کد خبر 888500
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰
روزنامه شرق

روزنامه شرق دیروز را همزمان درگیر دو گزارشش بود که صحت هر دو زیر سؤال رفته بود.

به گزارش مشرق، روزنامه شرق دیروز را همزمان درگیر دو گزارشش بود که صحت هر دو زیر سؤال رفته بود؛ یکی در مورد ادعای بدهی مهران مدیری به مؤسسه تعطیل شده ثامن و عذرخواهی از مهران مدیری و دیگری گزارش کذبش از وجود خانه‌های فساد عراقی‌ها در مشهد. اولی به عذرخواهی در صفحه یک رسیده بود و دومی موج گسترده‌ای را در فضای مجازی ایجاد کرده بود و کاربران زیادی با هشتگ «رسانه کذاب و داستان خواب» ضمن توهین‌آمیز و مغرضانه دانستن گزارش روزنامه شرق، خواستار برخورد قضایی با این روزنامه شدند.

چه آنکه گزارش شرق به دلیل تلاش برای برهم زدن روابط ایران و عراق می‌تواند اقدام علیه امنیت ملی باشد. خصوصاً در آستانه ایام محرم و صفر... در فضای مجازی به نقل از روزنامه شرق پر شد که «۶ هزار خانه مسافر در مشهد به توریست‌های عراقی خدمات جنسی ارائه می‌کنند!» شرق از قول روزنامه ابتکار توئیت زده بود که «تأیید ادعای استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایران! در منطقه آزاد اروند. می‌توان رد خانه‌هایی را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می‌افتد.

رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی: در مورد ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم.» این توئیت البته حذف شد، ولی تبعات آن باقی ماند. رئیس اتحادیه هتلداران می‌گوید که «من هرگز تأیید نکرده‌ام که در مشهد از زنان ایرانی استفاده جنسی صورت می‌گیرد. برای همین هم این استنباط و نقل قول از حرف‌هایم را کاملاً تکذیب می‌کنم؛ من اشاره کردم که در مشهد ۶۰۰ خانه مسافر مجوز قانونی دارند و حتی آن‌هایی هم که مجوز قانونی ندارند، خدمات اقامتی ارائه می‌دهند و لزوماً به این معنا نیست که این خانه‌های مسافری در زمینه خدمات جنسی فعالیت می‌کنند.» مشاور وزیر کشور هم با تکذیب این خبر خواستار برخورد با رسانه‌های منتشر کننده شد.


همین تکذیب دو خبری که شرق در مورد ارتباط مهران مدیری با پرونده مؤسسه ثامن و نیز وجود خانه‌های فساد در مشهد زده بود، کفایت می‌کرد که یک موج مجازی علیه شرق در فضای مجازی راه بیفتد و این رسانه کذاب خوانده شود. اما واقعیت آن بود که تعداد خود تکذیبی‌های شرق در ماه‌های اخیر بیشتر از دو مورد بود. از جمله روزنامه شرق مدعی شد که صداوسیما ذیل شرکت ایمن تجارت جام جم، ارز دولتی گرفته و با آن خوراک دام و طیور وارد کرده است!

این خبر تکذیب شد. معلوم شد صداوسیما سهامی در این شرکت ندارد و شرق مجبور شد تکذیبیه را مطابق قانون منتشر کند؛ گرچه این انتشار در صفحات میانی و طوری انجام گرفت که کمتر دیده شد. چندی قبل هم روزنامه شرق در گزارشی از حاشیه‌نشین‌های مشهدی مدعی تن‌فروش بودن زنان یک محله در آن منطقه شد که با شکایت دادستان مشهد سردبیر شرق یک شب را هم به علت این تهمت بازداشت شد. گزارش دیگری هم شرق در مورد انبار داروهای احتکار شده دختر نعمت‌زاده (وزیر صمت دولت یازدهم) منتشر کرد که گرچه به نقل از رسانه‌های دیگر و گزارش درستی هم بود، اما معلوم نشد چی شد که در روزهای بعد، دفاعیه دختر نعمت‌زاده را منتشر کردند و بعد هم مصاحبه‌ای تفصیلی و رپرتاژی با خود نعمت‌زاده در شرق کار شد!


دیروز در فضای مجازی یک رسوایی دیگر هم برای شرق رقم خورد. دبیر سیاسی این روزنامه به ناسزاگویی و فحاشی به یک خانم خبرنگار در فضای شخصی توئیترش، صرفاً به دلیل موضع‌گیری علیه گزارش شرق در مورد مشهد پرداخته بود و خبرنگار مربوط هم در اقدامی اعتراضی تصاویر این چت را عمومی منتشر کرده بود. همه این موارد در حالی است که شرق هنوز تکلیف ادعایی را که در مورد رابطه احسان علیخانی و مؤسسه ثامن کرده، روشن نکرده است. زیرا آن اتهام هم در مورد علیخانی شد، فقط علیخانی مثل مدیری شکایت نکرد. به نظر می‌رسد وجه شرق در ماه‌های اخیر شدیداً زیر سؤال رفته و باید مسئولان روزنامه فکری اساسی در مورد وثوق رسانه خود بکنند. رسانه‌ای که امروز می‌نویسد و فردا تکذیب می‌کند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس