کد خبر 888472
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
سازمان ملل نمایه

وزارت خارجه آمریکا از حضور در گفت‌وگوهای جدید طراحی شده توسط سازمان مل متحد در امور سوریه که قرار است در سوئیس برگزار شود، خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت خارجه آمریکا شبانگاه سه شنبه از حضور واشنگتن در گفت‌وگوهای طراحی شده سازمان ملل متحد درباره  تدوین قانون اساسی سوریه که قرار است ماه آینده در ژنو سوئیس برگزار شود، خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت: «آمریکا دعوتنامه "استفان دی میستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه برای شرکت در مذاکرات ژنو که در تاریخ ۱۴ سپتامبر( ۲۳ شهریور) برگزار می‌شود را  پذیرفته است.»

 این مقام آمریکایی افزود که از جانب واشنگتن، «جیمز جفری» و «جول ریبورن» به عنوان نمایندگان ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در این مذاکرات حاضر خواهند شد.  

سازمان ملل متحد گفته است که در این نشست آمریکا، انگلیس، عربستان سعودی، آلمان، اردن، فرانسه و مصر حضور دارند.

این در حالی است که استفان دی مستورا، از ایران، ترکیه و روسیه نیز برای انجام  گفت‌وگوهای موازی با این نشست  و پیرامون قانون اساسی جدید سوریه دعوت کرده است.

به گفته سخنگوی سازمان ملل متحد، این گفت‌وگوها قرار است در ۱۱ و ۱۲ سپتامبر(سه شنبه، بیستم و چهارشنبه، بیست و یکم شهریور) در ژنو برگزار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس