کد خبر 887795
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
فیلم/ چرا جنگ نظامی بین ایران و آمریکا رخ نمی دهد؟

وکلای جمهوری اسلامی ایران از دادگاه بین‌المللی عدالت خواهند خواست تا به ایالات متحده دستور دهد تحریم‌های اعمال شده توسط دولت ترامپ علیه تهران را لغو کند.

به گزارش مشرق، وکلای ایران امروز دوشنبه با طرح شکایت در دادگاه بین‌المللی عدالت که به "دادگاه جهانی" نیز مشهور است، از این دادگاه می‌خواهند تا به آمریکا دستور دهد تحریم‌هایی را که توسط دولت ترامپ علیه تهران اعمال شده، لغو کند.

بر اساس این گزارش، در شکایت ارائه شده از سوی ایران به دادگاه بین‌المللی عدالت آمده است: تحریم‌های آمریکا که به ضرر اقتصاد ایران بوده، نقض آشکار مفاد پیمان دوستی 1955 بین دو کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

فکت شیت وزارت خارجه درباره شکایت ایران از آمریکا

آمریکا قرار است رسما روز سه شنبه به شکایت ایران پاسخ دهد. انتظار می‌رود وکلای آمریکا این طور استدلال کنند که دادگاه سازمان ملل صلاحیت لازم برای رسیدگی به این پرونده را ندارد چرا که پیمان دوستی بین دو کشور دیگر معتبر نیست و بنابر این تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه ایران، نقض این پیمان به شمار نمی‌رود.

روند استماع شفاهی این پرونده 4 روز به طول خواهد انجامید و دادگاه تا یک ماه آینده تصمیم نهایی را صادر خواهد کرد.

دادگاه بین‌المللی عدالت برای حل و فصل مناقشه‌های بین‌المللی از سوی سازمان ملل ایجاد شده است. تصمیمات این دادگاه الزام آور است ولی هیچ گونه قدرتی برای اجرای این احکام ندارد.

دولت ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی خارج شده و تحریم‌ها را مجددا علیه تهران اعمال کرده است. علی رغم مخالفت اتحادیه اروپا، چین و روسیه با این اقدام آمریکا، ترامپ تحریم‌ها علیه ایران را مجددا اعمال کرده است. دور بعدی این تحریم‌ها قرار است 4 نوامبر یعنی 13 آبان علیه صنعت نفت و بخش بانکی ایران اعمال شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس