عکس/ مرگ دردناک مرد پرایدسوار!

قیمت پراید در حالی طی روزهای اخیر رشد نجومی داشته که نه تنها کیفیت این محصول ذره‌ای بهتر نشده بلکه بسیاری از تجهیزات جانبی آن نیز برداشته شده است.

 سرویس اقتصاد مشرق - پراید هم طی روزهای اخیر همچون دلار و سکه بال درآورده و قیمتش حسابی بالا رفته است. این افزایش غیر واقعی قیمت اعتراضات بسیاری از سوی مردم به همراه داشت و در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کاربران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

اکثر این اشخاص با طرح این مسئله که کیفیت پایین و غیر قابل قبول این محصول شرکت سایپا اصلی‌ترین دلیلی است که باید از تولید آن جلوگیری کرد، از گرانی ۱۰۰ درصدی این خودرو طی چندماه اخیر گلایه کردند.

بیشتر بخوانید

خنده تورم تک‌رقمی بر جیب مردم +جدول

* پراید چقدر گران شد؟

روند افزایش قیمت پراید در بازار از اواخر خردادماه شروع شد بطوریکه قیمت فروش این خودرو در بازار آزاد، روز۲۱ خردادماه حدود ۲۲ میلیون تومان بود که با توجه به قیمت کارخانه، اختلاف نزدیک به ۱ میلیون تومانی طبیعی به نظر می‌رسید.

اما پس از این تاریخ، هر روز قیمت در بازار افزایش یافت تاجاییکه در کمتر از دو ماه و نیم گذشته، قیمت هر خودروی پراید در بازار به بیش از ۴۰ میلیون و بنابر گزارشاتی حدود ۴۱ میلیون تومان رسید که رشد تقریبا دو برابری را نشان می‌دهد.

* همراهی دولتی‌ها با افزایش قیمت‌ها

طی روزهای اخیر که گرانی این خودرو، با اعصاب مردم بازی می‌کرد، علاوه بر اینکه مسئولین نسبت به آن بی‌توجه بوده و هیچ اقدامی نکردند بلکه بعضا با سکوت و خبرهایی که موجود است همراهی نیز داشتند.

در واقع، شورای رقابت که وظیفه اصلی قیمت‌گذاری خودروهای در بازه قیمتی پراید را برعهده دارد، طی این روزها با سکوت خود و البته شنیده‌هایی هم که در بازار نسبت به اعطای مجوز افزایش مجدد قیمت مطرح می‌شود، به همراهی با روند گران شدن خودرو کرد.

از سوی دیگر، سایر نهادها و مجموعه‌هایی هم که به ظاهر وظیفه کنترلی و نظارتی بر بازار دارند نیز این روزها در خواب عمیقی فرو رفته‌اند و هیچ اقدام موثری در خصوص بازار انجام نمی‌دهند که برای نمونه می‌توان به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اشاره کرد که سهمش در حمایت از مصرف‌کنندگان تقریباهیچ است.

وزارت صنعت نیز به عنوان مجموعه بالادستی خودروسازان و متولی صنایع کشور نیز گویی از وضعیت بازار بی‌خبر بوده و علاوه بر اینکه هیچ اقدام قابل توجهی برای حل مشکلات این گروه و همچنین قطعه‌سازان انجام نداد بلکه با عدم نظارت کافی زمینه را برای بروز شایعاتی نظیر احتکار خودرو توسط خودروسازان و یا فروش خودروها به قیمت آزاد توسط نمایندگی‌های آن‌ها نیز فراهم کرد.

به عبارت دیگر تقریبا تمامی سازمان‌های متولی نظارت و کنترل قیمت خودرو طی روزهایی که بهای محصول بی‌کیفیتی چون پراید لحظه‌ای بالا می‌رود سکوت کرده‌اند.

* پراید همچنان بی‌کیفیت ترین خودرو

جدای از بحث افزایش قیمت نزدیک به ۹۰ درصدی قیمت پراید در بازار، مسئله دیگر و مهم‌تری که در خصوص این محصول مطرح میشود کیفیت بسیار پایین آن است بطوریکه طی سال‌های اخیر همواره پایین ترین سطح کیفیت خودروهای تولید داخلی را به خود اختصاص داده است.

در واقع این خودرو که بین مردم به «ارابه مرگ» نامگذاری شده، طی این سال‌ها هم مسبب بروز تصادفات بیشماری بوده و هم بیشترین آسیب را نیز به سرنشینان خود زده است که جستجوی ساده‌ای در فضای اینترنت میتواند تصاویر دلخراشی از تصادفات این خودرو را نشان دهد.

بیشتر بخوانید

کیفیت خودروهای تولیدی در خرداد ماه +جدول

براساس آخرین گزارشی که از وضعیت کیفیت خودروهای تولید داخل در خرداد ماه منتشر شد، از میان  ۷۱۷۸۲دستگاه خودرو تولید شده در این ماه، انواع پراید با یک ستاره کیفیت از ۵ ستاره کمترین امتیاز کیفیت را نصیب خود کردند که بیانگر این است که سلامتی و ایمنی سرنشینان این خودرو همواره در خطر است.

* لزوم محاکمه مدیران خودروسازی

مسئله کیفیت پایین خودروهای داخلی سبب شد، در نشست خبری که سال ۹۴ میان احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان و رضا شیوا رئیس‌شورای رقابت برگزار شده بود، شیوا در پاسخ به درخواست نعمت‌بخش برای افزایش قیمت خودرو، علاوه بر این که شرط افزایش قیمت را افزایش کیفیت گذاشته بود بلکه خواستار محاکمه خودروسازان به دلیل ساخت خودروهای بی کیفیت نیز شده بود.

رضا شیوا رئیس‌شورای رقابت در این گفتگو که سال ۹۴ برگزار شده بود خطاب به احمد نعمت بخش گفته بود:

«... آقای نعمت‌بخش تاکید بسیاری دارند بر اینکه تولید خودروهای زیر ۲۰۰۰ سی‌سی که بیش از ۸۰ درصد نیاز قشر کم‌درامد را تامین می‌کند، انحصاری نیست. اگر انحصاری نیست پس چیست؟ آیا ۲ تا شرکت بیشتر داریم که این خودروها را تولید می‌کنند؟ این دو شرکت هم بازار را بین خودشان تقسیم کرده‌اند و یک گروهشان هستند که خودروهای کوچک تیپ پراید تولید می‌کنند و دیگری تیپ پژو۴۰۵ و پارس. پس الآن بازار کاملا انحصاری این دو خودروساز است. هر لحظه‌ای که این تولیدکنندگان بخواهند قیمت هرکدام از کالاها را در بازار آزاد افزایش بدهند، قادر هستند این کار را بکنند. تولید را کم‌ می‌کنند و خودرو به بازار عرضه نمی‌کنند. اما در بازار رقابتی اینطور نیست، در بازار رقابتی اگر احیانا تولیدکننده بخواهد چنین کاری کند، تولیدکننده دیگر وارد بازار می‌شود... د.

شما روزی که آمدید به‌دنبال بالا رفتن قیمت هستید. کیفیت را چرا بالا نمی‌برید؟ طی سال‌های گذشته چقدر از مردم بخاطر کم‌کیفیتی خودروها جانشان را از دست دادند؟ شما مقصرید، باید شما را دادگاهی کرد. بنابراین برای افزایش قیمت باید اول کیفیت را بالا ببرید و تا زمانی که کیفیت خودروها بالا نرود، افزایش قیمتی نیز اتفاق نخواهد افتاد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 5
  • US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    70 1
    با این افزایش شدید قیمتها بهتره صنعت خودروسازی تعطیل بشه {اگه خودکفا بودن با یه تحریم امریکا که هنوز کامل شروع نشده چطور اینهمه افزایش قیمت داشتیم)و خودروهای روز دنیا با قیمت جهانی وارد کشور بشه چرا مردم باید اینهمه سختی بکشند و پول پس انداز کنند تا بتوانند یک خودروی بی کیفیت بخرند انهم سالها
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      7 0
      خودکفایی چیه قطعه سازهای داخلی هم کا خونشون تو چینه. کی این دو تا لگن ساز از زیر حمایت دولت بیرون بیان و بخورن زمین خدا میدونه. خدا لعنت کنه اون کسی رو که اول انقلاب همه صنایع خصوصی رو دولتی کرد لگن سازان، هپکو، کفش ملی، بلا....
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    34 1
    متخلفان را اعدامشون کنید.البته اگر شرف دارید کسانیکه قدرت دارید.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      5 0
      عزیزم والله درکشور ماصاحبان قدرت یادرخودروسازی سهامدارو ذینفعن ویا جیره خارو حق السکوت بگیر .. اخه دراینصورت ازچه کسی انتظارمحامه کردن خودرو سازانوداری. اونا فقط وفقط بجیبشون فکرمیکنن نه بجان منو تو.. اگه اینطوری نیست چرا در40 سال حتی یکباربالای سرت ابروس بخودرو ساز نگفتن.. وجدانا چه علتی داره اینهمه سکوت
    • GB ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      3 0
      کفتار مگه شرف حالیشه .
    • میثم IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      4 0
      اعدام کنید مسولین خیانت کار رو
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    23 0
    تفسیر به تمام معنای شعار امسال یعنی حمایت از کالای مظلوم ایرانی
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    13 0
    نمايندگان شرکت هاي خودروي وبازار آزاد عمدا قيمت خودرو هاي داخلي را با مسخره بازي وسرسام آور بالا ميبرند و امکان دارد شرکتهاي خودروي درنهان با نمايندگان در بازار تباني کرده باشند که مردم را ناراضي وعصباني کنند . اين روش همکاري با دشمنان کشور است وهمان ها مفسدين في الارض هستند بايستي محاکمه شوند. تعجب آور است که چرا جلو آنهارا نميگيرند. مجلس ودولت بايد کاري کنند نمايندگان خودروي و خودرو دربازار آزاد بيش از 5 درصد قيمت رااز قيمت کارخانه اي بالا نبرند
  • مجید IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    28 0
    خدا بکشتتون 5 سال پول جمع کردم ماشین بخرم الان باید 8 سال دیگه صبر کنم معلوم نیست تا اون موقع هم چه قیمتی میشه بر همین اساس تا آخر عمر هیچ ماشینی نخواهم خرید . بگم من و هفت جد و آبادم غلط کردیم خوبه ؟؟؟؟ چیکار کنم الان ؟ به خدا 5 سال کار کردم تا تونستم 25 تومان کنار بذارم برای ماشین الان چیکار کنم که این پراید لعنتی شده 40 تومان ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      5 0
      داداش یک 405 کارکرده تمیز بگیر مدل پایین تمیز
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
      0 7
      یکم پول اینترنت رو کم بکن انشالله، سال بعد میخری
  • اسماعیل IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    29 1
    خدانیامرزدد؟اقای روحانی پراید18میلیونی روزاول که رئیس دولت شدی حالا43ت اصف دلادل دارن میفروشندیکسری ب سایت دیواربزن؟وانت90دوگانه فابریک11ت دادم ب امیداینکه پرایدقسطی بگیرم حالاازسرقبرپدرکی بیارم وزندگیم بچرخونم حتی ازبیکاری وبدهکاری5میلیون پول ماشینم خوردم وتایکماه نشده الباقیشم تمام شدویک عمرناله ونفرینم پشت توومدیران نالایق توخواهدبود؟اصلن خودم بکشم راحت ترم لعنت خدا برمدیران نالایق ومسئولین بی کفایت وفقط بفکرجیب خودشون هستن آمین ؟خیرنبینیدبحق این ماه عزای حسین (ع)
  • ناشناس IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    27 0
    آنوقت رییس جمهور یک جوری صحبت میکنه انگار تو جامعه و بازار هیچ اتفاقی نیافتاده
  • ناشناس IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 0
    اونموقع رضا شیوا این همه پول بهش نداده بودن ولی الان اینقدر رشوه گرفته که روی هر دستی خودروسازان بخوان میخوابه
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    17 0
    همش سیاه بازیه.مردم بد بخت رو ساده گیر آوردید و دارید میچاپید.بچه ها و خود آقا زاده ها هم یا خارج تشریف دارند یا دو تابعیتی هستند به محض کوچکترین خطر فلنگ را می بندند و میروند،مردم میمانند و حوضشان
  • IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    18 0
    داره قیمتش به سمند صفر ( سلطان ماشینهای ایرانی ) میرسه !!!!!! باور کردنش مشکله . پراید یک اسباب بازی آشغال و مرگ آفرین برسه به قیمت سمند !!!
  • بابی IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    19 0
    این خود ما مردم هستیم که پشت نمایندگیها صف میکشیم ...و باز هم خواهیم کشید ... پراید پونصد میلیون هم بشه بازهم میخریم و خوشحال هم هستیم و راضی ...
  • FR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    22 0
    اینجوری میخوایین در مقابل استکبار وایسین؟ شما مسولین که خودتون تبدیل به استکبار شدین به جون مردم افتادین.کجاس باکری کجاس جهان آرا.
  • منم IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    17 0
    حقوق من خاک بر سر رو هم دو برابر کنید ! این دو کارخانه شیطان شدند. کی باید جوابگو باشه ؟
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    6 0
    همه این گرانی های لجام گسیخته نشانه یک چیز هست که بهتر از همه خود شما میدونید عاقبتش چیه
  • بنفش IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    10 0
    وقتی دست همه توی یک کاسه است همه از یک آخور میخورن دولت بخور بخور
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    18 0
    چقدر شیعه به خاطر سایپا کشته شدن از داعش بیشتر آدم کشته واقعا چرا محاکمه نمیشه
  • پرایددوست IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    15 0
    پرایدعزیز آپشنال ترین خودروی جهان است که درسایپای خودمون تولیدشده وبه غیرازفرمان بقیه خودروآپشن است وبه لطف دولت تدبیروامیدوکلیدجادویی اش قفل طلسم پرایدگشوده شده وازلحاظ قیمتی داردجایگاه واقعی خودراپیداکرده وحالاحالاها بایدگران شودتابه قیمت واقعی خودبرسداین تمام آپشنال ملوس!!!
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    9 3
    پرایدداره به قیمت واقعی خودش میرسه پس لطفاحسادت نکنید!
  • ناشناس IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    19 0
    الان دو حلبی ساز بزرگ،محتکر و اخلال گر اقتصادی هستند،چرا محاکمه نمیکنید؟! خب جواب سوال در طی این سالها کاملا مشخص شده،چون دولت حامی حلبی سازها هست!
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    10 0
    به قول قدیمی ها کرم از خود درخت است(درخت= سایپا و ایران خودرو)
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    15 0
    باید مدیران صنعت خودروسازی و علی الخصوص مدیران سایپا رو مجبور کنن بعنوان مجازات یکسال برای تمام اموراتشون از پراید استفاده کنند اونم با خانواده!
  • رسول IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    14 0
    چرا مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا محاکمه نمی شوند؟ بسم الله الرحمن الرحیم یکی از مقصّران اصلی وضع افتضاح اقتصادی موجود خودروسازان هستند که با احتکار و نفروختن خودرو و بستن سامانۀ ثبت نام ضرر بسیار زیادی به مردم نجیب و شریف ایران اسلامی زدند و خیانت بزرگی را مرتکب شدند و باعث کاهش ارزش پول ملّی شدند. خودم در اوایل خردادماه امسال (1397) به یکی از نمایندگی¬های ایران خودرو مراجعه کردم و خواستم پژو 405 اس ال ایکس ثبت نام کنم. گفت ثبت نام نداریم؛ ولی به قیمت بازار می¬فروشیم. همان روز رفتم بنگاه خودرو که متأسّفانه از نمایندگی یک ملیون تومان ارزانتر بود. امیدوارم قوّۀ قضائیّه علاوه بر محاکمۀ مفسدان اقتصادی در زمینۀ سکّه و ارز و احتکار و ... مدیران ارشد ایران خودرو و سایپا و همچنین برخی وارد کنندگان خودرو را که تخلّف ّکرده¬اند، محاکمه نماید. ناگفته نماند که در زمینۀ گرانی خودرو وزارت صنعت و معدن و تجارت و شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده به وظیفۀ خود عمل نکرده¬اند و باید پاسخگو باشند. امیدوارم وزیر صنعت استیضاح و برکنار شود و شخصی توانمند و دلسوز مردم وزیر شود.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    24 2
    توروخدا از این مملکت جائی دیگه روبی دروپیکرترخبردارین کل مملکت داره اینطوری اداره میشه من نمیدونم امریکا از چی ایران میترسه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 0
    خدا لعنتشون کنه خدایا عذابت رو بر خودرو سازها نازل بفرما
  • saeqe57 IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 1
    ما دیگه هیچ حرفی برای گفتن داریم نه دیگه رمقی برای اعتراض. تا اعترض کنیم میشیم بی هویت بی شناسنامه. 23 میلیون نفر با انقلاب لجبازی کردند و به یک کذاب رای دادن. حالا باید 3 سال دیگه هم تحمل کنیم و حرفی نزنیم. این از کشف حجابهای از روی لجبازی تو جامعه. اون از دزدیها و اختلاصهای ‍‍‍‍‍مدیران. این هم از مافیای خودروی بی کیفیت اما قیمت بنز. عجب شهر آشوبیست اینجا. الهم عجل لولیک الفرج
  • م ت US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 1
    وقتی با اینکه میدوتستید و قبل از انتخابات مشخص شد که این دولت و برادراشون ...هستند چرا اکثرا رای دادید اینا نتیجه ی کار مردم خودمونمهست
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    0 0
    با شعار خود کفایی در صنعت خودرو سازی هزاران ایرانی توسط تولیدات داخلی کشته شدن ونتیجه اش قیمت نجومی این ماشینای لگنه .اگه امروز خودرو سازی روتعطیل کنیم چیزی رو از دست ندادیم .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    بنده خودم در حال حاضر خودرویی ندارم، خودروهای بی کیفیت داخلی را هم هرگز نخواهم خرید زیرا این قیمت ها ناعادلانه و ظلمی است به مردم...بزرگی می گوید: ظلم چیز بدی است اما آنچه از خود ظلم بدتر است، تحمل ظلم است.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    ملت ایران مطمئن باشن نتنها خودروسازی محاکمه نخاهدشد بلکه برعکس بزودی حکم اعدام سران سه قوه ازطرف وکیل خودروسازان اعلام میشود ..ما درکشور مسئولی نداریم که جیره خارخودرو سازان نباشد .یقینا هرکدوم این موضوع روانکارکنن بدون شک دروغ گفته. درموردسکوت مسئولین بالا درمقابل قیمتهای 6 برابری وکیفیت زیر صفرخوروسازان وقیمت لحظه افزونشون که اخیرا ایرانو مضحکه خارجیا کرده عقل بشری چه حکمی داره.بجز اینکه یا ذینفعن ویا جیره خار. بدون استثنا
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    این نعمت بخش را بیرونش کنید از صنعت خودرو
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    2 0
    نگران نشید قیمت ها داره متعادل میشه پراید به عراق ۸۰۰۰ دلار صادر میشه یعنی ۱۰۰ میلیون پس هنوز خیلی خیلی ارزانه
  • شریف زاده IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    3 0
    فعلا پراید دارد با سکه رقابت می کند . میشه خواهش کنیم یکی پراید را بگیرد. تا سرگیجه نزنه. بیچاره عمرا فکر این روزها را می کرد. بنازم به دولت که عزت مندش کرد. عزیز دردونه اش کرد. نازمی کنه الان ، عشوه میاد ! مبادا از کل نازکتر به ایشان بگوید. حرمت نکه دارید. عزیز این روزها شده. پراید جان باید برای گوسفند قربانی کرد. جیگر
  • GB ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    8 0
    بالاخره زندگی در خارج پر خرجه و دختران اونها در اروپا و امریکا و کانادا باید هزینه های زندگیشون تامین بشه .بابا جون و مامان جونشون هم که کار دیگه ای بلد نیستند خوب جنس را گرون کردند .مال خودشونه به شما چی دوست دارند گرون بفروشند ...دندتون نرم میخواستید بهشون رای ندید .
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 0
    قراضه ای که خارج از ایران مفت بدی هیچ کی سوارش نمیشه که خودکشی کنه با این پراید
  • میثم IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 1
    خدا لعنت کنه خودتون خانواده کثافتتون آقا زاده هاتون با بهترین ماشین های لوکس رو سوار میشن بعد ملت بد بخت باید پراید ۴۲ میلیونی بخر بترسید از روز قیامت این مملکت برای سر بلندیش شهید داده خدا ازتون نگذره خدایا هرکس در این مملکت خیانت کرده و میکند خودش و نسلش رو خشک کن
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    7 0
    خاک برسرشمامسولین
  • ایرانی IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    4 1
    لطفا خیانتکاران را اعدام کنید
  • حمید IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
    6 0
    احمق ترین آدم کسی هست که خودروی ایرانی و چینی با این قیمتها بخره مخصوصاً پراید
  • مقدم IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
    1 0
    مرگ بر دبیر انجمن خودرو سازان که معتقد است قیمت خودرو های لگن سایپا وایرانخودرو باید در حاشیه بازار قیمت گذاری شود. با احتکار و عدم عرضه به بازار هر طور دلشان می خواهدبه مردم ظلم می کنند و هیچ مرجعی نیست رسیدگی کند همه شان از این آخور نشخوار میکنند. آقای نعمت بخش دبیر انجمن دزدان به گفثه خودش درتلویزیون خودروی داخلی سوار نمی شود . آقای یکه زارع از این بد تر .وزیر صنعت ومعدن از همه شان بدتر این ها دزدان سر گردنه هستند دارن خون مردم را تو شیشه میکنند .خدا ازشان نگذرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس