کد خبر 888368
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران گفت: تا انتهای سال مشکلی برای تامین کاغذ و مقوای مورد نیاز کشور وجود ندارد و تدارکات لازم در این زمینه دیده شده است.

به گزارش مشرق،  ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران امروز در نشست خبری هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ در محل اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: مواد مصرفی در بخش صنعت چاپ  تا  3 ماه آینده پاسخگوی نیازها است همچنین تا انتهای سال مشکلی برای تامین کاغذ و مقوای مورد نیاز کشور وجود ندارد و تدارکات لازم در این زمینه دیده شده است.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی به دنبال برخورد با احتکار است و به ما اعلام کرده که نگرانی بابت کمبود کاغذ در آینده نیز وجود نخواهد داشت که ما نیز با تکیه بر این صحبت‌ها نگرانی بابت این امر نداریم.

بیشتر بخوانید:

کاغذهای وارداتی در انبار محتکران/ نظارتی بر واردات کاغذ وجود ندارد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران به موضوع قیمت تمام شده واردات کاغذ نیز اشاره کرد و گفت: دولت  محاسبه کرده است که هزینه واردات هر کیلو کاغذ 5007 تومان است اما فعالین این بخش می‌گویند با توجه به هزینه‌های دیگری که دارد قیمت تمام شده کاغذ باید 5800 تومان باشد تا امکان عرضه آن فراهم شود. حال اینکه بر سر چه قیمتی به توافق رسیده می‌شود باید منتظر ماند اما قیمت فعلی کاغذ در بازار سیاه 5700 تومان تا 5800 تومان است.

استاد علینقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: 95 درصد ماشین‌آلات صنعت ما قدیمی هستند و توان تولیدشان پایین است؛ در کنار این امر رشد استفاده از اینترنت در کشورمان باعث شده که افراد بتوانند سفارش خود را در کشورهای دیگر به راحتی ارسال کنند و نیاز خود را با آخرین مدل تامین کنند.

وی افزود:‌در صورتی که ما نیز در کشورمان ماشین‌آلات به روزی داشته باشیم هنر چاپ ما از سایر کشورها کمتر نیست.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همچنین در پاسخ به سوالی درباره وجود سلطان کاغذ گفت: اطلاعاتی از گروه مافیایی کاغذ یا آنچه سلطان کاغذ نامیده می‌شود نداریم و در کارگروه‌های وزارت ارشاد که در واقع دعوت شدیم صحبتی در این باره نشده است.

صنعت چاپ و بسته بندی نباشد نمی‌شود مرغ را هم به بازار عرضه کرد 

بنابراین گزارش، مسعود فرشچی فرید دبیر این جشنواره نیز اظهار کرد: صنعت چاپ در همه تولیدات و صنایع کشور سهم بسزایی دارد و کمتر صنعتی را می‌توان سراغ داشت که به بخش چاپ نیازی نداشت هباشد.

وی افزود: در این مراسم که در 11 شهریور برگزار می‌شود علاوه بر انتخاب فعالین نمونه صنعت از پیشکسوتان نیز تقدیر به عمل می‌آید.

دبیر جشنواره صنعت چاپ افزود: در مرغی که مردم از مغازه خرید می‌کنند به چاپ و بسته‌بندی نقش دارد و اگر در یک روز انجام نشود مردم نمی‌توانند نیاز خود را از بازار تامین کنند.

وی در ارتباط با نقش صنعت چاپ و بسته‌بندی در هزینه تمام شده کالاهای تولید گفت: این موضوع در کالاهای مختلف صنعتی متفاوت است به طوری که 30 درصد تا 75 درصد هزینه را شامل می‌شود و حتی در آب بسته‌بندی 80 درصد قیمت آن بسته‌بندی آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس