کد خبر 888052
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
دستگاه فکس

بررسی های مؤسسه تحقیقاتی چک پوینت نشان می دهد هکرها برای سرقت اطلاعات حساس از افراد و سازمان ها به شیوه های جدیدی متوسل شده اند.

به گزارش مشرق به نقل از اسین ایج، بررسی های موسسه تحقیقاتی چک پوینت نشان می دهد هکرها برای سرقت اطلاعات حساس از افراد و سازمان ها به شیوه های جدیدی متوسل شده اند.

 یکی از این روش ها استفاده از دستگاه های فاکس است. با توجه به آسیب پذیری های امنیتی در پروتکل های ارتباطی ده ها میلیون دستگاه فاکس مورد استفاده در سراسر جهان و اتصال بسیاری از این دستگاه ها به رایانه ها می توان از آنها برای سرقت اطلاعات بهره گرفت.

هکرها در صورت اطلاع از مدل فاکس مورد استفاده در یک سازمان اداری می توانند به شبکه رایانه ای آن سازمان نفوذ کنند و اطلاعات مدنظر خود را سرقت کنند.

یافته‌های مؤسسه چک پوینت نشان می دهد فاکس چاپگرهای چندکاره Officejet Pro All-in-One شرکت اچ پی که به طور گسترده در سازمان های اداری و تجاری به کار گرفته می شوند از جمله سیستم های آسیب پذیر هستند و پروتکل های آنها با بسیاری از دستگاه های فاکس دیگر و حتی نرم افزارهای مورد استفاده برای ارسال فاکس مانند fax۲email مشترک است. بنابراین هکرها برای سواستفاده از این دستگاه ها می توانند از یک روش واحد استفاده کنند.

چک پوینت نتیجه یافته های خود را در اختیار شرکت اچ پی قرار داده است و این شرکت هم به سرعت یک وصله نرم افزاری برای حل این مشکل عرضه کرده و از کاربران فاکس مذکور خواسته تا هر چه سریع تر آن را بارگذاری و نصب کنند.

بر اساس آمار موجود در سطح جهان بیش از ۴۵ میلیون دستگاه فاکس وجود دارد که با استفاده از آنها هر روز ۱۷ میلیارد فاکس ارسال می شود. استفاده از فاکس در صنایعی مانند بانکداری، پزشکی، بیمارستان ها، حوزه حقوقی و در میان مشاوران املاک رایج است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس