فولادگر

نماینده مجلس گفت: سوال اینجاست که چرا به همان برنامه و برنامه‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم پایبند نبودید و شرایط کشور امروز به سمت و سویی رفته است که هم معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا فولادگر در جریان سوال از رئیس‌جمهور در نشست علنی امروز مجلس 6 شهریور 97 ، گفت: اینجانب در آغاز کار دولت یازدهم از کلیات برنامه اقتصادی شما آقای رئیس‌جمهور و وزیر پیشنهادی‌تان در وزارت امور اقتصادی و دارایی دفاع کردم لکن اولین سوال اینجاست که چرا به همان برنامه و برنامه‌های اقتصادی دولت‌های یازدهم و دوازدهم پایبند نبودید و شرایط کشور امروز به سمت و سویی رفته است که هم معیشت مردم در تنگنا قرار گرفته و این روزها مردم سخت‌ترین شرایط اقتصادی را تحمل می‌کنند و هم فعالان اقتصادی به ویژه تولیدکنندگان و پیمان‌کاران بیشترین مشکلات را از ناحیه برخی از تصمیمات اجرایی دولت بر روی دوش خویش حس می‌کنند به نحوی که هم شاهد رکود پروژه‌های صنعتی و عمرانی هستیم و هم مطالبات سال‌های گذشته خویش را علی‌رغم نوسانات شدید قیمت‌ها باید به صورت اوراق مشارکت و اسناد خزانه به سررسید سال‌های آتی در یافت کنند. 

بیشتر بخوانید:

آقای روحانی! بافرافکنی مسئولیت نابسامانی‌هارابه دیگران حواله ندهید

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور شما و همکاران و مشاورین اقتصادی‌تان در سال 92 به درستی بیش از آنکه مشکلات اقتصادی را ناشی از تحریم‌های اقتصادی و بانکی بدانید ناشی از مشکلات ساختاری و مدیریتی برشمردید آیا امروز هم همچنان به این تحلیل پایبند هستید؟ اگر هستید چه اقدام اساسی درخصوص اصلاح ساختارهای اقتصادی به ویژه در امور بانکی، پولی و ارزی انجام داده‌اید و در آنچه در حیطه مسائل مدیریتی و اجرایی بوده است چه اصلاحی صورت داده‌اید؟ 

وی ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور آیا به وعده خویش در آغاز کار دولت دوازدهم مبنی بر ترمیم تیم اقتصادی خود عمل کردید، مجلس که در زمینه مسائل اقتصادی هرگونه همکاری که باید با دولت انجام داده و خواهد داد، شما از اختیارات وسیع و قانونی خویش استفاده کنید. 

فولادگر خاطرنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور شما در آغاز کار دولت یازدهم هم در تبلیغات انتخاباتی و مصاحبه‌های مطبوعاتی و هم در ارائه برنامه‌های دولت در هنگام معرفی هیات‌ وزیران بر اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که در دولت دهم اجرا نشده بود تاکید کردید گزارش‌های مجلس نهم و دهم نشان می‌دهد که هنوز بیش از نیمی از احکام این قانون اجرا نشده است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه کرد: در ماده 2 و 3 قانون بهبود فضای کسب و کار بر حضور تشکل‌های اقتصادی، تولیدی و کارگری و کارفرمایی در کمیسیون‌های دولت و در تصمیم‌گیری‌ها تاکید دارد. ماده 7 بر تشکیل پنجره واحد مواد 9 و 10 آن بر استفاده از توان دیپلماسی در اقتصاد و ماده 24 دولت و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده به منظور شفاف‌سازی سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی و ایجاد ثبات و امنیت سرمایه‌گذاری هرگونه تغییر سیاست‌ها مقررات و رویه‌های اقتصادی را در زمان مقتضی قبل از اجرا از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع برسانند و هیات وزیران زمان موضوع این را با مشورت شورای گفت‌وگو تعیین و اعلام کند. آیا در تصمیمات اخیر ارزی و بخشنامه‌های مکرر این موارد را رعایت کردید؟ شما که به بی‌ثباتی برخی تصمیم‌گیری‌های دولت قبلی به درستی ایراد داشتید چرا خود به این روش مبتلا شدید؟ 

وی افزود: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور به صورت کامل اجرا نشد و به موجب گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس دهم هنوز شاهدات واردات رسمی برخی ماشین‌آلات و تجهیزات و یا اجرای برخی از پروژه‌ها توسط شرکت‌های خارجی هستیم که در داخل امکان‌پذیر بوده است و این یعنی دامن زدن به رکود و بیکاری. 

فولادگر خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از احکام قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که با ادغام لایحه خروج از رکود دولت و طرح حمایت از تولید مجلس و با همکاری خوب مجلس نهم و دولت یازدهم تصویب شد اجرا نشده و دولت از اختیارات وسیع خویش در این قانون استفاده نکرده است. 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون نحوه تحول اقتصاد مقاومتی مصوب تیر ماه 94 که به کارگیری توان سه قوه را با تشکیل شورای متشکل از معاون اول رئیس‌جمهور، نایب رئیس اول مجلس و معاون اول رئیس قوه قضاییه و هیاتی مرکب از سه قوه به منظور اصلاح، پالایش و یا لغو موارد مغایر با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و همسو سازی لوایح و طرح‌های قانونی با این سیاست‌ها را تاکید کرده بود هنوز اجرا نشده و این سبب شد که با ورود رهبر معظم انقلاب امسال جلسه سران قوا تشکیل شود و اگر این قانون سه سال قبل اجرا شده بود در شرایط جنگ اقتصادی بسیاری از مسائل قابل حل بود. 

وی در پایان گفت: در شرایط رکودی فعلی به ویژه در ماه‌های اخیر بیشترین فشار در بخشهای صنعتی و معدنی ناشی از نوسان قیمت خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس