقات استفاده خواهند کرد.

به گزارش مشرق، کشورهای ایتالیا و بلغارستان به عنوان برگزارکنندکان مسابقات والیبال قهرمانی جهان 2018 از قانون عجیبی در این مسابقات استفاده خواهند کرد.

طبق این قانون که مورد اعتراض برخی مربیان و بازیکنان نیز قرار گرفته، سرمربی هر تیم قبل از بازی باید از بین 14 بازیکن خود، نام 12 بازیکن را به داوران اعلام کند و تنها حق دارد از همین 12 بازیکن در طول مسابقه استفاده کند. به همین دلیل، یک لیبرو و یک دریافت کننده به اجبار باید از جایگاه تماشاگران، بازی تیم خود را تماشا کنند.

وستال هاینن، سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در این مورد گفت: تعدادی از مربیان تیم‌های ملی، نامه‌ای به برگزارکنندگان مسابقات قهرمانی جهان فرستاده‌ و خواستار تغییر قانون استفاده از 12 بازیکن در طول بازی هستند. در سال‌های قبل نیز چنین مشکلی وجود داشت که تقاضای مربیان از کمیته برگزاری مسابقات، باعث لغو آن شد.

میخال کوبیاک، کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان نیز نسبت به تغییر این قانون اظهار ناامیدی کرد.

مسابقات والیبال قهرمانی جهان از روز یکشنبه 18 شهریور در ایتالیا و بلغارستان آغاز خواهد شد و تیم ملی ایران روز 26 شهریور در شهر وارنا به مصاف تیم ملی لهستان می‌رود. کوبا، فنلاند، پورتوریکو و بلغارستان دیگر هم‌تیمی‌های ایران در گروه D هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس