حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی

موسوی لارگانی با انتقاد از نبود نظارت در بحث واردات،به رقم بالای ثبت سفارش کاغذ اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه به اندازه نیاز کشور کاغذ برای واردات ثبت سفارش شده اما بازار از وجود این کالا خالی است.

به گزارش مشرق، سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از روند ثبت سفارش برای دریافت ارز دولتی به منظور واردات کاغذ به ثبت سفارش این محصول در 5 ماهه ابتدایی سال به اندازه کل نیاز سال اشاره و تصریح کرد: متأسفانه نوسانات نرخ ارز باعث شد که برخی که کارشان واردات کاغذ نیست به واردات کاغذ روی بیاورند و این بازار سوء استفاده کنند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه با وجود این حجم از ثبت سفارش امروز شاهد کمبود شدید کاغذ در بازار برای انواع مصرف‌ها از جمله مطبوعات، نشر کتب و نوشت افزار هستیم، افزود: متأسفانه در نبود نظارت دستگاه‌ها ناظر برخی که به هیچ عنوان مربوط به صنف کاغذ نبوده‌اند دست به واردات زدند و امروز این کالا را در انبارها احتکار کردند.

وی اضافه کرد: در بحث واردات، مافیا و گروه‌‎ها تشکیل شده است که برای مثال گندم را فقط یک نفر می‌تواند وارد کند که این مسئله خودش خطر و رانت است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس دهم افزود: برخی در این میان به دنبال سوء استفاده از فضای تحریمی هستند و وقتی می‌توانند کالایی را به واسطه‌ای وارد کشور کنند برای خود حق و سهم خاصی قائل می‌شوند.

موسوی لارگانی ادامه داد: سیستم نظارتی ما باید به گونه‌ای باشد که وقتی ارز دولتی برای واردات کالایی مثل کاغذ به کسی اعطا می‌شود، رصد شود که آیا این کالا در بازار توزیع شده یا در انبارها احتکار و یا حتی با نرخ ارز آزاد به کشور سوم صادر شده است ولی در این میان هیچ نظارتی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وجود کاغذ در گمرکات کشور و انبار محتکران سخن گفت و یادآور شد: در صورت برخورد با محتکران و مدیریت درست در توزیع و نظارت واردات می‌توان نیاز بازار را تأمین کرد به طوریکه حتی نیازی به ثبت سفارش جدید برای واردات کاغذ نباشد.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس