روحانی

در نشست علنی امروز مجلس از پنج سوالی که از رئیس‌جمهور پرسیده شد، تنها یک پاسخ روحانی برای نمایندگان‌ قانع‌ کننده بود.

به گزارش مشرق، جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برای بررسی سؤال نمایندگان از رئیس‌جمهور دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

سؤال از رئیس‌جمهور دارای پنج محور است و به امضای ۸۰ نماینده رسیده است.

در جلسه امروز اکثریت وزرای کابینه دوازدهم حضور دارند.

روحانی وارد صحن علنی مجلس شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد.

چه کسانی رئیس‌جمهوری را در مجلس همراهی می‌کنند؟


اسحاق جهانگیری، پرویز اسماعلیی رحمانی فضلی، محمود واعظی، محمدجواد آذری جهرمی، محمدجواد ظریف، لعیا جنیدی و محمود علوی حسن روحانی را در صحن مجلس همراهی می‌کنند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

**بررسی سوال از حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور.

**ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان.

**گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد تحقیق و تفحص از وضعیت افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاء‌های‌ قانونی‌ در این‌ موضوع

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد ریشه‌های قاچاق کالا و ارز (توصیه‌های راهبردی، سیاستی ‌و اصلاحات قانونی)

**گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت‌های خودروساز داخلی در حوزه‌های کیفیت، قیمت، محیط‌زیست، طراحی و تکنولوژی، فروش و خدمات پس از فروش.

لاریجانی: تفکر دموکراتیک نظام جمهوری اسلامی بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 6 شهریور 97) گفت: برای حجاج عزیز بیت‌الله الحرام که این روزها به میهن عزیز بازمی‌گردند، قبولی طاعات را آرزومندیم و از اینکه امسال برای عزیزان امکان مناسبی برای انجام این فریضه الهی حاصل آمد از دولت عربستان سعودی تشکر می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز سؤال برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور در دستور کار مجلس قرار دارد. به آقای رئیس‌جمهور و برخی اعضای هیأت وزیران که در جلسه حضور دارند خیرمقدم می‌گویم و ملاحظاتی را تقدیم می‌کنم.

وی افزود: طبق اصل 88 قانون اساسی حداقل یک چهارم کل نمایندگان می‌توانند از وظایف رئیس‌جمهور سؤال کنند. عمیق‌ بودن تفکر دموکراتیک در نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد که بالاترین مقام اجرایی کشور خود را پاسخگو می‌داند.

لاریجانی خاطرنشان کرد:  با رعایت اصولی که مذکور افتاد جلسه امروز می تواند در نوع خود کمال سیاست‌ورزی در کشور را نشان دهد و شرافتی در حکمرانی را به تصویر بکشد و چون مطالب مستقیما در اختیار مردم قرار می‌گیرد در عین جدیت موضوعات مطروحه عواطف برادرانه و ادب دیوانی نظام را عیان کند. (بیشتر بخوانید)

حاشیه سوال از رئیس‌جمهور در مجلس


حسن روحانی رئیس جمهوری دفترچه‌ای 47 صفحه‌ای تهیه کرده و در اختیار خبرنگاران و نمایندگان مجلس قرار داده است.به گزارش اعتماد، در این دفترچه روحانی به 5 سوال نمایندگان پاسخ داده است. (بیشتر بخوانید)

دهقان: دولت چطور با این همه ژنرال، این میزان بی‌تدبیری داشت

محمد دهقان نماینده طرقبه به عنوان اولین نماینده سوال کننده‌ از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت؛‌ وی خطاب به روحانی گفت:  همان‌موقع که آقای جهانگیری ارز 4200 تومانی را اعلام کرد، کارشناسان گفتند این روش غلط است، سه ماه و نیم طول کشید شما این نظر را قبول کنید.

* چرا لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر نمی کنند؟ اگر کسی رانتی نبرده است، چرا با این خواست مخالفت می‌شود؟

* در زمانی که مردم با گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند، دولت شما صدها میلیون دلار را برای سفر اختصاص داد تا بروند آنتالیا و …

* در زمان تحریک تقاضا، جلوی توزیع ارز را گرفتند، هم ارز صادرات و هم کسی می خواست 10هزار دلار ارز بفروشد، به عنوان قاچاق گرفتند.

* ارز ناشی از صادرات کالا که توسط شرکت‌های دولتی و خصولتی توزیع می‌شود، 10 میلیارد دلار است، اما دو میلیارد دلار توزیع شد

* آقای رییس جمهور، اگر شما توان نداشتید، دولت شما مردم را به صف کرد و سکه فروخت و جیب دلالان را پر کرد؟

* شما ارزیابی از ذخایر خودتان نداشتید؟ دولت چطور با این همه ژنرال، این بی تدبیری داشت؟

* به قیمت خالی کردن جیب مردم، گفته اند بیش از 80 هزار میلیارد تومان پول به کیسه تعدادی آدم مفت‌خوار و اندکی از ثروتمندان داده شود. ذخایر طلای کشور تلف شود

* ماده 598 قانون مجازارت اسلامی می‌گوید هرکسی موجب تضییع اموال دولتی می شود، باید هم مجازارت کیفری شود و هم جریمه. چه کسی می‌خواهد جبران کند؟ (بیشتر بخوانید)

فرهنگی: نشانه ای از برنامه ریزی برای رفع رکود دیده نمی شود

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز نیز دومین نفری بود که برای طرح سوال از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت.

محور سخنان وی به شرح زیر است:‌

 * رکود معضلی نیست که در دولت شما بوجود آمده باشد، از قبل بوده است، اما نبود برنامه مشخص برای آن در دولت شما، تشدید کرد. برنامه های علمی برای رکود وجود دارد، اما در دولت شما برنامه ریزی مدونی وجود ندارد

* این رکورد سنگین و بی‌سابقه درحالی است که بودجه سالانه افزایش پیدا کرده است. و نقدینگی افزایش یافته است

▫️رد شدن نقدینگی از 1600هزار میلیارد تومان موجب هجوم به بازار ارز و طلا شد

* تورم بانک مرکزی، زیر 10 درصد است، اما شواهد می‌گوید بالای 60 درصد است. رکود تورمی حاکم شده است.

* رکود تورمی حتی اگر کوتاه‌مدت باشد، می تواند تاثیر طولانی داشته باشد و باید دولت دست به اصلاحات اقتصادی می‌زد، اما تحولی انجام نداد

* از سال 92 دست به کدام تحول اقتصادی زده‌اید؟ در زمینه بیکاری، قاچاق و … و حتی یارانه‌ها که از آن انتقاد می‌کردید، اتفاقی نیفتاد

* معضلات را به دیگران حواله ندهید، حلقه مفقوده این سال‌ها، مدیریت بوده است.

نقوی حسینی: آقای روحانی قانون اساسی از شما خواسته اشتغال مناسب برای ملت ایجاد کنید

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در طرح سوال خود از رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت:‌ 5 میلیون بیکار در این کشور! آقای رییس جمهور شما مجری قانون اساسی هستید که از شما خواسته اشتغال مناسب، تامین اجتماعی و دستمزد مکفی برای ملت ایجاد کنید.

* به مردم بگویید شورای عالی اشتغال بالاترین مرجع اشتغال در کشور، در دوره شما چندبار تشکیل شده است؟ طرح کارورزی شما به کجا رسید؟ شما مجری قانون اساسی هستید، باید پاسخگوی مردم باشید.

* به مردم می‌گوییم، تحریم‌ها را له می کنیم، ما پشت سر شما هستیم آقای رییس جمهور هستیم، شما پشت سر رهبری حرکت کنیم، پشت سر شما هستیم.

* از ظرفیتهای داخل کشور استفاده کنید، به نخبگان خودتان توجه کنید. وزیر صنعت شما نمایشگاهی گذاشت به اسم صنایع کوچک، ای کاش سر می‌زدید.

* اشتغال مصیبت کشور است، ظرفیت های اشتغال مهمتر از شغل است. این همه روی بودجه مانور ندهید. 300 نوع شغل روی صنعت نهفته است.

* آمار خودتان است؛ بیش از 50 هزار منشاء شغل تعطیل شده است.

* مرد کسانی هستند که روز سخت نظام پای کشور بایستند. (بیشتر بخوانید)

چرا به برنامه اقتصادی دولت یازدهم و دوازدهم پایبند نبودید؟

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی در طرح سوال خود از رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت: *اینجانب در آغاز دولت یازدهم،‌ از برنامه‌های اقتصادی شماو وزیرتان حمایت کردم، اما چرا به همان برنامه پایبند نبودید که کشور به سمتی رفته است که هم معیشت مردم در خطر قرار گرفته و هم شاهد رکود پروژه های صنعتی و عمرانی هستیم و هم باید طلب‌هایشان را به صورت اوراق مشارکت دریافت کنند؟

*بگویید چه اقدامات اصلاحی برای بازار ارز و اقتصاد انجام داده‌اید؟

*به وعده خویش درباره ترمیم تیم اقتصادی خود در ابتدای دولت دوازدهم عمل کرده اید؟

*در شعارهای تبلیغاتی دولت یازدهم به بهبود فضای کسب و کار که در دولت دهم اجرا نشده بود، تاکید کردید، اما گزارش ها نشان می‌دهد چنین نشده است.

*در شرایط رکودی فعلی بیشترین فشار را در بخش صنعتی و تولیدی خواهیم داشت. (بیشتر بخوانید)

عدم توانایی دولت در برخورد با قاچاق چیست؟

کوروش کرم پور نماینده فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین نیز پنجمین نفری بود که برای طرح سوال از رئیس‌جمهور پشت تریبون قرار گرفت.

*جناب آقای رییس جمهور مگر رهبر معظم انقلاب نفرمودند، اگر کالایی به صورت قاچاق وارد کشور شد، به صورت عمومی به آتش کشیده شود. گفتند مراد من فلان کولبر نیست، قاچاق‌های بزرگ را می‌گویم، پس از ان آیا در چشم من نمایند خوابی می‌ماند که برخورد با قاچاق را ببینم.

*عدم توانایی دولت در برخورد با قاچاق چیست؟خطر جدی است و لازم است با جدیت تمام با آن مقابله شود. نفرمایید نمی‌شود، نمی‌گذارند.

*از قدرتی می‌گویم که به کمک مردم سوریه و عراق می‌رود و فرزند نامشروع آمریکا را شکست می‌دهد، اما از برخورد با قاچاق می‌ماند.

*آیا دستور رهبری مبنی بر برخورد با قاچاقچیان عمده در یک مورد هم اجرا شده است؟

*آقای رییس جمهور خطر جدی است، لطفا نقرمایید نمی شود، نمی گذارند. (بیشتر بخوانید)

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در این بخش به پشت تریبون رفت.

روحانی در مجلس: پاسخگویی بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام است

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در جلسه سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، با تبریک میلاد امام هادی(ع)، عید سعید قربان و عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: امیدوارم سخنان من در چاچوب آیه ای باشد که تلاوت کردم، یعنی همه باید بهترین کلام و بهترین سخن و نیکوترین جملات را به کار ببریم. امیدوارم توصیه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند، بتوانم دقیقا مراعات کنم.

وی افزود: در آغاز این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می دانم. هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن بعنوان یک نقطه ضعف است، بلکه بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام است که همه مسئولین در چارچوب وظایف خود و قانون پاسخگو باید باشند. هیچکس از مردم شریف ایران از دوستان ما در جهان فکر نکنند امروز آغاز شکافی بین دولت و مجلس است، بلکه این تصور کاملا اشتباه است.

روحانی ادامه داد: مجلس و دولت هدف بسیار بزرگی را بر عهده دارند و بار این مسئولیت را با همکاری یکدیگر به مقصد برسانند. سوالات نمایندگان، سوالاتی از دولت یازدهم و دوازدهم است و از نظر من ایرادی ندارد گرچه این دو دولت دو شخصیت حقوقی مجزا دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره تلاشم این بوده بین دولت و مجلس ارتباط نزدیک و برادرانه باشد و به نظرم اینچنین بوده، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان در سال ۹۶ در انتخابات حضور فعال داشتند و در کابینه دولت دوازدهم نمایندگان عزیز کمک کردند. ممکن است گله ای از دولت داشته باشید و یا ما گله داشته باشیم، اما دوستانه و برادرانه است.

وی، گفت: به نظرم سوال نمایندگان محترم که در پنج بند تدوین شده، سوالات ملت ایران هم هست. نه تنها یک چهارم نمایندگان امروز مجلس این سوالات را دارند، بلکه بسیاری از مردم هم این سوالات را دارند که چرا بیکاری، وضع بانکی، قاچاق، رکود، رشد قیمت ارز و رونق این وضعیت را دارد. (بیشتر بخوانید)

حاشیه جلسه سوال از رئیس‌جمهور/جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر صنعت و معدن

حسینعلی حاجی دلیگانی دیگر نماینده اصولگرای مجلس که صبح امروز در صفحه توییترش خبر از استیضاح حسن روحانی در صورت قانع کردن نمایندگان گفته بود، درحال جمع‌آوری امضا در بین نمایندگان است. یکی از این نامه‌ها مربوط به جمع‌آوری امضا برای استیضاح وزیر صنعت و معدن است.

در صحن علنی مجلس صندلی مجتبی ذوالنوری نماینده اصولگرا و از طراحان سوال از رئیس‌جمهور جزء پررفت‌وآمدترین صندلی‌ها است.

شما رئیس جمهور سوئیس هستید یا جمهوری اسلامی ایران؟

ذوالنور نماینده قم در طرح سوال خود از رئیس‌جمهور خطاب به وی گفت:‌

*برجام ماموریتش را انجام نداد.  آدرس غلط به مردم ندهید.

*شما رییس جمهور سوییس هستید یا جمهوری اسلامی؟

*تضادهای آماری را چجوری ما باید بفهمیم؟

*رییس جمهور کاهش قاچاق را از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۲.۵ میلیارد دلار فرمودند و بخشی هم از کاهش واردات از ۷۰ میلیارد دلار به ۴۰ میلیارد دلار گفتند.

*شما رئیس جمهور سوئیس هستید یا جمهوری اسلامی ایران؟

*اگر این آمارها صحیح باشد، باید در چندجا نمود داشته باشد؛ تقاضای ارز کاهش پیدا کند. خودنمایی حنش خارجی باید کم شده باشد. باید تولیدات داخلی برای تامین آن کاهش بیشتر فعال شده باشد. اما چنین نشده است. اما این بحثی که قاچاق و واردات کم شده، درست نیست.

*آقای رییس جمهور، در این ۶ سال که رییس جمهور هستید، تاگنون نماینده ویژه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نداشتید.

فیلم/ شما رئیس‌جمهور ایران هستید یا سوئیس؟

*گفتید با ۳۰۰ بانک دنیا ارتباط برقرار شد، این ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیاست یا بانک های کوچک دنیاست؟ اگر مشکل نرم افزار است، با بانک‌های کوچک و درپیتی مشکل نداریم و با بانک های بزرگ داریم؟

*اگر ارجاع به FATF می‌دهید، که بخشی تصویب شد، این دوسال که مشکل FATF نداشتیم، چرا بانک های بزرگ دنیا با ما ارتباط نگرفتند؟مشکل در برجام بود. قصه این است. برجام ماموریت را انجام نداد. تحریم های بانکی سرجایش است.

*بعدی درباره بیکاری است؛ زمانی که مسکن مهر ساخته شد، کارگران سر کار بودند. سه سال بعد از شروع بکارتان گفتید دو میلیون و ۶۰۰هزار شغل ایجاد کرده اید، سال بعد هم گفتید ۷۰۰ هزار تا، میشود سه میلیون و ۳۰۰هزار شغل، اما اکنون می‌گویید دو میلیون و ۷۰۰هزار تا تاکنون

*گفتید ساعت ۹ نمی‌دانیم ساعت ۱۱ قیمت ارز چه می‌شود. مشکل کجاست؟ مشکل خودشیفتگی است، مشکل مشورت نکردن با کارشناسان است.

*چه اتفاقی افتاده که بازار ما بهم می‌ریزد؟ این فضا را کی درست کرد؟ یک کاخی ساختید به اسم کاخ آرزوها، برجام و تهش ارتباط با آمریکا بود. توانمندی داخلی تکیه نشد، ارتباط با همسایگان فراموش شد. بارها گفتاید برای گزینه‌های مختلف برنامه دارید. اما ما نتوانستیم مدیریت کنیم. مشکل در توزیع ارز بود. (بیشتر بخوانید)

روحانی بخش دوم پاسخ دهی خود به مجلس را به مدت زمان ۲۶ دقیقه آغاز کرد.

رییس جمهوری در مجلس: با تند روی به جایی نمی رسیم/ اشکالی ندارد شما مخالف دولت باشید

*من اولا از وزرای مربوطه در زمینه همه این ۵ سوال و نکاتی که در زمینه آن مطرح شد، توضیح لازم به نمایندگان بدهند، هم به مردم

*نکته اساسی این است که چه شد کشور؟ کشوری که در مسیر آرام حرکت می‌کرد و امد در منطقه خلیج فارس و همان ایام انتخابات بود و حماسه بزرگ را آفریدند و ضربه بزرگی را به ترامپ و کشورهای اطرافش زدند، چرا یک مرتبه تغییر کرد؟

*تاریخ این تغییر ۵ دیماه ۱۳۹۶ است؛ هرکس تاریخ دیگری بدهد، آدرس غلط داده است. ۵ دی ۹۶ بود که مردم دیدند ناگهان عده‌ای امدند، شعار می‌دهند و بعد شعارهای هنجارشکنانه و غیرقابل قبول برای مردم.

*مردم دچار حیرت شدند، پاسخ قاطع در راهپیمایی ها دادند، اما حادثه کم‌نظیری بود و نداشتیم. حادثه دیماه آقای ترامپ را به طمع انداخت تا در اواخر دیماه اعلام کند من در برجام نمی‌مانم مگر آنکه اروپا و دیگران درباره منطقه و موشک همراه شوند و اگر نشوند، یکجانبه خارج می‌شوم

*بعد از آن تهدید و با ناآرامی داخل، مردم نگران شدند. بدانید تخریبِ، خرابی می‌آورد. بدانید سیاه نمایی، زندگی مردم به سمت سیاهی می برد. کلام نیست، شعار در گوشه و کنار نیست. البته اگر شعار درباره فردی مثل حسن روحانی باشد، اهمیتی ندارد. من اگر تهدید شوم به ترور، مهم نیست. من همه ماه رمضان ها هم خواندیم

*چه شد که عده‌ای هوس کردند رییس جمهور را مملکت را به ترور تهدید کنند؟ احساس کردند اختلاف وحود دارد
 

*اگر اتحاد داشته باشیم،‌فیضیه انقلاب به جایی تبدیل نمی‌شود که آب به آسیاب دشمن بریزند.

بیاییم همه ما منصفانه قضاوت کنیم، اگر برجام هیچ بود چه غصه ای داریم، آمریکا رفته، ماهم برویم، از هیچ که نباید ترسید، گفتید هیچ شرکتی نیامده است ایران، پس چرا می گویید شرکت ا می روند بیرون.

*میگویید چرا هواپیما نیامده است، کاغذیه، اعلام کردید این برجام هیچ رابطه بانکی را درست نکرد، حتی گفیتم سوییف برقرار شده مجبور شدیم خبرنگاران را ببریم به بانک ها که ببینند، گفتید امکان نداره .

*می گویید به صد در صد اهداف رسیدیم، خیر نرسیدیم، بله صدر در صد نرسیدیم، اما در بسیاری از زمینه ها به صد در صد رسیدیم.

* پی ام دی چیزی بود که تمام کارشناسان می گفتند ا زمحالات هست اما خب حل شد تمام شد، قطع نامه ها علیه ایران برچیده شد، تحریم بلند مدت نظامی کوتاه شد

*همه ما یکبار اصل ۴۰ قانون اساسی را بخوانیم.

*شما گفتید بعد از برجام هیچ شرکتی به ایران نیامد و هیچ هواپیمایی نیامد. هواپیماها کاغذی بود. شما گفتید برجام هیچ مشکل بانکی را رفع نکرد. اما الان نگرانی تان پس چیست.

*با تند روی به جایی نمی رسیم. راهی جز اعتدال نداریم. راهی جز دوستی و برادری نداریم. اشکالی ندارد شما مخالف دولت باشید.

*نمایندگان محترم می فرمایید، مردم زندگی شان مطلوب نیست، کاملا حرف درستی است اما من می پرسم آیا دولت یازدهم برای رفاه کاری نکرد؟ تورم پایین امد، حقوق دو برابر نشد؟ اگر زندگی مردم سخت شد، برای مبارزه با فقر مطلق آیا مستمری بگیران پرداختی را و 3.4 دهم برابر افزایش ندادیم؟

فیلم/ آمار عجیب روحانی از وضعیت اشتغال!


*اگر به این ها تکیه کنیم باید همه را بگیم، آن چیزی که اشتغال میگویید عده ای خارج می شوند، من میگویم خالص، آنهایی که خارج شدند را منهی کردیم، مرکز امار میگوید.

* به مردم و نمایندگان عزیز بگویم، در دنیای امروز انچه قول داده ام، در انتخابان 92، 96 قول دادم و گفتم راه من راه اعتدال است و بازهم می گویم، ملت ایران با تندروی به جایی نمی رسیم.

*راهی جز اعتدال نداریم، راهی جز دوستی و برادری نداریم، راهی جز وحدت نداریم. مخالف دولت باشید حق شماست. برای منافع ملی کنار هم باشیم.

* یک نکته را عرض کنم، خواهش میکنم همه یک بار اصل 40 قانون اساسی را بخوانیم، اصل 40 قانون اساسی در اجرای حقوق در اجرای حق نمی توانیم ضربه به منافع ملی بزنیم. اصل منافع ملی در تمام برنامه ها هست

*ما هر وقت با وزرا کار داریم می گویند در کمیسیون مجلس هستند!


*اینکه دولت نقص دارد، حتما دارد. اما تلاش من این بوده که بهترین‌هارا جمع کنم. به همین دلیل است که سوال می کنید، استیضاح می‌کنید و این حق شماست.

*مهم است دست به دست هم بدهیم برای حل مشکل مردم. مردم نمی‌خواهند از من بپرسید و من آمار و ارقام بدهم. مردم درد را بهتر از من و تو می‌دانند و به صورت روزمره‌ای می‌بینند. در مغازه و اتوبوس.

*لمس این مساله که زندگی مردم توام با سختی شده، وجود دارد. کمردم درمان موقع نمی‌پذیرند. درمان دائم می خواهند. چطور درست می‌شود؟ با کار دولت؟ بهتنهایی نه، با کار مجلس؟ به تنهایی نه. با کار قوه قضاییه؟ به تنهایی نه. همه با هم

*پشت تریبون ها نگویید دچار بحران شده‌ایم. ما در مرحله اسیبیم، در گاهی مواقع در لبه آسیبیم، اما نه بحران. ما مشکل داریم، باید دست به دست هم بدهیم.

*ما بدون ایراد نستیم، شما باید تذکر بدهید. اما هیچ تصمیم بدون مشورت جمعی انجام نمی‌دهم. من برای تصمیمی، صددرصد قاطع بودم، اما دیدم حمع مخالف است و از تصمیمم برگشتم. (بیشتر بخوانید)

روحانی مجلس را ترک کرد/آغاز رای گیری در مجلس

۲۲ تن از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس مجلس خواستار رای گیری علنی با ورقه شدند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان توضیحات طراحان سوال از رئیس‌جمهور و همچنین پاسخ‌های حسن روحانی، از طراحان سوال پرسید که آیا از پاسخ‌های رئیس‌جمهور قانع شدند یا نه که طراحان اعلام کردند قانع نشدند و خواستار رأی‌گیری از صحن علنی مجلس شدند.

بدین ترتیب رئیس مجلس نیز طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، تک‌تک سوالات را به صورت جداگانه به رأی وکلای ملت گذاشت که نتایج این رأی‌گیری‌ها به شرح ذیل است:

سوال اول: چرا دولت جنابعالی در کنترل قاچاق که یکی از مهمترین عوامل فلج تولید ملی است، موفق نبوده است؟

وکلای ملت با 123 رأی موافق، 138 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

سوال دوم: علت استمرار تحریم‌های بانکی با گذشت بیش از دو سال وعلیرغم اجرای همه تعهدات برجامی ایران چیست؟

وکلای ملت با 137 رأی موافق، 130 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 271 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده دانستند.

سوال سوم: چرا دولت تدبیر و امید نسبت به کاهش بیکاری مفرط اقدام شایسته‌ای ندارد؟

وکلای ملت با 74 رأی موافق، 190 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

سوال چهارم: علت رکود اقتصادی شدید چندین ساله، در دولت جنابعالی، علی‌رغم وعده‌ها و اعلام‌های عبور از رکود چیست؟

وکلای ملت با 116 رأی موافق، 150 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

سوال پنجم: علت افزایش شتابان ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی چیست؟

وکلای ملت با 68 رأی موافق، 196 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 272 نماینده حاضر در صحن علنی، پاسخ‌های رئیس‌جمهور به این سوال را قانع‌کننده ندانستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • احمدخواجوند IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    215 7
    حسن وعلی اجازه ندهید نمایندگان حرف حق را بگویند
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      176 8
      صد رحمت به احمدی نژاد... روحانی اصلا به چیزی جواب نداد! فقط سیاه بازی کرد
    • دیدگا IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      103 1
      حالا که نماینده ها قانع نشدند بعدش چی میشه؟! شیخ حسن که به ریش همه خندید و رفت! خخخ
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      47 4
      نماینده های مجلس بالاره مجلس رو به جایگاه نظارتیش برگردانده واز ماشین امضای خودکار دولت ،نجات دادند.باورم نمیشد چنین کاری بکنند.نماینده ها متشکریم.
    • مجید IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      62 0
      نماینده کجا بود؟اعضای لیست امید که تو ایران زندگی نمی کنند وگرنه با سئوالات اقتصادی از رئیس جمهور ناراحت نمی شدند.یک سری از نمایندگان در حال لابی گری و حل مشکلات خود و فرزندان واعضای فامیل خود چه نزدیک و چه دور هستند وقت برای سئوال کردن ندارند. ی عده نماینده هم به فکر حل مشکلات مردم هستند که متاسفانه کم هستند.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      64 1
      جناب روحانی خیلی مِلو اعلام کرد دلیل این همه گرونی برای اینه که مجلس 4 تا لایحه رو تصویب نکرده و دولت برای فشار بر مجلس مردم و اقتصاد رو لگدمال کرد
    • اميد IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      4 0
      فقط استيضاح و انتخاب رئيس جمهور جديد و البته لايق.
    • سلام IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      2 0
      دست دولت رو شد چرا همزمان با سوال، دلار رفت بالای 11هزار؟؟؟! چون دولت میخواهد وانمود کند اگر روحانی برود همه چیز گرانتر میشود! نخیر! خودتانید حضرات!
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      4 1
      علی لاریجانی اجازه ارسال سوال از رییس جمهور را به قوه قضاییه نخواهد داد
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      2 0
      علی لاریجانی اجازه ارسال سوال از رییس جمهور را به قوه قضاییه نخواهد داد
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    176 5
    خدا پدر سیاه بازهای اون دوره را بیامرزد
    • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      56 1
      روحانی اومد یکسری جواب کلی دادو رفت.گفت 2میلیون و خورده ای شغل ایجاد کردپس چرا من با مدرک کارشناسی ارشد و امثال من بیکارند؟ارز مسافرتی قطع نکرد دلیلش گفت اگه ارز مسافرتی قطع می کردیم ارز در کوچه پس کوچه افزایش می یافت و این امرمشکلاتی در زندگی مردم ایجاد می کردواجناس وارداتی بیشتراز این افزایش می یافت.واقعا دلیل خنده داری بودمگر وارد کنندبرای واردات کالا ارز خودشو از کوچه پس کوچه میگیره یا از بانک مرکزی و دولت؟اقای روحانی ملت چی فرض کردندکه همچین جوابی دادند؟گفتند برجام برای نشان دادن این است که ما دنبال سلاح اتمی نیستیم ولی فرمایش قاطع رهبری این بود که (برجام قراربود تحریمهارو برطرف کنه) ولی نکردظاهرا اقای روحانی وجناب ظریف یادشون رفته گفته بودند آب خوردن ما به برجام مربوطه یا در صبح اجرای برجام تمام تحریمها برداشته میشه ولی باز هیچ اتفاقی نیوفتادو تحریمها همچنان باقیست.فرمودند سوئیفت بازه بله بازه نه برای بانکهای بزرگ بلکه بانکهای درجه 3 و 4 دنیا که هیچ ارزشی نداره.بانکهای بزرگ ازترس تحریم امریکا هیچ مراوده مالی با ما ندارند.گفتند توخلیج فارس و شمالغرب سپاه داره با قاچاق مقابله می کنه ولی قاچاق نه از شمالغرب ونه از خلیج فارس وارد ایران میشه بلکه از خود گمرک قاچاق وارد کشور میشه و دولت هم مقابله جدی با قاچاق نمی کنه.چطور رئیس جمهورفرمودندکه قاچاق کم شده در صورتی که کالای قاچاق تو ایران بیشتراز کالای وارداتی قانونی هستش؟اومدن گفتن رئیس جمهور تهدید به ترور کردنداز کجا معلوم کار تیم رسانه ای خودتان نباشه؟سعید حجاریان کی ترور کرد؟نیروهای امریکایی و اسرائیلی که نبودنددوستانش ی ادمی اجیرکردندتا اون ترور کنه تا اونها این ترور به گردن نظام بندازند.
  • رامین IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    225 0
    یکی از نمایندگان بپرسه کجای دنیا پراید 3 تومانی 40 میلیون فروخته می شه؟ خود رئیس جمهور حاضره پراید سوار بشه؟ والا ما دیگه خواب ماشین خریدن رو هم نمی بینیم با این گرانی سرسام آور
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      96 2
      کفش وساعت چند هزار دلاری رو چطوری داخل پراید ببره ؟؟؟
    • امیر IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      14 75
      دلواپسان حاضرند پراید سوار بشن؟؟
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      6 1
      دیگه خجالت بکش امیر جان.. معلوم شد هرچی دلواپسها گفتند عین واقعیت بود و هرچی شما گفتین دروغ محض بود و یه بد بخت ساده دل مثل منم گول امثال شما رو خورد و به این شیخک رای داد.... خدا حق منو از شماها بگیره
    • ابراهیم IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      4 0
      اولا در ادبیات فعلی سیاسی کشور ،جزو دلواپسان بودن،فعلا افتخاره پس کمی آپدیت باش و از طعنه های جدید استفاده کن ثانیا بحث پراید نیست/بخث ساده زیست بودن است/پراید پژو سمند ال نود همه نشان ساده زیست بودن است (یکی کمی ارزاتر و یکی کمی گران تر به تلاش و رزق حلال بر می گرده) که اکثر دلواپسان همین ماشین ها رو سوارن حتی پراید ثالثا بر فرض که دلواپسان هم ماشین های گران سوار شن،(در این صورت اونها هم کار اشتباه انجام می دن و مورد مواخذه انقلابیون پیرو خط امام و رهبری میشن و خواهند بود)ولی دلیل تبرعه رییس جمهور نمیشه و توپ رو بیخورد پاس نده و با زغال ،چهره نشور
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    روحانی باز پشت آقا قایم شد ایشون میگه آمریکا هیج غلطی نمیکنه برنامه ات چیه مرد حسابی چرت و پرت گفتن که کار رو درست نمیکنه آقا نبود الان مملکتو فنا داده بودی
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    113 1
    طوری حرف میزنه حسن که خودش باورش شده خیلی دولتش با تدبیر است
  • علیرضا US ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    هدف ، بدبین کردن مردم به نظام و در نهایت براندازی است. کاری محمد خاتمی فرصت نکرد آن را انجام بدهد. والسلام.
  • حسین PL ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    90 2
    همش کشکه ، نمایندگانی که حاضر نیستند رای اونها به طرحها و لوایح شفاف بشه معلومه چقدر با مردم رو راست هستند. البته مقصر مردمی هستند که اینها را انتخاب میکنند .
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    35 2
    سوالات نمایندگان، سوالاتی از دولت یازدهم و دوازدهم است و از نظر من ایرادی ندارد گرچه این دو دولت دو شخصیت حقوقی مجزا دارند....... ؟؟؟؟؟ یعنی دوشخصیت حقیقی هم پشت این دو شخصیت حقوقی است که داره مو رو از ماست جدا میکنه ؟! چرا وقتی به حق ملت میرسه ،میشه........
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    21 15
    درست میشه، درست میشه. ان شاءالله.
  • US ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    112 1
    گند زده به کشور با خنده وارد مجلس هم میشه
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      17 1
      شاید چشم برزخی داره ‌!وضع مردم وکشور را عالی میبینه که همش میخنده!خودشو به کوچه علی چپ زدن هم حدی داره
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    68 1
    چرا از قیمت خوردو سوال نمیشه؟
    • امیر IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      10 0
      اگه احمدی نژاد نماینده مجلس بود میگفت پراید کیلویی چند؟؟
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    92 1
    یعنی آدم حرصش میگیره از اینکه هروقت بحث مشگلاتی که به وجودآورده پیش میادفوری میره سره آزادی و گفتمان وشجریان و...... باباملت نون ندارن بخورن دموکراسی بخوره تو سرت
  • حمید ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    87 1
    یکی بپرسه اون کلیدت کجا رو باز کرد؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      42 1
      یکی بپرسه صد روزه چی رو درست کردی!
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    82 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    112 4
    آقای روحانی! مرگ حق است و تو هم روزی خواهی مرد. شاید در همان استخر فرح. شاید سد لتیان. شاید هم توچال. شاید جای دیگر. حالا اگر دوست داری اسمش را بگذار تهدید. اینما تکونوا یدرککم الموت ولو کنتم فی بروج مشیده. هر کجا باشیدمرگ شما را در می یابد، اگر چه در بناهای استوار و بلند باشید. سوره نساء آیه 78
    • حامد IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      23 1
      آیات قرآن روحانی رو تهدید به ترور کردند!
  • عدالت طلب IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    90 4
    شوآف جناب روحانی مثال زدنی است! وای بر مملکتی که نمایندگانش اینان و رئیس جمهورش ایشون هست! وای بر آنانی که به حسن رأی دادند!
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      9 17
      همه تندرو و كندرو هستن تو يكى فقط معتدلى!!!!
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      27 1
      "همه تندرو و كندرو هستن تو يكى فقط معتدلى" منظورم حسن بود نميخواستم به عدالت طلب جواب بدم نميدونم چرا نظرم اينجا منتشر شده شايد اشتباه از خودم بوده
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    105 5
    با روحانی تا 1400 تا دلار 14000 تومانی چیزی نمونده
    • سید IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      26 2
      عزیز دلار رو که تو همین یکسال کرد 14000 دعا کن تا 1400 نکنتش 140000
  • US ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    79 1
    هیچی به هیچی یه مشت حرف تکراری
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      15 1
      خب مثلا چه انتظار بیشتری دارید؟
  • قاسم IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    84 5
    ((پشت تریبون ها نگویید دچار بحران شده‌ایم. ما در مرحله اسیبیم، در گاهی مواقع در لبه آسیبیم، اما نه بحران. ما مشکل داریم، باید دست به دست هم بدهیم.))جناب روحانی!ابتدای دولت یازدهم یادت می آید که گفتی خزانه خالیست؟ان شاءالله که سیاه نمایی نکرده ای!!!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    111 4
    اعتماد مردم با چي به دست مياد؟؟روحاني فقط بمير دست لاريجاني روهم بگير
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      44 2
      افرین افرین افرین کاش زودتر بمیرن مردم از دستوش راحت بشه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    33 1
    رئیس جمهورازپاسخ دادن طفره رفت .نتوانست جواب ذالنوررابدهد. فکرکنم حتما کارت زردبگیرد
  • محمد ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    12 18
    تعذیه ادامه دارد و مردم همه سر کار
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    27 0
    پراید چند؟
  • بهروز IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    39 0
    وقتی نه راه حل که جواب مناسب درمورد مشکلات مردم ندارید وارائه نمی دهید ادامه دادن راه موجود قطعا خیانت است اقایان خودشان کنار بروند
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    31 0
    اری نکنید آقا زاده ها ناراحت شوند تابعیت و ذخایر ارزی و گرین کارت شان خدشه دار شود بقیه عددی نیستند.بمیرند صدایشان در نیاید.
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    28 3
    به امید پایان اسلاحات
  • ولی اله IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    39 1
    فقط استیضاح .....
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    24 0
    توضيحات رييس جمهوربعد از آنهمه طفره روي فقط يك نكته مهم داشت كه همه چي را لو داد : گفت : ذخيره ارز زياده ميتوانم همين الان به رييس بانك مركزي دستور دهم قيمت ارز را به نرخ شهريور سال گذشته برگرداند! ما هم خواهش ميكنيم: بگو برگردانه مگه صداي شكستن كمر مردم زير فشار را نميشنوي آقاي روحاني ؟
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    49 0
    آقای روحانی شما که حقوقدان هستید و سرهنگ نیستید همه حقوقدان ها می گویند برجام التزام اجرایی برای هیچ کسی نداشته چطور شما 100 درصد تمام تعهدات خود را انجام دادید اما آقای حقوقدان در برجام هیچ سازوکاری برای الزام امریکا در نظر نگرفتید که الان دست به دامن دیوان لاهه نشید آقای روحانی چرا همه تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشتید و حتی با چراغ سبز روسیه و چین باز هم عضو پیمان شانگهای نشدید؟ چرا عاملان تصمیمات ارزی نادرست پاسخگو نیستند افسار طلا و خودرو و مسکن تا کی رها باید باشد؟
    • US ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      17 0
      بعضیها شاید منظورشون از حقوقدان بودن اینه معنی حقوق نجومی رو دوست داره و حقوق نجومی میخواد برای خودش و تیمش. و اینکه گفت سرهنگ نیست اینه که مثل سرهنگها حاضر نیست برای دفاع از ملت از جان و مالش بگذره. بالاخره برای اینکه شهروند خوب آمریکا و اروپا محسوب بشنن و اقامت و حسابهای بانکی، و تحصیلات و کار فک و فامیلشون اونجاها به خطر نیافته باید از ملت ایران حقوق بگیرن که به غرب خدمت کنن دیگه.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    29 1
    مملکت داری به حرف وخوب صحبت کردن نیست .بلکه به اراده .تقوا ، تدبر .دلسوزی و تخصص است ...وقتی یه مشت پیر مرد می شوند دولت و رئیسش فقط با تکبر خوب حرف می زند توقعی بیشتر از این نداشته باشیم.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    12 1
    دم نمایندگان مردم گرم . واقعا چه راهکاری این وزیر و وزرا برای کشور دارند. باید بالاخره بود و نبود این اقایون یک تاثیری تو کشور داشته باشه . تا موقعی که نبودن که وضع بهتر بود.
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    9 0
    وقتی نمایندگان قانع نشدند ودرچهار مورددرسه مورد نمایندگان قانع نشدند قانون چه میگوید ؟ ابترگذاشتن ازکجاآمد ؟ چرا نمایندگان نباید دوباره رای اعتمادمیدادند ؟ بااین آرانمایندگان مردم ازرییس جمهورراضی نیستند . تعجب میکنم رای اعتمادنگرفته جلسه را ترک کرد . این آرا پیام مهمی به آقای روحانی بود . آقای روحانی سالهابرطبل اختلاف کوبید ودره ها آفرید وچوفرهاد بکند به عشق جهانگیری جهانگیری ! اما اگراین نارضایتی نمایندگان بی اثراست اصلا وقت همه گرفته شد وبه سه سال حبس محکوم شد !! /خنده کنم خنده زکاربی ثمر ! مصرع دوم سخن خبرزکار بی ثمر / ای کاش روحانی اتحادرا پیش میگرفت امااینجاهم اتهامات وارده برمنتقدان ووکلا بی دلیل و نابجابودگویی ایشان نمیتوانند صادقانه باقلبش حرف بزند . کسی به من بگوید چی شد ؟!
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    31 0
    تازه این رای ها مال مجلسی هست که 30 تا نماینده تهرانش هیچکدوم حاضر نشدند سوال از رئیس جمهور را امضا کنند.
    • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      8 0
      اينا نماينده تهران نيستند
  • مصطفی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    27 1
    لطفا استیضاحش کنید.
  • حسین IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    31 1
    ایشون باید تو انتخابات به جای کلید یه قفل میگرفت دستش.تمام راه ها و درهای توسعه کشورو قفل کرده این حسن قفل ساز.این است نتیجه اعتماد به اصلاح طلبا.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    26 0
    این مملکتی که اقای روحانی می گفت همه چیزش عالیه کجاست؟؟واقعا وقاحت هم حدی داره.بازی با کلامات و حق به جانب ایشون منو یاد سخنرانی معاویه در فیلم امام علی انداخت.جوری حرف می زنه انگار طلبکاره و ملت .....اما این دولت و ضعفش نشانه انتخاب غلط 24میلیون است.
  • US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    22 0
    مردم، مقصران اصلی افتضاحات اخیر: «رییس جمهور سوییس» از «تهدید به ترور شدن» گلایه کرد و علت افتضاحات اخیر ارزی و مشکلات اقتصادی را عدم باور مردم به دروغ های برجامی دانست!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    46 1
    کاش روحانی و برادران لاریجانی یکجا استعفا دهند
  • امیر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    37 1
    خداییش جواب هایی که میداد اصن یک درصد ربطی به سوال ها نداشت همش حاشیه و حرفای تکراری و آمارای غلط
  • مهماندار هواپیما SC ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    9 1
    عره و اوره شمسی کوره
  • سید رضا IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    10 1
    مشکل این آقا اینه که : اولا کلیدشو نمی دونه کجا گذاشته ! درثانی ایشون خوب حرف میزنه و لفاظه ! اما به درد اینکار نمی خوره !!
  • محمد IE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    16 0
    روحانی فقط برو، تو رو هرکی میپرستی فقط برو!!! ما را به خیر تو امید نیست... کل مردم ایران دعات هم میکنند،؛ ولی بمونی هم دنیاترو بیشتر باختی و هم آخرتت رو...
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    9 0
    اشتغال خالص ما دو میلیون 700 هزار نفره واقعا؟ الان ده تا از فامیلای ما از جمله برادرم بیکار شدن اشتغال خالص ایجاد کردید یا بیکاری خالص
  • عبد الله BA ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    30 1
    همه ایرانیان عزیز توجه کنند الان کشور مان وضعیت بغرنجی پیدا کرده و همه دوستداران ما در خارج از کشور نگرانند. این دولت که با تزویر و شعار دیوار و کنسرت و هیجان جوانان سر کار آمده ، هیچ کاری بجز تحقیر و فلاکنت کشور نداشته و نخواهد داشت. من خواهش می کنم همه با هم به فکر کشور و اعتلای آن باشیم. از ماست که بر ماست !! خودمان به روحانی رای دادیم و این آشفتگی و بی عرضگی ها را بوجود آورده ایم و خودمان باید درست کنیم. قدم اول اینه که به مدیگر رحم کنیم و پیشگام گرانی و احتکار نباشیم. قدم دوم اینه که بسرعت مشاغل تولید صنایع کوچک راه بیندازیم. خداوند شر غربگرایان و اقتصاد دانان بی عرضه و بی سواد و سیاست مداران واداده و مفلوک را از سر جمهوری اسلامی کم مند.
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    10 0
    کلا از نظر مدیریت منابع افتضاح هستیم
  • US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    8 0
    مجلس وابسته دولتی هیچ وقت روحانی را استیضاح نمی کنداین هم بازی برای فریب افکارعمومی است حالا ببینید اخرش چه می شود
    • SE ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      3 0
      دقیقا. با حرف های اول جلسه لاریجانی که این اتفاق(سوال از رئیس جمهور) نشانه اوج دموکراسی در ایران است! معلومم شد که آخر این کار نمایشی بیش نخواهد بود. مردم و نخبگان و نمایندگان دلسوز باید فشار را بر سر این گروه بی تدبیر و پیرو پرتال و بی عار بیشتر کنند چرا که ظاهرا با این جوابهای سربالا و حاشیه سازیها هنوز مردم را برء چغندر فرض میکنند‌!
  • بابک IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    21 0
    نمایندگان ملت از سوء مدیریت اقتصادی سوال كردن، رئیس جمهور از احتمال ترور شدن خودش گفت. ملت هم كه قاق. یعنی ما گوشامون كه درازه هیچ.... شاخ هم داریم... بابا تو دیگه كی هستی... دست شیطونو بستی....
  • پویا AE ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    24 0
    روحانی یا فراموش کرده یا خودش رو زده به فراموشی که ترامپ قبل از رئیس جمهور شدن هم منتقد برجام بود و در تمام مناظرات تلویزیونی این را عنوان کرد که میخواد برجام را به هم بزند ، پس ارتباط دادن اغتشاشات دیماه با خارج شدن ترامپ از برجام نوعی فرار به جلو و مقصر جلوه دادن غیر مستقیم آقایان رئیسی و علم الهدی می باشد ، که اعتراضات آن زمان از مشهد شروع شد ، ای کاش لاریجانی اجازه جوابگویی به نمایندگان را بعد از سخنان روحانی میدادند...
  • اسماعیل اسماعیل IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    10 2
    احتراما خطاب به همه ملت رشید ودلیر وآزاده , مردم کشورعزیزم : خودتان امروز درمجلس شاهد بودید واقعا برای خودمان متاسفم که عمل کردی سراسر مبهم و مخرب داشته اند. انشالله گروهی از مدیران انقلابی و ایثارگر درراس کار(مجریه - مقننه - قضاییه) قراربگیرند که تحت هدایت وفرمان ولایت گرانقدر و عزیز در رفع خرابی ها بدون ذره ای انتظار وبصورت جهادی واقعی تلاش نمایند. آمین یا رب العالمین
  • هادی IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    8 1
    عمو حسن می خواد زمان بخره فقط
  • امیر IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    10 9
    از گوجه فرنگی چیزی نگفت؟؟نگفت دم در خونه اش ارزونه؟؟
    • رامین ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      3 0
      امیرخان ، صد رحمت به احمدی نژاد ، این کسانی که که جنابعالی داری عملکردشون را اینقدر مشمئزکننده ماله کشی می کنی، حسابی روی احمدی نژاد را سفید کردند، وضعیت از قیمت گوجه محله رییس جمهور خیلی وخیم تره، جناب روحانی حرف جالبتری گفتند، فرمودند که کارنامه دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه ایجاد اشتغال بسیار درخشان است ، حالا جنابعالی این دو فرمایش دو رییس جمهور را بگذار کنار هم و قضاوت کن که کدومش بدتره، امیدوارم اون تعصب جناحیت باعث نشده باشه که وجوان و شرف و انصافتو از بین برده باشی.
    • سعید ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      4 0
      امیرخان به جای این اظهارات تهوع آور و نبش قبر گذشته، بهتره از رای دادن اشتباه خودت به این دولت توبه کنی، واقعاً طوری حرف می زنی که انگار از بدتر شدن اوضاع کشور در این پنج سال کاملاً بی خبری، زمان احمدی نژاد هر چه که بود تمام شد و رفت، حتی مقاومات دولتی هم متوجه شدند که انداختن همه مشکلات به گردن قبلی ها مشکلی را حل نمی کند، هنوز جنابعالی در توهم دولت اسبق غوطه وری؟!!!!! خدا شفات بده، پنج سال از آن دوران گذشته، از خواب بیدار شو .
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    8 2
    خدا وکیلی رییس جمهور همه ما را ساده لوح فرض کرده چون تا حالا زیر سوال نرفته بود از امروز یواش یواش از خواب بیدار می شود ما هم از نمایندگان سوال کننده و رای دهنده تشکر می کنیم امیدوارم قوه قضاییه به وظیف خود با جدیت پیگیر این قضیه باشد
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      3 0
      اگه این بابا برنامه ای داشت که اجرا میکرد. بعضی وقتا شما میخوای پیروز بشی ولی چون راهشو بلد نیستی فقط وقت رو هدر میدی.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    27 1
    روحانی باید استعفا بده تا از این بدبخت تر نشدیم عمر ما جوونا رو تلف نکنید یه نفر دیگه رو بیارید روی کار شاید یه فکری به حال اشتغال بشه
    • BA ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
      3 1
      استعفا نه !!!!!!!!! باید این سه سال بمونه و شاهد نفرین و رنج کشیدن مردم باشه !!!!!!!
  • NL ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    14 1
    اونایی که جواب‌های روحانی براشون قانع کننده بود مسول کاسه لیس خودخواه هستند باید دید چرا با وجودی که مردم به زمین گرم خوردن اینا تو مجلس به حقوق و اوضاع قانع هستند و شرایط مطلوبشون هست ؟؟؟ چرا واقعا ؟؟
  • میلاد NL ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    6 0
    اقای روحانی تاریخ از حرفهای بی سرو ته تو هیچ موقع به نیکی یاد نخواهد کرد
  • US ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    4 0
    بنظر من روحانی توانایی مدیریت اجرایی را ندارد اگر خودش تفکر کند و کلاه خودش را قاضی کند امیدی هست که سکان مدیریت را به مدیری لایق تر بدهد
  • رضا IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    1 0
    سلام مشرق عزیزنکات زیر مهم است1-سالانه چیزی حدود 1200000 نفر به جمعیتمان اضافه میشود بعبارتی سالانه حداقل 10000000 شغل باید ایجاد شود آیا در توان اقتصاد ملی و سرمایه های داخلی است ؟2-متاسفانه اقتصاد کشور از سالهای دور بر اساس تولید نبوده و بیشتر بر اساس مشاغل کاذب است که درآمد ارزی برای کشور ایجاد نمیکند انتظار دارید در اقتصاد نفتی قیمت ارز ثابت بماند ؟ 3-آیا پایین بودن کاذب نرخ ارز و واردات گسترده کالاهای مصرفی و کاهش صادرات اندک غیر نفتی و خروج دلارهای فراوان بعنوان گردشگر اساسا صلاح و درست است؟ 4-اگر مرزهای کشور صحیح کنترل میشود که با توجه به انواع دوربینها و پهبادها و... امکان داردپس قاچاق گسترده چرا باید باشد؟ و.......
  • مجتبی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    1 0
    با سلام خدمت مردم عزیز.واقعا متاسفم برای اون نماینده هایی که تو رأی گیری نظر موافق داشتند.این نماینده ها یا از روی جهل و نادانی نظر دادن که بعید است یا مابقی خیانت کاران دولت تدبیر و امید هستند.مگه میشه این همه مشکلات معیشتی مردم را درک نکرده باشند
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    4 1
    امروز پراید شد 42 میلیون علی برکت الههههههه!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مجتبی IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    5 1
    ای کاش این همه شعار وحدت را موقع انتخابات سر می دادی. یادش رفته اون همه سخنان تفرقه برانگیز *شعار های تحریک آمیز *سالن های سر پوشیده سوت و هورای حاضران*چه زود هم فراموش کرده که چه فاصله ای داشت با مخالفان و چه حرف هایی که به مخالفان خود نمی زد و حالا شعار وحدت سر می دهد همان شخص.
  • final FR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    9 2
    دم نماینده قم آقای ذوالنور گرم... عالی صحبت کردش.....
  • میثم IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    6 1
    خاک تو سر ملتی که انقدر بد بختن آخرش ریس جمهور بخنده بره و بعد بگه تورم هنوز زیر ۱۰ درصده طرف انبار انبار جنس احتکار میکنه خیار شور میشه کیلوی ۲۰ تومن پراید میشه ۴۰ تومن همه چی تو این مملکت آرومه آقای روحانونی با وزیراش دارن حقوق کارگری میگیرن خدایا هرکس در این مملکت خیانت کرد ریشش را نسل در نسل خشک بکن اللهی امین
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    6 0
    این روحانی کلا یه چیزیش میشه میگه ما میتونیم قیمت دلارروبیاریم پائین ونمیاریم هه دنیا ارزش پولشون رو حفظ میکنن ولی این به هرقیمتی شده میخوادپول ایران رو بی ارزش کنه یعنی قشنگ معلومه وقتی میبینه مردم ایران دارن زجر میکشن این کیف میکنه
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    12 0
    خدا همه شون رو لعنت کنه . مملکت رو به لبه پرتگاه کشوندن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس